Ecosir Group Oy

Aikaa hoivatyölle - Suomen nykyaikaisin uusi sairaala Espoossa varustetaan automaattisella jäte- ja pyykinsiirtojärjestelmällä

Kiinteistöratkaisujen markkinajohtaja Ecosir Group toimittaa pääkaupunkiseudulle Espoon uuteen nykyaikaiseen sairaalaan (ESA) suurimman automaattisen jäte- ja pyykkisiirtojärjestelmänsä. Kun jätteet ja pyykit kulkevat siististi ja hygieenisesti putkistoja pitkin, ne vapauttavat sairaalahenkilökunnan hoivatyöhön, ja parantavat näin sairaala- ja hoitolaitosten potilasturvallisuutta ja -hygieniaa.

Kiinteistöjen logistiikkaa parantavat automaattiset jätteen putkisiirtojärjestelmät ovat lisääntymässä merkittävästi. Logistiset tuotot ja elinkaariedut olivat merkittävimpiä tekijöitä asiakkaiden päätöksissä.

”Hoiva-alalla suurimpia tulevaisuuden ongelmia ja haasteita ovat hoitohenkilöstön riittävyys ja työhyvinvointi. Perinteiset ihmisvoimin toteutettavat osastojen logistiset jäte- ja pyykkiratkaisut lisäävät liikuntaelinsairauksia, tuottavat epämiellyttävää hajua ja levittävät bakteereja. Haluamme olla auttamassa tässä”, toteaa Ecosirin toimitusjohtaja Mauri Leponen.

Järjestelmän avulla saavutetaan merkittäv­iä henkilöstön, hissikapasiteetin ja neliötehokkuuden säästöjä. Ecosir Group toimittaa nyt saatuja tilauksia ja teknologiaa pääosin vuosien 2014 ja 2015 aikana.

”Olemme Suomessa yli 20 vuoden kokemuksella selvä markkinajohtaja kiinteistöratkaisuissa ja järjestelmiämme löytyy kymmenistä Yliopisto- ja keskussairaaloista, terveyskeskuksista ja tehostetuista hoivayksiköistä sekä ostos ja koulutuskeskuksista. Meillä on parhaillaan useita kohteita rakenteilla ja tilaus- sekä tarjouskantamme ovat merkittävässä kasvussa”, toimitusjohtaja Mauri Leponen sanoo.

Ecosir Group on Cleantech-alueen ja erityisesti kiinteistöjen Health Care (HC)-segmentin jäte- ja pyykkilogistiikan järjestelmien markkinajohtaja Suomessa ja tavoittelee aktiivisesti johtavaa asemaa myös kansainvälisillä markkinoilla.  Yhtiö on ilmoittanut vuoden aikana sopimuksista Malesiaan Johorin alueelle rakennettavasta maan korkeimpaan asuin- ja hotellikäyttöön toteutettavan pilvenpiirtäjän jätejärjestelmästä. Lisäksi Ecosir Group toimittaa Kuopion yliopistollisen sairaalan hoiva-alan osastojätteen siirtojärjestelmän ja sairaala-aluetta palvelevaan ravintokeskukseen tehokkaan biojätteen poistojärjestelmän.

Ecosir Group Oy on tällä hetkellä alansa johtava toimija Cleantech- toimialalla ja erityisesti kiinteistöjen sivuvirtojen (jätejakeet ja pyykki) siirtojärjestelmissä. Yhtiöllä on yli 20 vuoden kokemus ympäristöteknologiasta.

Toiminta on merkittävässä kasvussa kotimaassa ja  kansainvälisillä markkinoilla. Liikevaihto ja henkilöstön määrä vaihtelee hankkeista riippuen ja vuosina 2008-2012 työntekijöitä oli keskimäärin 18, liikevaihdon ollessa noin 3milj. euroon asti. Yhtiön tilauskanta on voimakkaassa kasvussa. Toiminnat sijaitsevat Espoossa, Tampereella ja Kuopiossa.

Ecosir Group Oy raportoidaan Panostajan Oyjn osakkuusyhtiönä. Panostaja Oyj (PNA1V) on julkinen pörssiyhtiö listattuna NASDAQ OMX Helsingin pörssissä.

Lisätietoja:

Mauri Leponen, Toimitusjohtaja/CEO                                             mauri.leponen@ecosir.com

Puhelin  +358 20 7290 300

ECOSIR GROUP OY