Admicom Finland Oy

Admicom Oyj:n tytäryhtiö Admicom Finland Oy ostaa Lakeus Tilitoimisto Oy:n liiketoiminnan

Admicom Oyj:n tytäryhtiö Admicom Finland Oy on 1.7.2021 allekirjoittanut kauppakirjan Lakeus Tilitoimisto Oy:n liiketoiminnan ostamiseksi. Liiketoiminnan siirto Admicom Finland Oy:lle toteutetaan 1.8.2021. Kaupan toteutuminen on ehdollinen Lakeus Tilitoimisto Oy:n yhtiökokouksen päätökselle. Lakeus Tilitoimisto Oy:n osakkeenomistajien määräenemmistö on antanut kauppakirjan allekirjoitushetkellä peruuttamattoman sitoumuksen liiketoimintakaupan hyväksymiseksi.

Lakeus Tilitoimisto Oy on vuonna 2014 perustettu seinäjokelainen tilitoimisto, jonka vuoden 2020 liikevaihto oli yhteensä 0,635 miljoonaa euroa ja käyttökate (EBITDA) 0,175 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yksitoista työntekijää, jotka siirtyvät kaupan myötä Admicom Finland Oy:n palvelukseen.

Liiketoiminnan velaton kauppahinta on yhteensä 668 000 euroa, joka maksetaan vuoden 2021 aikana kahdessa erässä Admicom Finland Oy:n käteisvaroilla.

Ostettava liiketoiminta tukee Admicomin ydinliiketoiminnan kasvumahdollisuuksia, laajentaa konsernin toimi- ja myyntipisteverkostoa uusiin kaupunkeihin sekä vahvistaa tilitoimistopalveluiden resursseja.

Liiketoimintakaupalla ei ole lyhyellä aikavälillä merkittävää vaikutusta Admicom konsernin taloudelliseen asemaan tai tulevaisuudennäkymiin.

”Olemme palvelleet Lakeus Tilitoimiston kanssa yhteisiä asiakasyrityksiä menestyksekkäästi usean vuoden ajan. Meille tarjoutuu kaupan myötä erinomainen mahdollisuus yhdistää toimiala- ja palveluosaamisemme. Merkittävä osa Admicomin asiakkaista ostaa meiltä kokonaispalvelua, jossa Adminet-ohjelmistoratkaisun ja konsultointipalveluiden ohella tarjoamme myös tilitoimistopalvelut. Palveluliiketoimintamme on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja liiketoimintakaupan myötä varmistamme osaajien saatavuuden asiakkaittemme käyttöön myös jatkossa. Tavoitteenamme on kehittää vahvempien tilitoimistopalveluresurssien kautta Adminet-ohjelmiston automatisaatiota entistä pidemmälle ja mahdollistaa asiakkaidemme palveleminen laajemmin myös maantieteellisesti. Toivotan Lakeus Tilitoimiston asiakkaat ja henkilökunnan lämpimästi tervetulleiksi Admicomille”, sanoo Admicom Finlandin toimitusjohtaja Anna-Maija Ijäs.

”Admicomin ja Lakeus Tilitoimiston voimien yhdistäminen on luonnollinen jatkumo pitkään jatkuneelle yhteistyöllemme. Adminet on ohjelmistojen edelläkävijä, minkä olemme saaneet itse todeta toimiessamme Adminet-kumppanitilitoimistona. Pitkälle viety automaatio vapauttaa kirjanpitäjiemme aikaa rutiinitöistä, joten pystymme entistä paremmin tukemaan asiakkaitamme heidän liiketoiminnassaan. Lakeus Tilitoimisto palvelee edelleen asiakkaitaan itsenäisenä liiketoimintayksikkönä. Liittyminen itseämme suurempaan Admicomin organisaatioon auttaa meitä kuitenkin kehittämään palveluitamme ja osaamistamme entistä pidemmälle.”, kertoo Lakeus Tilitoimisto Oy:n toimitusjohtaja Suvi Varala.

ADMICOM OYJ

Lisätietoja antavat:

Petri Aho
Väliaikainen toimitusjohtaja, talousjohtaja
Admicom Oyj
petri.aho@admicom.fi

Anna-Maija Ijäs
anna-maija.ijas@admicom.fi

Väinönkatu 26 a 29
40100 JYVÄSKYLÄ

Admicom Oyj: Admicom on vuonna 2004 perustettu rakentamisen, talotekniikan ja teollisuuden järjestelmäkehityksen edelläkävijä ja kokonaisvaltainen ohjelmisto- ja tilitoimistokumppani. Yhtiön pilvipalveluna toimiva SaaS-pohjainen Adminet-toiminnanohjausjärjestelmä auttaa pieniä ja keskisuuria yrityksiä parantamaan kilpailukykyään automatisoimalla työmaan ja toimiston rutiineja saumattomasti kirjanpitoon asti.

Tytäryhtiömme Tocoman Oy:n kehittämillä kustannuslaskennan ja tuotannonhallinnan ohjelmistoilla on rakennusalalla pitkä historia ja vankka markkina-asema. Yhdistämällä Tocomanin tuotevahvuuksia Adminetin vahvuuksiin, syntyy rakennusalalle kirkkaasti kokonaisvaltaisin pilvipalvelu.

Yhtiöllä on noin 180 työntekijää Jyväskylässä, Vantaalla, Tampereella, Oulussa ja Helsingissä sijaitsevissa toimipisteissään. Lisätietoa: www.admicom.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Admicom Finland Oy