ABB:n ja Caverionin uudenlainen yhteistyö vauhdittaa hiilineutraalien kiinteistöjen kehittämistä

Uusi sopimus nopeuttaa energiatehokkaiden ja vastuullisten kiinteistöjen kehittämistä. Yhteisenä tavoitteena on vähentää rakennusten hiilipäästöjä integroiduilla älyratkaisuilla. ABB:n ja Caverionin toisiaan täydentävät ratkaisut hyödyttävät asiakkaita projekteissa kohti hiilineutraaliutta.

ABB ja Caverion julkistivat tänään yhteistyösopimuksen, jolla yhtiöt vauhdittavat energiatehokkaiden ja kestävien kiinteistöjen kehittämistä Pohjois- ja Keski-Euroopassa. Yhteistyön tavoitteena on yhdessä tarjota asiakkaille edistyksellisiä, älykkäitä ratkaisuja mahdollistamaan hiilineutraaleja kiinteistöjä ja asiakkaiden kestävyystavoitteiden saavuttamista.

ABB:n teknologiaratkaisujen, mukaan lukien Mission to Zero™:n, ja Caverionin kestävien ratkaisujen ja järjestelmäintegraatio-osaamisen yhdistäminen laajentaa molempien yhtiöiden tarjoamaa. Toisiaan täydentäviä ratkaisuja voidaan hyödyntää sekä uudiskohteissa että kiinteistöjen modernisoinneissa. Ratkaisut vastaavat asiakkaiden kasvaviin vaatimuksiin kiinteistöjen automatisoinnin, älykkyyden ja kestävyyden parantamiseksi. Älykiinteistöjen optimaaliset olosuhteet myös lisäävät loppukäyttäjien hyvinvointia ja tyytyväisyyttä.

”Caverionin kanssa tehty yhteistyösopimus osoittaa ABB:n jatkuvaa sitoutumista ratkaisujen luomiseen matkalla kohti hiilineutraalia yhteiskuntaa. Yhteisen osaamisemme kautta asiakkaat Pohjoismaissa ja muualla hyötyvät entistä nopeammin uusimmista kestävää kehitystä tukevista älykkäiden rakennusten teknologioista”, sanoo Uwe Laudenklos, ABB:n Smart Buildings -divisioonan Euroopan, Kanadan ja ranskankielisen Afrikan alueen markkinoinnista ja myynnistä vastaava johtaja.

"Me Caverionissa haluamme luoda kestävää vaikutusta jokaiselle asiakkaalle suunnittelemillamme ja toteuttamillamme ratkaisuilla. Olemme innoissamme ABB-yhteistyömme laajentamisesta – meillä on yhtenäiset tavoitteet kohti kestävää, hiilineutraalia yhteiskuntaa. Tarjoamme yhdessä asiakkaillemme huippuluokan ratkaisuja energiatehokkaisiin ja kestäviin kiinteistöihin", sanoo Kari Sundbäck, Caverion-konsernin palveluista, ratkaisuista, digitaalisuudesta ja kestävästä kehityksestä vastaava johtaja.

Yhteistyö keskittyy Suomessa, Baltian maissa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Itävallassa toteutettaviin projekteihin.

Lisätietoa:

Smart Building | Intelligent Building Management System | ABB

Mission to zero (global.abb)

Mikko Mäkäräinen
mikko.makarainen@fi.abb.com