Adform aloittaa yhteistyön Scope3:n kanssa vähentääkseen ohjelmallisen mainonnan hiilidioksidipäästöjä

Kiinnostus organisaatioiden ympäristövaikutuksia kohtaan kasvaa, ja yritykset eri puolilla maailmaa kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hallintotapaan (ESG) liittyviin asioihin. Adformin ja Scope3:n aloittama yhteistyö tarjoaa Adformin asiakkaille mahdollisuuden rakentaa entistä ympäristöystävällisempiä mainonnan mediaratkaisuja sekä tarkkailla datan avulla monikanavaisen markkinoinnin hiilijalanjälkeä ja tuottavuutta. Brändit voivat tarkastella, suunnitella, optimoida ja seurata kampanjoidensa hiilijalanjälkeä suoraan Adformin ostotyökalusta. Mainostajat pääsevät myös hyödyntämään tietokantaa, jossa media-alan toimijat ja mainonnan toimitusketjut on pisteytetty niiden hiilijalanjäljen perusteella. Tämä antaa brändeille arvokasta tietoa käynnissä olevien kampanjoidensa ympäristövaikutuksista. Tieto myös auttaa yrityksiä tasapainottamaan kampanjoidensa vaikuttavuuden ja hiilidioksidipäästöt.
Yhteistyö alkaa otollisella hetkellä, sillä ohjelmallisen ostamisen toimialalla on vihdoin tartuttu toimeen entistä ympäristöystävällisemmän digitaalisen ekosysteemin edistämiseksi. Vuonna 2022 hyväksytyn ja EU:ssa tämän vuoden alussa voimaan tulleen yritysten vastuullisuusraportointia koskevan direktiivin (Corporate Sustainability Reporting Directive) myötä yritykset ovat vastuussa maailmanlaajuisten toimitusketjujensa hiilidioksidipäästöistä.
Adform on jo pitkään auttanut mainostajia tekemään parempia valintoja. Yritys on esimerkiksi osallistunut Britannian mainostajia edustavan ISBA-yhdistyksen Programmatic Supply Chain -tutkimukseen ja kehittänyt palkitun, evästeriippumattoman ja yksityisyyttä suojelevan ID-ratkaisun.
”Kaikilla yrityksillä on velvollisuus seurata ja vähentää hiilidioksidipäästöjään, ja tämä pätee myös digitaalisen mainonnan arvoketjuihin. Scope3:n tekemä työ median ja mainonnan hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi on askel oikeaan suuntaan. Meille asiakaskeskeisenä toimijana onkin luontevaa tehdä heidän kanssaan yhteistyötä uusien ratkaisujen kehittämiseksi. Odotammekin innolla, että pääsemme Scope3:n kanssa auttamaan mainostajia tekemään entistä ympäristöystävällisempiä valintoja”, kertoo Adformin operatiivinen johtaja Oliver Whitten.
Adform lanseeraa Scope3-integraation ensin beta-vaiheen työkaluna valituille asiakkaille. Ratkaisu tuodaan globaalisti kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.
”Scope3:n keräämä data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia ilman minkäänlaista vaikutusta kampanjan suorituskykyyn. Päästömittarien ja -vähennystoimintojen tuomisella Adformin alustaan voidaan paitsi pienentää mediakampanjoiden hiilijalanjälkeä ja mediahävikkiä, myös tehdä ympäristöystävällisemmästä kampanjoinnista vaikuttavaa ja kannattavaa”, kertoo Scope3:n toimitusjohtaja ja perustaja Brian O’Kelley.
”Deutsche Telekom on sitoutunut ilmastoneutraaliin liiketoimintaan. Olemmekin erityisen innoissamme tästä Adformin tarjoamasta mahdollisuudesta testata Scope3-integraation uusia ominaisuuksia ja lisätä läpinäkyvyyttä mainontamme aiheuttamaan hiilijalanjälkeen. Olemme tehneet Adformin kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuosia, joten on hienoa, että olemme samoilla linjoilla myös tärkeissä ilmastoasioissa”, kertoo Deutsche Telekom AG -konsernin mediajohtaja Norman Wagner.
