Adform aloittaa yhteistyön Scope3:n kanssa vähentääkseen ohjelmallisen mainonnan hiilidioksidipäästöjä

Kiinnostus organisaatioiden ympäristövaikutuksia kohtaan kasvaa, ja yritykset eri puolilla maailmaa kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hallintotapaan (ESG) liittyviin asioihin. Adformin ja Scope3:n aloittama yhteistyö tarjoaa Adformin asiakkaille mahdollisuuden rakentaa entistä ympäristöystävällisempiä mainonnan mediaratkaisuja sekä tarkkailla datan avulla monikanavaisen markkinoinnin hiilijalanjälkeä ja tuottavuutta. Brändit voivat tarkastella, suunnitella, optimoida ja seurata kampanjoidensa hiilijalanjälkeä suoraan Adformin ostotyökalusta. Mainostajat pääsevät myös hyödyntämään tietokantaa, jossa media-alan toimijat ja mainonnan toimitusketjut on pisteytetty niiden hiilijalanjäljen perusteella. Tämä antaa brändeille arvokasta tietoa käynnissä olevien kampanjoidensa ympäristövaikutuksista. Tieto myös auttaa yrityksiä tasapainottamaan kampanjoidensa vaikuttavuuden ja hiilidioksidipäästöt.
Yhteistyö alkaa otollisella hetkellä, sillä ohjelmallisen ostamisen toimialalla on vihdoin tartuttu toimeen entistä ympäristöystävällisemmän digitaalisen ekosysteemin edistämiseksi. Vuonna 2022 hyväksytyn ja EU:ssa tämän vuoden alussa voimaan tulleen yritysten vastuullisuusraportointia koskevan direktiivin (Corporate Sustainability Reporting Directive) myötä yritykset ovat vastuussa maailmanlaajuisten toimitusketjujensa hiilidioksidipäästöistä.
Adform on jo pitkään auttanut mainostajia tekemään parempia valintoja. Yritys on esimerkiksi osallistunut Britannian mainostajia edustavan ISBA-yhdistyksen Programmatic Supply Chain -tutkimukseen ja kehittänyt palkitun, evästeriippumattoman ja yksityisyyttä suojelevan ID-ratkaisun.
”Kaikilla yrityksillä on velvollisuus seurata ja vähentää hiilidioksidipäästöjään, ja tämä pätee myös digitaalisen mainonnan arvoketjuihin. Scope3:n tekemä työ median ja mainonnan hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi on askel oikeaan suuntaan. Meille asiakaskeskeisenä toimijana onkin luontevaa tehdä heidän kanssaan yhteistyötä uusien ratkaisujen kehittämiseksi. Odotammekin innolla, että pääsemme Scope3:n kanssa auttamaan mainostajia tekemään entistä ympäristöystävällisempiä valintoja”, kertoo Adformin operatiivinen johtaja Oliver Whitten.
Adform lanseeraa Scope3-integraation ensin beta-vaiheen työkaluna valituille asiakkaille. Ratkaisu tuodaan globaalisti kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.
”Scope3:n keräämä data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia ilman minkäänlaista vaikutusta kampanjan suorituskykyyn. Päästömittarien ja -vähennystoimintojen tuomisella Adformin alustaan voidaan paitsi pienentää mediakampanjoiden hiilijalanjälkeä ja mediahävikkiä, myös tehdä ympäristöystävällisemmästä kampanjoinnista vaikuttavaa ja kannattavaa”, kertoo Scope3:n toimitusjohtaja ja perustaja Brian O’Kelley.
”Deutsche Telekom on sitoutunut ilmastoneutraaliin liiketoimintaan. Olemmekin erityisen innoissamme tästä Adformin tarjoamasta mahdollisuudesta testata Scope3-integraation uusia ominaisuuksia ja lisätä läpinäkyvyyttä mainontamme aiheuttamaan hiilijalanjälkeen. Olemme tehneet Adformin kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuosia, joten on hienoa, että olemme samoilla linjoilla myös tärkeissä ilmastoasioissa”, kertoo Deutsche Telekom AG -konsernin mediajohtaja Norman Wagner.
