ABC Palokka uudistuu – sisätilat uudistetaan kauttaaltaan, palveluja hiotaan ja ABC-ilme päivitetään

Vuonna 2009 avattuun ABC Palokkaan tehdään kokonaisvaltainen uudistus alkuvuoden aikana. Remontin aikana liikennemyymälä raikastetaan ja modernisoidaan niin sisä- kuin ulkotilojenkin osalta. Samalla ABC Palokka päivitetään ABC:n uuden brändi-ilmeen mukaiseksi. Palvelukonseptia hiotaan asiakkaiden tarpeet ja toiveet huomioiden.

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa ABC Palokan maaliskuun kuluessa. Vuonna 2009 avatun liikennemyymälä uudistuu niin ulkoiselta ilmeeltään kuin sisätilojen osalta.

− Palokan asuin- ja palvelualue kehittyy vauhdikkaasti ja haluamme olla paikallisena palvelujen tarjoajana tässä kehityksessä mukana. Lisäksi Kirri−Tikkakoski -moottoritien valmistumisen ennakoidaan lisäävän liikennettä, joten samalla myös ABC Palokan merkitys valtakunnallisena pysähdyspaikkana kasvaa, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

Tilasuunnittelussa huomioitu asiakkaiden erilaiset tarpeet
Uudistuksen yhteydessä liikennemyymälän palveluja hiotaan vastaamaan yhä paremmin asiakkaiden tarpeisiin.

− ABC Palokka on monelle tuttu ja turvallinen hengähdyspaikka. Haluamme tarjota mahdollisimman viihtyisät puitteet virkistävälle tauolle ja hyvälle ruoalle. Uudistuksessa ABC Palokka jaetaan useammaksi erilliseksi kokonaisuudeksi, josta löytyy asiointiin sopiva tila. Alueen asukkaille tarjotaan olohuonemainen ja viihtyisä ympäristö, matkailijoille nopean palvelun mahdollisuus ja lisäksi lapsiperheille on suunniteltu oma perhealue, jossa on huomioitu perheiden asiointitarpeet ja lasten leikkiminen, kertoo ABC Palokan liikennemyymäläpäällikkö Jouko Järvenpää.

− Tauko- ja ruokapalvelujen ohella ABC Palokassa korostuvat nopea asiointi sekä noutopalvelut. Meiltä ostetaan paljon ruokaa ja kahvia mukaan, joten haluamme uudistetussa liikennemyymälässä panostaa erityisesti mobiiliostamiseen sekä asiointinopeuteen, Järvenpää jatkaa.

Ravintola- ja palvelutarjonta säilyy entisellään, energiatehokkuus paranee

ABC Palokan marketpalvelut uudistuvat lentokenttämaiseksi nopean ostamisen lähikaupaksi. Marketissa panostetaan paistopistetuotteisiin ja mukaan otettaviin nopean syömisen tuotteisiin. Suosittu Finnmarin sisustus- ja lahjatarvikemyymälä jatkaa ABC marketin yhteydessä. ABC Palokan tiloissa ravintolatarjonnasta vastaa ABC:n oman ravintolan lisäksi jatkossakin Hesburger. ABC:n noutopöytään tuodaan uutuutena pitsapöytä. Palokka on ABC-ketjun toinen yksikkö, johon ketjussa pilotoinnissa oleva pitsapöytäuutuus toteutetaan. Lisäksi uudistettuihin tiloihin saadaan lisää kokous- ja neuvottelutiloja. Piha-alueella sijaitseva ABC Carwash -autopesu on uusittu vuonna 2019.

Uudistuksessa kiinnitetään ilmeen ja palveluiden lisäksi huomiota tilojen energiatehokkuuteen, akustiikkaan ja valaistukseen. Osuuskauppa Keskimaan hiilineutraalisuustavoitteen mukaisesti sähkönkulutusta vähennetään energiatehokkuutta parantamalla ja kylmätekniikan uudistuksella. Tavoitteena on päästä selvästi alempaan energiankulutukseen ympäristöturvallisilla kylmäaineilla.

