ABB-yhtymän Q2 2022 tulos

Vahva kysyntä ja hyvä toiminnallinen suoritus

Ad hoc Announcement pursuant to Art. 53 Listing Rules of SIX Swiss Exchange

• Tilaukset 8,8 miljardia US dollaria, + 10 %; vertailukelpoisesti1 + 20 %
  • Liikevaihto 7,3 miljardia US dollaria, - 3 %; vertailukelpoisesti + 6 %
  • Toiminnallinen tulos 587 miljoonaa US dollaria; marginaali 8,1 %
  • Operatiivinen EBITA1 1 136 miljoonaa US dollaria; marginaali1 15,5 %
  • Perus EPS 0,20 US dollaria; - 47 %2
  • Operatiivisen toiminnan kassavirta 382 miljoonaa US dollaria

Tämä on suomenkielinen yhteenveto ABB-yhtymän englanninkielisestä tiedotteesta: Q2 2022 results: Strong demand and good operational performance

1For a reconciliation of non-GAAP measures, see “supplemental reconciliations and definitions” in the attached Q2 2022 Financial Information.

2EPS growth rates are computed using unrounded amounts.

media.relations@ch.abb.com

investor.relations@ch.abb.com

010 22 11https://new.abb.com/fi

Uuden tutkimuksen mukaan teollisuuden investoinnit energiatehokkuuteen kasvavat kaikkialla maailmassa4.5.2022 15:31:36 EEST | Tiedote

ABB:n teettämä maailmanlaajuinen tutkimus tuo esiin yritysten nykyisiä ja tulevaisuuden suunnitelmia siitä, miten ne aikovat edetä kohti hiilineutraaliutta investoimalla energiatehokkuuteen. Yrityksistä 90 prosenttia aikoo lisätä panostuksiaan seuraavien viiden vuoden aikana ja 52 prosenttia suunnittelee saavuttavansa hiilineutraaliuden samassa ajassa. Koska energiakustannusten kasvu vaikuttaa yhä enemmän kannattavuuteen, se nostaa energiatehokkuuden merkitystä, mutta kustannukset ja seisokit ovat merkittäviä esteitä investoinneille.