Aija Bärlund vahvistamaan Fredman Groupin hallitusta

Suomalainen ruokateknologia-alan perheyhtiö Fredman Group Oy on nimittänyt palveluliiketoiminnan kehittämiseen erikoistuneen Aija Bärlundin hallitukseensa. Hänen nimityksensä tukee Fredman Groupin uuden, kansainvälisille ammattikeittiölle suunnatun palveluliiketoiminnan kasvattamiseen ja ylivertaisen asiakaskokemuksen tarjontaan keskittyvän strategian toteuttamista.

Palveluliiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut Aija Bärlund on nimitetty Fredman Group Oy:n hallitukseen.

Fredman Group Oy:n yhtiökokous on nimittänyt 01.01.2019 uuden hallituksen, johon liittyi uutena jäsenenä pk- ja pörssiyrityksiä, start-upeja, julkisorganisaatioita sekä järjestöjä menestyksekkäästi konsultoinut Aija Bärlund (MBA). Vanhoina jäseninä jatkavat hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman, konsernin toimitusjohtaja Clas Fredman ja asiakaskokemuksen edelläkävijä Kalle Ruuskanen.

”Olemme panostaneet parin vuoden ajan uudenlaisen älyliiketoiminnan kehittämiseen, tavoitteenamme luoda täydellinen keittiö. Aija Bärlundin kokemus palveluiden, teknologian ja liiketoiminnan kehittämisestä on omiaan tukemaan meitä seuraavissa askeleissamme. Tekoäly ja sitä hyödyntävät digitaaliset tuotteet ja palvelut ovat tulossa rytinällä parantamaan kaikkea palveluliiketoimintaa ja näen, että keittiötoimintojen saralla olemme myös kansainvälisesti tienraivaajia”, kertoo Fredman-konsernin hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman ja jatkaa: ”On suuri ilonaihe, että saamme tämän tien kulkemiseen sparrausta ja näkemystä Aijalta.”

Aija Bärlund toimii partnerina vastuullista omistajuutta ja hyvää hallintoa suomalaisiin organisaatioihin kehittävässä Boardman Oy:ssä ja omaa yli 20 vuoden kokemuksen yritysten kehitys- ja kansainvälistämistehtävistä. Bärlund on johtanut globaaleja liiketoimintayksiköitä sekä konsultti- ja analyytikkotiimejä Finprossa, konsultoinut tuote- ja teknologiakehitystä, myyntiä ja markkinointia, sekä Suomen Ekonomiliiton toiminnanjohtajana luotsannut verkottumista, vaikuttamistyötä, sijoitustoimintaa ja strategisia kumppanuuksia.

”Ammattikeittiöalalle standardeja luova Fredman on yksi tämän hetken mielenkiintoisimmista suomalaisista uuden teknologian yrityksistä. Perinteisten ruokahävikinvähentäjien, eli koti- ja ammattikeittiöistä tuttujen Elmukelmujen ja Eskimo-tuotteiden suunnittelun ja valmistuksen rinnalle rakennetulla keittiöiden digitaalisen palvelun mallilla on kirkas tulevaisuus. Sen sijaan, että yhtiö määrittelisi vain uusia prosesseja, Fredmanin luoma ammattikeittiön johtamisjärjestelmä disruptoi koko alaa luoden käyttäjilleen kestävää ja kaikilla mittareilla kannattavaa kehitystä. Olen ylpeä päästessäni vauhdittamaan tämän ajattelu- ja palvelumallin läpimurtoa”, iloitsee Aija Bärlund ja jatkaa: ”Päätökseeni lähteä mukaan Fredman-konsernin hallitukseen vaikutti myös kotimaisen perheyhtiön innostava yrityskulttuuri, joka on yhdistelmä rohkeasti kokeilevaa kasvuhalukkuutta ja vastuullista perheyrittäjyyttä.”

Fredman tavoittelee täydellistä keittiötä

Fredman Group edustaa uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittotaidon ja raaka-aineiden lisäksi myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot. Yhtiön kehittämät ja toimittamat digitaaliset omavalvonta- ja johtamispalvelut varmistavat ravintoloiden ruokaturvallisuutta ja auttavat vähentämään hävikkiä. Myös Fredmanin kuluttajille suunnattu Eskimo-tuoteperhe synnyttää jatkuvasti uusia ideoita ruoan valmistamiseen, hävikin vähentämistä mahdollistavaan säilyttämiseen ja kuljettamiseen sekä keittiön puhdistamiseen.

”Digitalisoituminen avaa suuria mahdollisuuksia kaikille yrityksille. Asiakaspalvelun sähköistyminen mullistaa maailmaa enemmän kuin mikään muu asia vuosikymmeniin. Tuotannollisten yritysten onkin elintärkeää kyetä muuttumaan tuotekeskeisistä asiakas-, palvelu- ja myyntikeskeisiksi. Me nostimme strategiamme keskiöön asiakaskokemuksen, jonka haluamme palvelumme ja tuotteittemme avulla olevan ylivertainen”, taustoittaa Peter Fredman.

Fredman Group on suomalainen perheyritys, joka tavoittelee täydellistä keittiötä ja taistelee parhaiden makujen puolesta. Fredmanin kehittämä palvelu yhdistää tietoa, teknologiaa ja monipuolista ammattitaitoa paremman ruoan puolesta. Yhtiö on ruokaturvallisuuden, omavalvonnan ja keittiöjohtamisen, ammattikeittiöiden korkean hygieniatason turvaamisen ja ruokahävikin vähentämisen taituri ja Fredmanin asiakkaiden kanssa yhdessä kehitetyt Food Tech -palvelut ovat mukana sadoissa ammattikeittiöissä tehostamassa keittiön johtamista ja omavalvontaa. Fredmanin työvälineet, kuten Carita-liinat, Comple-ateriapalvelujärjestelmä ja Elmukelmu, tunnetaan kaikissa suomalaisissa ammattikeittiöissä. Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä.

Hallituksen puheenjohtaja Peter Fredman, Fredman Group Oy, puh. 050 4011 616, peter.fredman@fredmangroup.com
Hallituksen jäsen Aija Bärlund, puh. +358 40 6810245, ab@aijabarlund.fi

Samuel Sorainen, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Fredmanin kehittämä Chefstein-palvelu edustaa uudenlaista suomalaista ruoka-ajattelua, johon kuuluu keittotaidon ja raaka-aineiden lisäksi myös huipputeknologian mahdollistama ensiluokkainen ruokaturvallisuus, vastuullisuus ja kestävät ympäristöarvot.
Kotimainen Fredman muuttaa keittiödatan tyytyväisiksi asiakkaiksi ja kannattavaksi liiketoiminnaksi.

UMA coworking-tilan ihmiskokeessa tutkittiin työympäristön merkitystä hyvinvointiin19.3.2019 11:55:46 EETTiedote

Parhaista osaajista käydään kovaa kilpailua, ja siksi yhä useampi työnantaja haluaa tarjota työntekijöilleen joustavan ja innostavan työympäristön. Technopolis vastaa kasvavaan kysyntään laajentamalla yhteisöllisten työtilojen verkostoaan, UMA Workspacea. Työympäristön vaikutusta työntekijöiden hyvinvointiin selvitettiin mittaamalla UMA Workspace -tiloissa työskentelevien henkilöiden stressi- ja palautumistasoja. Testihenkilöt kokivat vähemmän stressiä ja kokivat nukkuvansa paremmin työskenneltyään monipuolisessa työympäristössä.

Kotimainen erälegenda Sasta 50 vuotta – juhlat yhdessä suomalaisten laatumerkkien kanssa28.2.2019 09:59:48 EETTiedote

Suomalainen erävaatemerkki Sasta on pukenut laatutietoisia luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan. Juhlavuotensa kunniaksi Sasta julkistaa viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta, eli kollaboraatiota. Yhteistyöprojektien tavoitteena on muistuttaa kuluttajia tarveharkintaisia ostoksia tehdessään kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea myös muita vastuullisia suomalaisia toimijoita.

Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 EETTiedote

Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.

MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 EETTiedote

Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.

Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 EETTiedote

Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.

Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00 EETTiedote

Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.