Tietoa Adformista
Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, joka on suunniteltu vastaamaan modernien yritysten markkinointitarpeisiin. Yrityksen Adform FLOW -teknologia tarjoaa asiakkaille sujuvan käyttökokemuksen, ja sen skaalautuvan, modulaarisen ja avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta kampanjoiden hallinta sujuu vaivattomasti niiden kaikissa vaiheissa. Alustan avulla asiakkaat voivat hallita mainostoimiaan aiempaa tehokkaammin ja läpinäkyvämmin sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Vuonna 2002 perustettu Adform kehittää ja tarjoaa asiakkailleen teknologiaa, joka tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Adformin teknologiaratkaisut tehostavat lukuisten asiakkaiden liiketoimintaa eri puolilla maailmaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sini Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 396474, sini.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Usva by Terhen Spa juhlii ensimmäistä vuottaan – hyvinvointia ja saunaperinteitä Helsingin ytimessä18.9.2025 13:08:34 EEST | Tiedote
Vuosi sitten avautuneen NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin hyvinvointikeskus Usva by Terhen Spa ammentaa inspiraationsa suomalaisesta sauna- ja hoitoperinteestä. Kyseessä ei ole tavallinen hotellin saunaosasto tai day spa, vaan elämyksellinen kokonaisuus, joka kutsuu syventymään kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin maailmaan. Saunan ja hoitolan lisäksi se käsittää myös täysin varustellun, 300 neliömetrin kuntosalin venyttelyalueineen.
Uusi Wine & Tapas Helsinki lisää mutkattomia ruokaelämyksiä keskustaan17.9.2025 13:44:12 EEST | Tiedote
Helsingin ydinkeskustaan, Kampin Narinkkatorin laidalle, on avautunut uusi Wine & Tapas Helsinki. Se tarjoaa töiden jälkeen ja iltaisin laadukkaan sekä kohtuuhintaisen mahdollisuuden nauttia jaettavista tapaksista ja viinistä rennossa tunnelmassa. Päivisin ravintolaan katetaan entuudestaan tunnettu, keskustan suosituimpiin kuuluva buffetlounas.
Vuosi huipulla − cocktailbaari Kupoli juhlii merkkipäiväänsä16.9.2025 12:51:30 EEST | Tiedote
Vuosi sitten NH Collection Helsinki Grand Hansa -hotellin ikonisen tornin kupoliin avautunut Kupoli-cocktailbaari hurmasi hetkessä sekä helsinkiläiset että matkailijat. Klassisia cocktaileja ja pohjoista luontoa yhdistävä konsepti sekä historiallisen voimalan lanterniin rakennettu uniikki tila tarjoavat elämyksen, jonka kruunaavat 360 asteen panoraamanäkymät yli kaupungin kattojen. Kupoliin tullaan uteliaisuudesta, ja palataan yhä uudelleen tunnelman, palvelun ja taidokkaiden juomien vuoksi.
Helsinki Limo toi Mercedes-Maybachin tilausajoon8.9.2025 10:13:59 EEST | Tiedote
Premium-tason tilausajoihin erikoistunut Helsinki Limo vahvisti kalustoaan poikkeuksellisella tulokkaalla: Mercedes-Maybach S 580 on Suomen ensimmäinen ja ainoa tilausajossa toimiva uusi Maybach. Uuden auton myötä Helsinki Limo esittelee First Class -tason kutsuliikennepalvelun.
Kutsu medialle: uusi Wine & Tapas Helsinki keskustan sydämeen4.9.2025 12:28:07 EEST | Kutsu
Tervetuloa tutustumaan Helsingin ydinkeskustan uutuusravintolaan, Wine & Tapas Helsinkiin, ja sen illalliskonseptiin. Ravintola tarjoaa mutkattoman, kohtuuhintaisen ja laadukkaan tavan nauttia tapaksista ja viinistä Narinkkatorin laidalla. Mediatilaisuus tiistaina 16. syyskuuta kello 15.00-16.30, Narinkkatori, Annanaukio 1.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme