Aika puhua rauhasta 18.3. klo 15-18

Vapaus valita toisin -yhdistys ja suomalaiset rauhanjärjestöt (Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat ja Sadankomitea) järjestävät yhdessä Turvallisuuspoliittisen seminaarin AIKA PUHUA RAUHASTA lauantaina 18.3. klo 15-18.

AIKA PUHUA RAUHASTA
Lauantaina 18.3. klo 15-18
Ruotsinkielinen työväenopisto Arbis
Dagmarinkatu 3, Helsinki

Teemoina:
* Euroopan ja maailman tila ja sodan kuvat
* Rauhanpolitiikan mahdollisuudet

Keskustelemassa Ulkopoliittisen instituutin vanhempi tutkija Toni Alaranta, päätoimittaja Arja Alho, rauhantutkija Tarja Cronberg, arktisen politiikan emeritusprofessori Lassi Heininen, yliopistotutkija Noora Kotilainen, yritystutkija ja KHT tilintarkastaja (eläkkeellä) Ritva Oesch, valtio-opin professori Heikki Patomäki ja eversti evp, VTT Pekka Visuri.

Lisätietoja:
Arja Alho, arja@arjaalho.fi, puh. 040-709 3770
Teemu Matinpuro, teemu.matinpuro@rauhanpuolustajat.fi, puh. 050-594 1499

Kivi Larmolan sarjakuvaromaani seuraa keksijä Leon Thereminiä Venäjän vallankumouksesta Amerikkaan ja Siperian vankileireille12.3.2024 09:02:28 EET | Tiedote

Lev Termen oli keksijä, muusikko, vakooja, insinööri, rakastaja ja vanki. Mutta ennen kaikkea hän oli nero, joka joutui keksimään koko elämänsä moneen kertaan uusiksi saadakseen tehdä tiedettään. Puupää-hatulla palkitun pitkän linjan sarjakuvantekijä Kivi Larmolan uutuus seuraa keksijä Leon Thereminiä Venäjän vallankumouksesta Amerikkaan ja Siperian vankileireille. "Kaikki liikkuu - Lev Termenin ihmeellinen elämä" on Larmolan 16. pitkä sarjakuva-albumi, 10 vuoden työn tulos.

Iran, Saudi-Arabia ja Gazan kriisi11.3.2024 14:53:29 EET | Tiedote

Ti 12.3. klo 17.30. Kirjakauppa Sivullinen, Kaisaniemenkatu 5, Helsinki. Tietokirjailija Liisa Liimatainen keskustelee kanslianeuvos Mikko Lohikosken kanssa suur-Lähi-idän ongelmien ja Gazan sodan syvistä juurista Liimataisen Riikinkukko ja kameli – Iran ja Saudi-Arabia vastakkain -kirjan pohjalta. Liimataisen neljäs teos auttaa ymmärtämään Iranin ja Saudi-Arabian, mutta myös Libanonin ja Irakin tapahtumia. Teoksessa tehdään selkoa Iranin ja Saudi-Arabian nurkkakuntaisesta konfliktista ja vertaillaan toisiinsa näitä kahta hyvin erilaista maata. Kirjan rikas aineisto ja valtava tietomäärä tuovat pintaan Lähi-idän ongelmien syvät juuret. Tapahtuma striimataan: https://www.youtube.com/channel/UCoEzxiEO83elLbyVzSYS77A