Tietoa Adformista
Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, joka on suunniteltu vastaamaan modernien yritysten markkinointitarpeisiin. Yrityksen Adform FLOW -teknologia tarjoaa asiakkaille sujuvan käyttökokemuksen, ja sen skaalautuvan, modulaarisen ja avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta kampanjoiden hallinta sujuu vaivattomasti niiden kaikissa vaiheissa. Alustan avulla asiakkaat voivat hallita mainostoimiaan aiempaa tehokkaammin ja läpinäkyvämmin sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Vuonna 2002 perustettu Adform kehittää ja tarjoaa asiakkailleen teknologiaa, joka tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Adformin teknologiaratkaisut tehostavat lukuisten asiakkaiden liiketoimintaa eri puolilla maailmaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sini Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 396474, sini.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Korkeavuorenkatu 1 B 11, 00140 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Kummituksia ja karmivia paikkoja – vinkit hurjaan Halloweeniin Virossa29.10.2025 10:54:29 EET | Tiedote
Viron muinaiset linnat, keskiaikaisten kaupunkien hämärät kujat ja historialliset kartanot ovat täynnä tarinoita. Suusta suuhun sukupolvien ajan kiertäneet tarinat kuiskivat synkistä salaisuuksista, rauhattomista sieluista ja selittämättömistä sattumuksista. Keräsimme vinkit paikoista, jotka saavat kylmät väreet kulkemaan selkäpiitä pitkin.
Helsingin paras hotelliaamiainen laajentuu herkulliseksi viikonloppubrunssiksi27.10.2025 11:37:25 EET | Tiedote
NH Collection Helsinki Grand Hansan runsas ja kiitelty aamiainen kasvaa viikonloppuisin moderniksi brunssiksi, jossa korostuvat kotimaiset kauden raaka-aineet ja alusta asti käsityönä valmistetut annokset. Aivan Helsingin ytimessä sijaitsevan korkeatasoisen hotellin ravintola, Hansa Café Bar & Brasserie, tarjoaa täydellisen paikan kokoontua ystävien ja perheen kanssa nauttimaan viikonlopun rennosta ja kiireettömästä ruokaelämyksestä.
Pomar juhlistaa 65-vuotista taivaltaan − uutuusjalkineissa ysärin helmiä21.10.2025 14:33:30 EEST | Tiedote
Perinteikäs suomalainen jalkinetalo Pomar juhlistaa tänä syksynä 65-vuotista taivaltaan palauttamalla mallistoonsa korkean kenkäklassikkonsa Jarnon. Siitä inspiroitunut matalampi Ruoste tuo ysäriestetiikan nykypäivään. Pomarin muotoilupalkitusta huopamallistosta löytyy talvikauteen tyylikkäitä, lämmittäviä ja myös vedenpitäviä nilkkureita ja saappaita.
Suomalaisten tähtikokkien ravintolavinkit Tallinnaan9.10.2025 13:35:38 EEST | Tiedote
Viro on suomalaisten suosituin ulkomainen ruokamatkailukohde, eikä ihme, sillä maan ravintolatarjonta on kokoonsa nähden ainutlaatuisen rikas. Viron ravintolakulttuuri kehittyy jatkuvasti ja maassa on jo Suomeakin enemmän Michelin-oppaasta löytyviä suosituksia. Helpottaaksemme suomalaismatkailijoiden ravintolavalintoja, kysyimme Virossa asuvilta ravintola-alan ammattilaisilta suosituksia ja vinkkejä syksyiselle makumatkalle Tallinnaan. Omat ravintolavinkkinsä antoivat keittiömestarit Kim Mikkola, Kim Päivästö, Karoliina Jaakkola ja Tõnis Siigur sekä ravintolapäällikkö Ella Korpi.
Tärpit elämykselliseen syyslomaan Virossa24.9.2025 13:14:56 EEST | Tiedote
Viro kutsuu jälleen syyslomalaisia nauttimaan syksyisen värikkäästä luonnosta, jännittävistä aktiviteeteista sekä löylyn ja uima-altaiden lämmöstä kaupungin vilinään tai vaihtoehtoisesti talviunille valmistautuvan maaseudun hiljaisuuteen. Jokaiselle löytyy varmasti jotain uutta ja yllättävää nähtävää ja koettavaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme


