Administer boosts its support to companies in the founding phase: Mateusz Osiński to start as the Chief Operating Officer of subsidiary Yrittäjän Polku Oy

Administer Oyj  Press release 8 September 2022 14.00 Finnish time

Administer wants to help entrepreneurs and their companies in the founding phase in order to make the process easier and allow the entrepreneurs to focus on their company’s core activities. The objective of Yrittäjän Polku is to provide guidance to new entrepreneurs and their companies by offering them all the information and skills required for establishing a company and the related daily routines. Yrittäjän Polku also offers its customers Administer’s financial management services.

Before taking on the position of Chief Operating Officer of Yrittäjän Polku, Mateusz Osiński worked in accounting at Administer.

“I have been a light entrepreneur myself. First as a food courier and then as a financial management professional. I feel that the operational model is interesting and wish to develop it further. I find immense inspiration in new ways of thinking, creating something new and managing customer relationships well,” Mateusz Osiński says.

“In many ways, entrepreneurship is present in all activities of the Administer group and Yrittäjän Polku is a great addition to our services targeted specifically to entrepreneurs. Mateusz has boldly experimented with light entrepreneurship in various tasks in order to better understand the daily life of an entrepreneur. This provides him a great basis for developing the services of Yrittäjän Polku in a truly customer-focused manner,” says CEO Peter Aho.

Yrittäjän Polku is a digital service that helps in becoming an entrepreneur either as a sole trader or by establishing a limited company.

The objective of Yrittäjän Polku is to help with the routine tasks of establishing a company, try new ways of working, make internal processes more streamlined, provide support in the changing work life, create opportunities and be a pioneer in financial management. The mission of Yrittäjän Polku is to create a service that guides companies throughout their life cycle. Yrittäjän Polku is part of Administer Group.

About Administer Oyj

Administer Group, founded in 1985, is a Finnish company that offers financial and payroll management services as well as consulting and software services. Our customers include organisations of all sizes, from small and mid-sized companies to large enterprises and municipalities. Our goal is to reform the financial management service market by developing new technologies and solutions. Measured in revenue, we are one of the largest providers of financial management services and HR and payroll services in Finland. In 2021, our revenue was EUR 42 million and we employed approximately 600 financial management professionals.

Subscribe to releases from Administer Oyj

Subscribe to all the latest releases from Administer Oyj by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Administer Oyj

Administer vahvemmin mukana tukemassa yrityksiä niiden perustamisvaiheessa: Mateusz Osiński aloittaa tytäryhtiö Yrittäjän Polku Oy:n operatiivisena johtajana8.9.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Administer Oyj Lehdistötiedote 8.9.2022 klo 14.00 Administer haluaa olla vahvasti mukana tukemassa yrittäjiä ja heidän yrityksiään perustamisvaiheessa, tehdä siitä yrittäjälle vaivattomampaa ja mahdollistaa heille enemmän aikaa keskittyä yrityksen varsinaiseen liiketoimintaan. Yrittäjän Polun tehtävänä on ohjata uutta yritystä ja yrittäjää tarjoamalla kaikki tarpeellinen tieto ja taito perustamisvaiheessa ja arjen rutiineissa. Yrittäjän Polku tarjoaa asiakkailleen myös Administerin taloushallintopalveluita. Mateusz Osiński siirtyy Yrittäjän Polun operatiiviseksi johtajaksi Administerin kirjanpitotehtävistä. "Olen itse ollut kevytyrittäjänä, ensin ruokalähettinä ja myöhemmin taloushallinnon ammattilaisena. Koen toimintamallin kiinnostavana ja haluan kehittää sitä edelleen. Uuden luominen ja uudet ajattelutavat inspiroivat valtavasti, samoin kuin asiakkuuksien hyvä hoitaminen", sanoo Mateusz Osiński. "Yrittäjyys on monin tavoin läsnä koko Administer-konsernin toiminnassa, ja Yrittäjän Po

Administer to acquire Laine Consulting Company Oy17.8.2022 08:30:00 EEST | Press release