BookBeat

Äänikirjojen kuuntelu nousi ennätyslukemiin elokuussa – Leena Lehtolainen BookBeatin kuunnelluimpia kirjailijoita

Kirjailija Leena Lehtolaisen uusin kirja Viattomuuden loppu nosti äänikirjojen kuuntelun elokuussa uuteen ennätykseensä. Lehtolaisen uusinta, Maria Kallio -sarjaan kuuluvaa kirjaa, kuunneltiin BookBeatissa elokuun aikana enemmän kuin mitään muuta uutuuskirjaa ensimmäisen kuukautensa aikana.

”Kirjailija Leena Lehtolaisen uusin kirja Viattomuuden loppu on noussut BookBeatissa todelliseksi äänikirjailmiöksi”, toteaa BookBeatin toimitusjohtaja Niclas Sandin.

Lehtolainen on 14-osaisella Maria Kallio -sarjallaan BookBeatin kuunnelluimpia kirjailijoita. Sarjan parissa on vietetty jo yli 100 000 tuntia.

”Olemme huomanneet, että äänikirjojen suhteen kuluttajien käytös muistuttaa tv-sarjojen streamingpalveluista tutuksi tullutta tapaa. Kun ihmiset löytävät kirjailijan, josta he pitävät, he kuuntelevat koko sarjan ja tuotannon läpi”, Sandin kertoo.

Elokuussa julkaistun Viattomuuden loppu -kirjan äänikirjana löytäneet ovat selvästi innostuneet Maria Kallion maailmasta, sillä sarjan toiseksi kuunnelluin kirja BookBeatissa on sarjan ensimmäinen, Tammen vuonna 1993 julkaisema Ensimmäinen murhani.

Kirjailija Leena Lehtolainen on ilahtunut äänikirjan saamasta suosiosta: ”On mainiota, että BookBeat entisestään lisää kirjojen lyhyeksi kutsuttua elinikää. Kaikki muodot, jotka helpottavat lukijan löytämistä kirjojen maailmaan, lämmittävät kirjailijan sydäntä”.

Lisätietoja:
Sari Forsström, Business Development Manager BookBeat
sari.forsstrom@bookbeat.com

BookBeat

BookBeat on e- ja äänikirjasovellus, jossa käyttäjä saa lukea ja kuunnella kirjoja rajattomasti älypuhelimellaan tai tabletillaan. Palvelu lanseerattiin Suomessa laajasti kesän 2016 aikana. BookBeatin omistaa ruotsalainen Bonnier, joka on yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta BookBeat

Joka neljäs myyty Mielikuvituspoikaystävä-kirja digitaalinen16.11.2016 11:04Tiedote

Sinkkubloggaaja Henriikka Rönkkösen hittikirjaksi nousseesta esikoisteoksesta Mielikuvituspoikaystävä on otettu jo viisi painosta. Erityisen menestyksekäs Rönkkösen teos on kuitenkin ollut digitaalisena julkaisuna: kirja on ollut pitkään ääni- ja e-kirjapalvelu BookBeatin kuunnelluin kirja. Jopa 25 prosenttia kirjan kokonaismyynnistä tulee digitaalisesta ääni- ja e-kirjamyynnistä BookBeatissa.