Aila-Myrsky on saavuttanut Järvi-Suomen Energian jakelualueen - korjaustyöt käynnissä

Länsi-Suomessa tuhojaan tehnyt Aila-myrsky on saapunut Järvi-Suomen Energian verkkoalueelle. Voimakas puuskatuuli on kaatanut puustoa linjoille vieden sähköt noin 8000 taloudelta. 50 asentajaa jatkaa iltapäivällä aloitettua vikojen korjaamista.

Suomeen saapui eilen 16.9. iltayhdeksän aikaan Aila-nimen saanut matalapainemyrsky, joka toi mukanaan runsaita sateita ja puuskittaista pohjoistuulta. Aila-myrsky hivuttautui yöllä Länsi-Suomen yli tehden tuhojaan, ja on saapunut Järvi-Suomen Energian verkkoalueen ylleJopa 25/ms yltävät tuulenpuuskat ovat kaataneet runsaasti puustoa linjoille, katkaisten sähköt noin 8000 taloudelta. Viat ovat olleet yksittäisten kaatuneiden puiden aiheuttamia, eikä toistaiseksi ole havaittu suurempia kaatuneiden puiden ryppäitä. Pahimmat vauriot ovat tähän mennessä olleet Kangasniemellä, missä muun muassa suuri mänty oli kaatunut linjan päälle katkaisten kolme pylvästä. Uusia vikoja syntyy tasaiseen tahtiin rintaman jatkaessa matkaansa kaakon suuntaan

Valmiudessa olleet asentajat ja metsurit aloittivat korjaustyöt heti myrskyn saavuttua Järvi-Suomen Energian alueelle iltapäivälläMyrskyn saavuttaessa huippunsa viankorjaustehtäviin saadaan tarvittaessa 100 asentajaa. Myrskyn hidas eteneminen on mahdollistanut korjaajien siirtämisen asemiin sellaisille alueille, joihin myrsky iskee voimakkaimminTuulten laannuttua vikojen paikannukseen liittyy myös helikopteripartio. Järvi-Suomen Energia pitää aktiivisesti yhteyttä Etelä-Savon Pelastuslaitoksen kanssa kattavan ajantasaisen tilannekuvan ylläpitämiseksi.

Korjaustyötä nopeuttaa, jos ajoteiden puomit pidetään auki. Näin korjauskalusto pääsee etenemään työssään.

Sähkökatkotilanteissa maltti on valttia. Teemme parhaamme, jotta sähkösi palautuvat mahdollisimman pian. Jos huomaat olevasi tilanteessa, jossa sähkö aiheuttaa sinulle vaaraa, ota epäröimättä yhteyttä vikapalveluumme. Vikapalvelumme numero on 0800 90440, ja se on avoinna kellon ympäri. Kiireettömissä asioissa meihin voi olla yhteydessä vikailmoituslomakkeella.

Järvi-Suomen Energian 24h Vikapalvelu

Lisätiedot medialle:

Juuso Ruottinen,
Kunnossapitopäällikkö, käytönjohtaja
juuso.ruottinen@sssoy.fi

Säästöä yhteishankinnalla: Järvi-Suomen Energia kilpailutti puistomuuntamot verkkoyhtiöiden yhteishankinnassa28.9.2020 14:14:06 EESTTiedote

Kaukaa näkee lähelle – paluumuuttajan mietteitä huomisen Järvi-Suomesta21.9.2020 13:38:51 EESTBlogi

Välillä ei tee mieli lähteä minnekään. Entä jos määränpäässä ei olekaan mukavaa? Päässään alkaa luoda kaikenlaisia skenaarioita, miksei kannattaisi lähteä. Väsyttää, pitäisi pestä pyykkiä, ei vaan huvita. Itse kärsin samasta ongelmasta, liiasta jahkailusta. Olenkin yrittänyt muuttaa tätä tapaa lähtemällä mahdollisuuksien mukaan kaikkialle ja vastaamalla tuon tuosta: kyllä. Olen nimittäin huomannut, että lopulta lähteminen aina kannattaa. Silloin törmää kaikkeen, mikä innostaa ja auttaa näkemään asiat uusin silmin. Vuosia sitten päätin lähteä opiskelemaan Jyväskylään, enkä kadu sitä hetkeäkään. En, vaikka viime kuussa päätin palata takaisin kotiseudulleni Etelä-Savoon. Opin nimittäin reissullani sen, että kaikki kaupungit ovat omasta vinkkelistäni enemmän tai vähemmän samanlaisia. Toki niissä on hieman eri palveluita, kauppoja, kulttuuria ja ravintoloita, mutta lopulta tunne ratkaisee. Palattuani tänne tunnen olevani jälleen kotona. Täytyi siis piipahtaa seitsemäksi vuodeksi toisaalle h

Sähköisestä asioinnista kohti vau! -kokemusta6.7.2020 15:34:03 EESTBlogi

Sähköisen asioinnin kehittäminen on ollut meillä jo vuosia osa normaalia arjen aherrusta. Tieto sähkönjakelun häiriöistä lähtee asiakkaille tekstiviesteillä ja tarjouspyynnön voi lähettää nettisivujen lomakkeella. Sopimuksen sähköinen allekirjoitus ja e-lasku lähentelvät jo seuraavan tason digitaalisuutta. Tavoitteena on helppo, nopea yksilöllinen ja vuorovaikutteinen kumppanuus asiakkaidemme kanssa.