Adform aloittaa yhteistyön Scope3:n kanssa vähentääkseen ohjelmallisen mainonnan hiilidioksidipäästöjä

Kiinnostus organisaatioiden ympäristövaikutuksia kohtaan kasvaa, ja yritykset eri puolilla maailmaa kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hallintotapaan (ESG) liittyviin asioihin. Adformin ja Scope3:n aloittama yhteistyö tarjoaa Adformin asiakkaille mahdollisuuden rakentaa entistä ympäristöystävällisempiä mainonnan mediaratkaisuja sekä tarkkailla datan avulla monikanavaisen markkinoinnin hiilijalanjälkeä ja tuottavuutta. Brändit voivat tarkastella, suunnitella, optimoida ja seurata kampanjoidensa hiilijalanjälkeä suoraan Adformin ostotyökalusta. Mainostajat pääsevät myös hyödyntämään tietokantaa, jossa media-alan toimijat ja mainonnan toimitusketjut on pisteytetty niiden hiilijalanjäljen perusteella. Tämä antaa brändeille arvokasta tietoa käynnissä olevien kampanjoidensa ympäristövaikutuksista. Tieto myös auttaa yrityksiä tasapainottamaan kampanjoidensa vaikuttavuuden ja hiilidioksidipäästöt.
Yhteistyö alkaa otollisella hetkellä, sillä ohjelmallisen ostamisen toimialalla on vihdoin tartuttu toimeen entistä ympäristöystävällisemmän digitaalisen ekosysteemin edistämiseksi. Vuonna 2022 hyväksytyn ja EU:ssa tämän vuoden alussa voimaan tulleen yritysten vastuullisuusraportointia koskevan direktiivin (Corporate Sustainability Reporting Directive) myötä yritykset ovat vastuussa maailmanlaajuisten toimitusketjujensa hiilidioksidipäästöistä.
Adform on jo pitkään auttanut mainostajia tekemään parempia valintoja. Yritys on esimerkiksi osallistunut Britannian mainostajia edustavan ISBA-yhdistyksen Programmatic Supply Chain -tutkimukseen ja kehittänyt palkitun, evästeriippumattoman ja yksityisyyttä suojelevan ID-ratkaisun.
”Kaikilla yrityksillä on velvollisuus seurata ja vähentää hiilidioksidipäästöjään, ja tämä pätee myös digitaalisen mainonnan arvoketjuihin. Scope3:n tekemä työ median ja mainonnan hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi on askel oikeaan suuntaan. Meille asiakaskeskeisenä toimijana onkin luontevaa tehdä heidän kanssaan yhteistyötä uusien ratkaisujen kehittämiseksi. Odotammekin innolla, että pääsemme Scope3:n kanssa auttamaan mainostajia tekemään entistä ympäristöystävällisempiä valintoja”, kertoo Adformin operatiivinen johtaja Oliver Whitten.
Adform lanseeraa Scope3-integraation ensin beta-vaiheen työkaluna valituille asiakkaille. Ratkaisu tuodaan globaalisti kaikkien asiakkaiden käyttöön tämän vuoden aikana.
”Scope3:n keräämä data auttoi havaitsemaan, että jos mediakampanjassa käytetään 5–7 prosenttia vähemmän sivustoja, sen hiilijalanjälki voi pienentyä 25–30 prosenttia ilman minkäänlaista vaikutusta kampanjan suorituskykyyn. Päästömittarien ja -vähennystoimintojen tuomisella Adformin alustaan voidaan paitsi pienentää mediakampanjoiden hiilijalanjälkeä ja mediahävikkiä, myös tehdä ympäristöystävällisemmästä kampanjoinnista vaikuttavaa ja kannattavaa”, kertoo Scope3:n toimitusjohtaja ja perustaja Brian O’Kelley.
”Deutsche Telekom on sitoutunut ilmastoneutraaliin liiketoimintaan. Olemmekin erityisen innoissamme tästä Adformin tarjoamasta mahdollisuudesta testata Scope3-integraation uusia ominaisuuksia ja lisätä läpinäkyvyyttä mainontamme aiheuttamaan hiilijalanjälkeen. Olemme tehneet Adformin kanssa menestyksekästä yhteistyötä jo vuosia, joten on hienoa, että olemme samoilla linjoilla myös tärkeissä ilmastoasioissa”, kertoo Deutsche Telekom AG -konsernin mediajohtaja Norman Wagner.
