Administerin WaBuCo Financial Services -yrityskauppa päätökseen

Administer Oyj - Lehdistötiedote 29.3.2022 klo 9.00

Administer Oyj (”Administer”) on tänään 29.3.2022 saanut päätökseen WaBuCo Financial Services Oy:n yrityskaupan. Administer tiedotti 8.3.2022 ostavansa korkealuokkaisia talous- ja palkkahallinnon sekä sisäisen raportoinnin palveluja tarjoavan WaBuCon.

”Olen hyvin tyytyväinen, että WaBuCon yrityskauppa on nyt saatu päätökseen. Kauppa tukee erinomaisesti Administerin strategiaa, jonka mukaisesti haemme merkittävää osuutta talous- ja palkkahallinnon palveluista sekä konsultoinnista Suomessa. Lisäksi pyrimme laajentamaan kansainvälistä liiketoimintaamme. WaBuCon yrityskauppa tukee erinomaisesti kaikkien näiden tavoitteiden saavuttamista”, sanoo Administer-konsernin toimitusjohtaja Peter Aho.

”Wabuco on toiminut yrittäjävetoisesti ja yrittäjyys keskiössä yli 30 vuoden ajan. On hienoa päästä jatkamaan tätä toimintaa samat arvot jakavan Administerin tiimin kanssa. Tuomme mielellämme tiimiin pitkän kokemuksemme kansainvälisistä toiminnoista”, kertoo WaBuCon toimitusjohtaja Thomas Wahlström.

Kansainvälinen talous- ja palkkahallinnon osaaja

WaBuCo on vuonna 1988 perustettu, Helsingissä sijaitseva tilitoimisto. Yhtiö tarjoaa korkealuokkaisia talous- ja palkkahallinnon sekä sisäisen raportoinnin palveluja. Laaja palveluvalikoima kattaa niin kirjanpidon, tilinpäätöksen, laskutuksen, verotuksen kuin henkilöstöhallinnonkin palvelut. Yhtiö on erikoistunut tehostamaan suomalaisten yritysten toimintaa kansainvälisillä markkinoilla sekä kansainvälisten yritysten rantautumista Suomeen.

Kati Lehesmaa
markkinointi- ja viestintäjohtaja
Puh: 050 598 4650
kati.lehesmaa@administer.fi

Administer-konserni on suomalainen vuonna 1985 perustettu talous- ja palkkahallinnon palveluja, konsultointipalveluja sekä ohjelmistopalveluja tarjoava yhtiö. Asiakkainamme on kaikenkokoisia organisaatioita pk-yrityksistä suuryrityksiin sekä kuntiin. Tavoitteenamme on uudistaa taloushallintapalvelujen markkinoita kehittämällä uutta teknologiaa ja uusia ratkaisuja. Olemme liikevaihdolla mitattuna yksi suurimmista taloushallintopalvelujen sekä HR- ja palkkahallintopalvelujen tarjoajista Suomessa. Vuonna 2020 liikevaihtomme oli 44 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 600 taloushallinnon ammattilaista.

The outsourcing of financial and payroll management is still growing, with expertise and quality taking first place in a survey9.5.2022 08:30:00 EEST | Press release

Taloushallintoliitto, a Finnish association for financial management service providers, is surveying factors related to the outsourcing of financial and payroll management. The first results of this survey suggest that, when it comes to outsourcing, expertise and quality are the decisive factors in partner selection. Jussi Jaakkola, Administer’s Sales Director, believes that the outsourcing trend will continue in the coming years. One factor in the outsourcing of financial and payroll management is the company’s focus on its core business. Currently, only 39% of company respondents do all of their payroll management themselves, while 40% have outsourced their payroll management fully and 21% have outsourced parts of it. For financial management, only 24% do their own financial management, while 32% have outsourced it fully and 43% have outsourced it partially. "There is plenty of demand in the market, which is also shown by the preliminary survey results. I believe that the outsourcing

Talous- ja palkkahallinnon ulkoistaminen edelleen kasvussa, osaaminen ja laatu nousevat kyselyssä kärkeen9.5.2022 08:30:00 EEST | Tiedote

Taloushallintoliitto tutkii talous- ja palkkahallinnon ulkoistamiseen liittyviä tekijöitä. Ensimmäiset tutkimustulokset viittaavat siihen, että ulkoistamisessa osaaminen ja laatu nousevat ratkaiseviksi tekijöiksi kumppanivalinnassa. Administerin myyntijohtaja Jussi Jaakkola uskoo ulkoistamistrendin jatkuvan myös tulevina vuosina. Yhtenä tekijänä talous- ja palkkahallinnon ulkoistamiseen on yrityksen keskittyminen omaan ydinliiketoimintaan. Tällä hetkellä yritysvastaajista palkkahallinnon tekee kokonaan itse vain 39 % yrityksistä, 40 % on ulkoistanut palkkahallinnon kokonaan ja 21 % on ulkoistanut osia siitä. Taloushallinnon osalta vain 24 % tekee sen itse, kokonaan ulkoistettuna 32 % ja 43 % osittain ulkoistettuna. "Markkinoilla riittää kysyntää hyvin, kuten alustavat tutkimustuloksetkin osoittavat. Uskon, että viime vuosina nähty ulkoistamistrendi jatkuu myös tulevina vuosina. Administer on jo nyt liikevaihdolla mitattuna yksi suurimmista taloushallintopalvelujen tarjoajista Suomessa