AGCO investoi AGCO Powerin moottoritehtaalle yli 100 miljoonaa euroa

AGCO, maailman johtava maatalouskoneiden ja -palveluiden suunnittelija, valmistaja ja myyjä toteuttaa laajan investointiohjelman AGCO Powerin moottoritehtaalla Linnavuoressa. Viidelle vuodelle ajoittuvien investointien avulla kehitetään täysin uusi moottoriperhe, hankitaan tuotantokoneita ja työkaluja, uudistetaan prosesseja sekä laajennetaan kokoonpanotehdasta. Yhdessä tuotekehitykseen jo tehtyjen investointien kanssa investointiohjelman kokonaissumma nousee merkittävästi yli 100 miljoonaan euroon.
AGCO Powerin robotisoitu moottoreiden alkukokoonpano.

– AGCO Power on tärkeä osa AGCO-konsernia ja tulemme lisäämään AGCO Powerin moottoreiden käyttöä AGCO:n traktoreissa, leikkuupuimureissa ja muissa koneissa. Investointi myös parantaa mahdollisuuksia tarjota AGCO Powerin moottoreita konsernin ulkopuolisille asiakkaille, sanoo moottoreista vastaava AGCO:n varapääjohtaja Helmut Endres.

Uudet moottorit ovat aiempaa polttoainetaloudellisempia, puhtaampia ja helpompia valmistaa. Ne täyttävät viimeisimmät päästömääräykset. Uusi moottoriperhe on myös monikäyttöisempierilaisiin työkone- ja maantiekäyttöihin. Uuden moottoriperheen valmistus alkaa uudistetulla tehtaalla vuonna 2022.

Investointi tehostaa moottorikokoonpanoa, lisää tehtaan koneistuskapasiteettia sekä vahvistaa omaa komponenttivalmistusta.

– Polttomoottori on raskaiden työkoneiden pääasiallinen voimanlähde nyt ja tulevaisuudessa. Moottorit muuttuvat yhä ympäristöystävällisemmiksi päästömääräysten ja uusiutuvien polttoaineiden myötä. Uudet moottorimme soveltuvat myös hybridi- ja sähkökäyttöön. Meillä Linnavuoren moottoritehtaalla tämä investointi nähdään suurena luottamuksen osoituksena ja se vahvistaa uskoamme tulevaisuuteen, sanoo AGCO Powerin toimitusjohtaja Juha Tervala.

AGCO Power valmistaa moottoreita neljällä tehtaalla: Nokian Linnavuori (Suomi), Changzhou (Kiina), Mogi das Cruzes (Brasilia) ja General Rodriguez (Argentiina). AGCO Powerin tehtaiden yhteiskapasiteetti on yli 100 000 moottoria vuodessa. AGCO Power -yhtiö juhlivuoden 2018 keväällä 75 vuotista historiaansa ja samaan aikaan valmistui myös miljoonas moottori.

AGCO Powerin robotisoitu moottoreiden alkukokoonpano.
Moottorikokoonpanoa AGCO Powerin Linnavuoren tehtaalla.
AGCO Powerin kokoonpanotehdas Nokian Linnavuoressa.
AGCO Power uuden sukupolven moottori.

Linnavuorentie 8-10
37240 Linnavuori

020 786 3600https://www.agcopower.com

AGCO Power

AGCO Power on 75 vuotta Nokian Linnavuoressa toiminut dieselmoottoritehdas. Aiemmin Sisu Dieselinä tunnettu tehdas fuusioitiin amerikkalaiseen AGCO-konserniin vuonna 2003. AGCO Power on noussut yhdeksi maailman merkittävimmäksi off-road -dieselmoottorien valmistajaksi.

AGCO Powerin moottorit toimivat voimanlähteenä useissa maailman johtavissa traktorimerkeissä ja muissa maatalouskoneissa. Linnavuoressa sijaitseva tehdas valmistaa vuodessa noin 30 000 dieselmoottoria. Henkilöstön määrä on noin 750. Lisäksi AGCO Powerilla on tehtaat Brasiliassa, Kiinassa ja Argentiinassa.

About AGCO

AGCO (NYSE: AGCO) is a global leader in the design, manufacture and distribution of agriculture equipment and solutions and supports more productive farming through its full line of equipment and related services. AGCO products are sold through five core brands, Challenger®, Fendt®, GSI®, Massey Ferguson® and Valtra®, supported by Fuse® precision technologies and farm optimization services. Founded in 1990, AGCO is headquartered in Duluth, GA, USA. In 2017, AGCO had net sales of $8.3 billion. For more information, visit http://www.AGCOcorp.com. For company news, information and events, please follow us on Twitter: @AGCOCorp. For financial news on Twitter, please follow the hashtag #AGCOIR.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi