Aarikan kevään 2023 koti hehkuu raikkaissa sävyissä

Kodin mallisto on saanut inspiraationsa kesäisistä laventelipelloista ja vesimelonin sävystä. Kodin kevään uutuudet tulevat myyntiin alkaen viikolla 5.

Keväinen Aarikka helmeilee kotona upeasti. Olipa kyse valaisimista, Nuppu-sarjan uutuuksista tai upeasta Puisto-sarjasta, yksityiskohtien kauneus vie mennessään. Uudet sävyt laventelinliila ja vesimeloninpunainen löytyvät niin uudistuneissa kuin perinteisissäkin malleissa, joissa värit leikittelevät tuoden puupinnan kauniisti esiin.

Aarikka on tuonut jo klassikoksi muodostuneen keraamisen Nuppu-maljakon uudestaan myyntiin, nyt lasisena. Kevään uutuuksiin kuuluu kaksi kaunista lasimaljakkoa, joita koristaa ikoniset puuhelmet. Valaisin-valikoima on täydentynyt lasisella Nuppu-pöytävalaisimella. Varjostimen materiaali on pellavaa ja lasista jalkaa koristaa puuhelmikranssi. Aarikan klassinen Kupla-sarja on syntynyt pyöreän muodon innoittamana. Uniikit ja käsinpuhalletut Kupla-maljakot ovat saaneet rinnalleen opaalilasisen uutuuden. Jokaista Kupla-maljakkoa koristaa puuhelmikranssi. Kupla-sarjan kevään uutuuksista löytyy myös kirkasta lasia olevat kaatimet kapeana ja pyöreänä mallina. Kauniisti muotoillun lasisen kaatimen ympärillä on puinen helmikranssi.

Kynttilänjaloista Tsaaritar, Keisarinna, Ruustinna ja Prinssi ovat saaneet ylleen herkullisen vesimelonin sävyn. Prinsessa-kynttilänjalan uutuusvärejä ovat laventelinliila, vesimeloninpunainen, vaaleansininen ja vaaleanvihreä sekä ystävyysteemaan sopiva valkoinen kynttilänjalka, jota koristaa kaunis vaaleanpunainen puukranssi sydämellä. Kevään uutuuksissa Puisto-keramiikkasarjan kattaustuotteita koristaa pyöreä keraaminen kohokuviointi.

Kaija Aarikan alkujaan luoma elinvoimainen, rohkea ja universaali muotokieli elää vahvasti ajassa. ''Aarikan keväisessä kodissa tuoksuu laventelipellot ja maistuu vesimeloni. Näistä inspiroituneet värit, ajaton muotoilu ja Aarikan pyöreä muotokieli luovat ihanan raikkaan lopputuloksen, joka saa kasvoilleni leveän hymyn. Se, että edelleen valmistamme kaikki puutuotteet Suomessa, lisää hymyni leveyttä. Olen ylpeä siitä, että voimme edelleen tarjota avainlipputuotteella varustettuja tuotteita”, sanoo Aarikan toimitusjohtaja Riia Sandström.

Lisätietoja:

Riia Sandström
Aarikka Oy
riia.sandstrom@aarikka.com

Linda Pausio
markkinointi- ja verkkokauppajohtaja
Martinex Oy
linda.pausio@martinex.fi

Kuninkaanväylä 37
20320 Turku

050 511 1329https://www.aarikka.fi/

Aarikka Oy on Kaija Aarikan vuonna 1954 perustama puisiin koruihin ja kodin tuotteisiin erikoistunut designbrändi. Aarikka Oy:n liikevaihto on kolme miljoonaa euroa ja se työllistää noin 10 henkilöä. Aarikka-tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan pääosin Suomessa käsityönä. Aarikka Oy:n kasvutarina on vuodesta 2017 ollut osana Martinex konsernia.

Martinex Oy
Vuonna 1986 perustettu Oy Martinex Ab on suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta kattaa laadukkaiden sisustus- ja kodintarvikkeiden, leikkikalujen, pelien, tekstiilien ja laukkujen valmistuksen ja maahantuonnin. Lisäksi se toimii tukkuliikkeenä ja on yksi Suomen monipuolisimmista verkkokauppatoimijoista. Martinex vaalii tuotteissaan kotimaisuutta, vastuullisuutta, iloa ja perheläheisiä arvoja. Martinex kehittää omia kotimaisia tuotebrändejä kuten Aarikka, Baking by Martinex, Ma-ia Family ja Peliko. Martinex on lisäksi lisenssinhaltija usealle tunnetulle tuotemerkille kuten Muumi ja Peppi Pitkätossu. Vuonna 2022 Oy Martinex Ab:n, Aarikka Oy:n ja Martinex Ab:n yhteenlaskettu liikevaihto oli 30 Meur, yhtiön palveluksessa oli 80 henkilöä ja sen tuotteita vietiin yli 50 maahan.

Ihastusta herättäneen Aarikan SS2024 muoti- ja korumalliston ensimmäiset uutuudet saapuivat29.1.2024 11:55:00 EET | Tiedote

Suomalainen muotoilun ja käsityötaidon designbrändi Aarikka juhlistaa ylpeänä 70-vuotisjuhlavuottaan, joka säkenöi värikkäänä. Juhlavuosi käynnistyi upeasti Helsingin Taidehallissa joulukuun alussa tulevan kevät-kesä 2024 -vaatemallistomme muotinäytöksellä. Juhlavuosi tuo mukanaan värien loistetta ja trendivärit valloittavat niin kirkkaina kuin murrettuinakin, upeasti luonnon värejä toistaen. Kevään korumalliston ensimmäiset uutuudet ovat myynnissä Aarikan verkkokaupassa aarikka.fi, ja muodin malliston ensimmäiset uutuudet tulevat myyntiin helmikuun alussa.

Aarikka Oy täyttää 70 vuotta – juhlavuoden 2024 aloittaa upea muotinäytös30.11.2023 12:46:26 EET | Tiedote

Suomalainen muotoilun ja käsityötaidon designbrändi Aarikka järjestää muotinäytöksen oodina suomalaiselle metsän helmelle ja juhlistaa ylpeänä 70-vuotisjuhlavuottaan. Helsingin Taidehallissa joulukuun neljäs päivä järjestettävä muotinäytös esittelee Aarikan tulevaa kevät- ja kesämallistoa ja paljastaa Meri Milashin kanssa yhteistyössä suunnitellun Kunnianosoitus puuhelmelle -malliston. Aarikka julkaisee tilaisuudessa myös upean Aarikka – Me olemme pyöreitä -kirjan.