Ahlman

Ahlmanin kesä on tehty lähiruokabrunsseista – Katetulla terassilla laajentunut ravintola Anna on avoinna ensimmäistä kesää

Tampereen keskustan kupeessa Hallilassa sijaitseva Ahlman tarjoilee opiskelun ohella myös ravintola-, kokous- ja majoituspalveluja maaseutumiljöössä. Ahlmanin kesätoiminta on laajentunut Oriveden Opiston Tampereelle muuton myötä. Viime syksynä avattu ravintola Anna on nyt avoinna ensimmäistä kesää.

Ahlmanin ravintoloiden ylpeydenaihe on aina ollut lähiruoka. Käsin tekeminen, kotimaisuus, luomu ja luonnon antimet luovat vahvan perustan laadulle. Annan ruoanlaittofilosofia perustuu paitsi lähiruokaan, myös hävikin minimoimiseen ja improvisointiin. Oman tilan suomenkarja, villiyrtit ja tilameijerin tuotteet näyttelevät isoa roolia Annassa, joka päihittää herkuillaan monet illallispaikat.

– Käytämme ruoanvalmistuksessa oman tilamme ja lähituottajien tuotteita mahdollisimman paljon. Kaikkien tuotteiden alkuperä on tunnistettavissa. Itse asiassa suurin osa käyttämistä raaka-aineista tulee tästä 100 metrin säteeltä. Tarjoilemme todellista lähiruokaa, kertoo ravintola Annan ravintolapäällikkö Leena Pekkanen ylpeänä.

Tänä kesänä ravintola Anna on saanut lisätilaa kesäterassin verran. 60 paikkaisella, katetulla terassilla kelpaa istuskella ja nauttia antimista kaikilla keleillä. Ravintola Annan kesälistalta löytyy vaihtoehtoja niin pieneen kuin suurempaankin nälkään - laadukkaita juomia unohtamatta. Valikoimassa on mm. luomuviinejä ja kotimaisten pienpanimoiden oluita. Samalla lähialueiden ravintolatarjonta laajenee. Enää ei tarvitse lähteä keskustaan terassille, kun laadukas ja kiva paikka löytyy läheltä.

Ahlman on ruokaketjun ja maaseudun kehittäjä

Ahlman on omilla vahvuusalueillaan valtakunnallisesti tunnettu ruokaketjun ja maaseudun yritystoiminnan kehittäjä. Hankesalkusta löytyy lähiruokaa, pienten elintarviketuottajien kilpailukykyä, suomenkarjan tuotteistamista ja -tuotannon kehittämistä sekä Pirkanmaan maaseutualueiden matkailua edistäviä hankkeita.

Ruoan polku lautaselle on lyhyt. Ahlmanin tilalla kasvatetaan karjaa, josta saadaan lihaa ja maitoa. Tilameijerissä oman tilan maito jalostuu hapanmaitotuotteiksi ja juustoiksi, joita myös Annan kokki, Ville Torvinen, käyttää monipuolisesti ruoanlaitossa. Tilatuotteet valmistetaan käsityönä pienissä erissä perinteitä vaalien ja aidot raaka-aineet takaavat hienostuneen luonnolliset maut.

Ahlmanin Tilameijerin ylpeys on omassa juustokellarissa kypsynyt sinihomejuusto, Selinin Sininen, jonka pehmeä maku sopii erityisesti herkutteluhetkiin. Sinihomejuusto oli myös virallinen juusto itsenäisyyspäivän satavuotisjuhlavastaanotolla Linnan juhlissa. Juustoja ja muita maitotuotteita myydään Ahlmanin tilapuodin lisäksi Tampereen talousalueen marketeissa ja erikoisliikkeissä valtakunnallisesti.

Ensimmäinen lähiruokabrunssi tarjoillaan lauantaina 9.6. klo 10-14. Toivotamme Teidät tervetulleeksi! Pöytävaraukset Ahlmanin Kartanon myyntipalvelun kautta: kartano@ahlman.fi tai 041-514 4617.

KESÄN AUKIOLOAJAT:

Ravintola Anna:
TI-PE klo 11-19 (keittiö kiinni klo 18)
LA klo 10-14 BRUNSSI
SU-MA suljettu
Ravintola Anna on suljettu 17.6. - 2.7., jolloin vietämme kesälomia.
Lisätiedot ja menut : www.ahlman.fi/ravintola-anna

Ravintola Kapusta
MA-LA aamupala klo 7.15-9
MA-LA lounas klo11-13
MA-TO päivällinen klo17-18
Ravintola Kapusta suljettuna juhannusviikolla 21.6.-24.6.2018
Lisätiedot ja lounaslistat : www.ahlman.fi/opiskelijaravintola-kapusta

Ahlman Tilapuoti
MA-SU klo 7-19.
Tilapuoti suljettuna juhannusviikolla 21.6.-24.6.2018
Joka kuukauden toinen lauantai Ahlmanin tori klo 10-14, Seuraava toripäivä lauantai 9.6.2018.
Lisätiedot : http://www.ahlman.fi/tilapuodit-ja-lahiruoka

Majoitus, juhla- ja kokoustilat – Ahlmanin Kartano
kartano@ahlman.fi tai 041-514 4617.

Ravintolapäällikkö
Leena Pekkanen
leena.pekkanen @ ahlman.fi

Palveluvastaava
Maria Hartonen
maria.hartonen @ ahlman.fi

Toimitusjohtaja, Ahlmanin koulun Säätiö sr
Timo Jaakkola
timo.jaakkola@ahlman.fi

Ahlman
Hallilantie 24

03 3399 2500http://www.ahlman.fi

Ahlmanin ammatti- ja aikuisopistoa ylläpitää yksityinen Ahlmanin koulun Säätiö. Ahlman tarjoaa toisen asteen ammatillista koulutusta sekä vapaan sivistystyön opintoja. Muita palveluita ovat lähiruoka sekä kokous- ja majoituspalvelut maaseutumiljöössä. Ravintola Annan lisäksi Ahlmanin kampukselta on Tilapuoti, ravintola Kapusta sekä  majoitus-, juhla- ja kokouspalveluja tarjoava Ahlmanin Kartano.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Ahlman