Keskimaan palveluja kehitetään määrätietoisesti
ABC Palokan uudistus käynnistyy hiihtolomien jälkeen viikolla 10. Liikennemyymälän sisätilat ovat suljettuina remontin vuoksi kolmen viikon ajan, viikot 10–12. Viikolla 13 avautuu ensin liikennemyymälän ravintolapalvelut, jonka jälkeen palvelut ja tuotteet tuodaan tarjolle remontin etenemisen mukaan. Ulkoilme uudistetaan talven väistyttyä.

Investoinnin kustannusarvio on yli 1 000 000 euroa. Osuuskauppa Keskimaa on toteuttanut edellisen ABC-liikennemyymäläuudistuksen Vaajakoskella 2019.

− Jatkamme määrätietoisesti Keskimaan palvelujen kehittämistä kaikilla toimialoillamme koronan tuomista haasteista huolimatta. Kehitysinvestoinnit ovat tärkeitä asiakkaillemme, toimintamme kehittymiselle sekä yhteistyökumppaneillemme, summaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Osuuskauppa Keskimaa, liikennemyymäläpäällikkö Jouko Järvenpää, 010 767 5881, jouko.jarvenpaa@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa, toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on lähes 135 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ravintoloitaan – kahdeksan ruokaravintolaa ja kaikki seitsemän ABC-liikennemyymäläravintolaa auki 19.4. lähtien16.4.2021 15:09:47 EEST | Tiedote

Kuuden viikon ravintolasulku päättyy Suomessa 18.4.2021. Viranomaisten linjauksen mukaan ravintolat avataan asteittain ravintolatyypistä ja epidemiatilanteesta riippuen. Keskimaa avaa maanantaina 19.4. osan ruokaravintoloistaan ja kaikki ABC-liikennemyymäläravintolat asiakkailleen. Tiukkojen aukiolorajoitusten myötä avattavien ravintoloiden määrä jää suunniteltua pienemmäksi.

S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi14.4.2021 15:43:57 EEST | Tiedote

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

S-market Lievestuore uudistuu – uusi sisäänkäynti ja parkkipaikan laajennus6.4.2021 11:35:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreen kokonaisvaltainen uudistus toteutetaan kevään ja alkukesän aikana. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi, kaikki vanhat kylmäkalusteet uusitaan, myymälään rakennetaan uusi sisäänkäynti ja myös pysäköintialuetta laajennetaan. Mittavassa hankkeessa myös kiinteistötekniikkaa uudistetaan lämmitysjärjestelmän ja ilmastoinnin osalta. Uudistustyöt ovat alkaneet maalis–huhtikuun vaihteessa ja myymälän osalta remontti valmistuu juhannukseen mennessä.

Keskimaa palkitsi vuoden 2020 esimiehet arvoperusteisesti26.3.2021 14:10:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden esimiehet 2020 on valittu. Poikkeuksellisen haastavan vuoden 2020 esimiehet palkittiin Keskimaan uusien arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2020 esimiehet ovat palvelupäällikkö Maria Niemi Prisma Keljosta, myyntipäällikkö Sanna Hella Prisma Seppälästä, ravintolapäällikkö Tomi Turunen Buffa Seppälästä ja marketpäällikkö Sami Saavalainen S-market Hankasalmelta.

S-market Tikkakoski uudistui avaraksi ja nykyaikaiseksi18.3.2021 09:05:00 EET | Tiedote

S-market Tikkakosken syksyllä alkanut mittava uudistus on valmistunut. Myymälän yleisilme on avartunut huomattavasti, myymäläkalusteet ja kiinteistön tekniikkaa on uusittu energiatehokkuus huomioiden. Lisäksi myymälän valikoimia on laajennettu asiakkaita kuunnellen. S-market Tikkakoskelle on avattu myös uusi ruoan verkkokauppapalvelu, jossa ruoat voi tilata S-kaupat.fi -palvelusta ja noutaa valmiiksi kerättyinä sovittuna ajankohtana.