Tietoa Adformista
Adform on ainoa kansainvälinen, riippumaton ja täysin integroitava mainosalusta, joka on suunniteltu vastaamaan modernien yritysten markkinointitarpeisiin. Yrityksen Adform FLOW -teknologia tarjoaa asiakkaille sujuvan käyttökokemuksen, ja sen skaalautuvan, modulaarisen ja avoimeen ohjelmistoarkkitehtuuriin perustuvan alustan ansiosta kampanjoiden hallinta sujuu vaivattomasti niiden kaikissa vaiheissa. Alustan avulla asiakkaat voivat hallita mainostoimiaan aiempaa tehokkaammin ja läpinäkyvämmin sekä pysyä kaiken kampanjadatansa omistajina. Vuonna 2002 perustettu Adform kehittää ja tarjoaa asiakkailleen teknologiaa, joka tukee ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä sekä mahdollistaa entistä vaikuttavamman tiedon tuottamisen. Adformin teknologiaratkaisut tehostavat lukuisten asiakkaiden liiketoimintaa eri puolilla maailmaa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sini Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 396474, sini.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Wolfcom PR Boutique, Helsinki, Finland
Tehtaankatu 40 B 21, 00150 Helsinki
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Helsinki Citycopter laajentaa toimintaansa lentäjien koulutukseen22.3.2023 09:07:57 EET | Tiedote
Lentoyhtiö Helsinki Citycopter on ostanut Suomen vanhimpiin lentokouluihin kuuluvan Salpauslennon. Ilmailualalla arvostettu koulu jatkaa toimintaansa Helsinki Citycopterin rinnalla tutulla SL Flight Training -nimellään tarjoten monipuolista lentokoulutusta yksityislentäjästä liikennelentäjätasolle asti. Kannattavaa ydinliiketoimintaansa tilauslentoliikennettä edelleen kasvattava Helsinki Citycopter kartoittaa myös sähkötoimisten lentokoneiden ja eVTOL -ilma-alusten koulutus- ja operointimahdollisuuksia Suomessa.
Suomalainen mediarahastoyhtiö yhteistyöhön Bonnier Newsin kanssa9.2.2023 10:52:21 EET | Tiedote
Yksityinen kotimainen mediarahastoyhtiö 8 Media Ventures on solminut yhteistyösopimuksen Pohjoismaiden johtavan mediatalon Bonnier Newsin kanssa. Aluevaltauksen myötä suomalaisyhtiö tuo sijoituspalvelunsa myös ruotsalaisille startup- ja kasvuyrityksille sekä Ruotsin markkinoilla toimiville ja sinne pyrkiville suomalaisyrityksille. Jatkossa 8 Media Ventures tarjoaa sijoituksensa vastineeksi mediatilaa kaikissa Bonnier Newsin ruotsalaisissa mediatuotteissa.
Viro valmistautuu matkailun uuteen ennätysvuoteen20.1.2023 13:51:48 EET | Tiedote
Viron matkailusektori valmistautuu tänä vuonna vastaanottamaan ennätysmäärän suomalaisia vieraita. Visit Estonian mukaan maa on varautunut matkailun uuteen aaltoon paremmin kuin koskaan. Siellä tehtiin kansainvälisen matkailun pysäyttäneen pandemian aikana paljon töitä sen eteen, että Viroon on taas hyvä tulla. Ympäristötietoisuuden kasvaessa lähialuematkailutrendi vahvistuu ja suomalaisen laivamatkailun kärkikohteena Viro tulee vankistamaan asemaansa entisestään.
Finnjävelin perinnereseptikilpailun voittaja on Hilja-mummin maksapiiras19.1.2023 09:20:33 EET | Tiedote
Suomalaiseen ruokaperinteeseen erikoistunut Finnjävel haastoi kaikki perinneruuan ystävät ja taitajat etsimään unohdettuja entisajan makuja. Kilpailun avulla löydetyistä resepteistä keittiömestari Tommi Tuominen luo modernisoituja versiota Michelin-tähtiravintola Finnjävelin ruokalistalle. Reseptiehdotuksia tuli runsain mitoin, mutta voittajaresepti erottui heti edukseen: ”Tämän on pakko olla hyvää!”
Kutsu: Viro matkamessuilla, lehdistötilaisuus 19.1. klo 14–1510.1.2023 11:25:27 EET | Tiedote
Suomalaisten ikisuosikkikohteen ja rakkaan naapurimaamme Viron matkailupalveluntarjoajat osallistuvat ensi viikon Matkamessuille sankoin joukoin. Tervetuloa Eesti On My Mind -infotilaisuuteen Helsingin messukeskukseen Matkamessujen ammattilaispäivänä torstaina 19.1. kello 14.00 (Messukeskuksen Siipi, auditorio 201, pääsisäänkäynnin aulasta portaat ylös 2. kerrokseen).
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme