Aino Areenan avajaisviikonloppu keräsi yli 2 500 kävijää

Järvenpäässä vietettiin viime viikon lopulla Aino Areenan avajaisia kolmen keikkaillan ja yhden ilmaistapahtuman tahdissa. Avajaisviikon yleisötapahtumat houkuttelivat paikalle yhteensä yli 2 500 kävijää. Aino Areenan syksy jatkuu vilkkaana ja yritystapahtumien lisäksi luvassa on muun muassa Lauri Tähkän, Eppu Normaalin ja Arttu Wiskarin tähdittämiä keikkoja.
Haloo Helsinki! villitsi yleisönsä Aino Areenan avajaisiltana torstaina 28.10. Kuva: Aki Rask

Ratsastuskeskus Ainon yhteyteen rakennetun uuden tapahtumakeskuksen avajaisia päästiin juhlistamaan viime viikolla Järvenpäässä. Aino Areenan korkkasivat konserttikuntoon muun muassa Haloo Helsinki!, Neljä ruusua ja Waldo’s People kolmena keikkailtana torstaista lauantaihin. Lauantaipäivänä 30.10. Aino Areenalla järjestettiin lisäksi kaikille avoin tutustumisjuhla, jossa yleisö pääsi kurkistamaan tapahtumakeskuksen tiloihin ja nauttimaan oheisohjelmasta.

Avajaisviikonlopun eri yleisötapahtumiin osallistui yhteensä yli 2 500 ihmistä. Lisäksi sunnuntaina järjestettiin yritystapahtuma, jonka osallistujat nostivat koko avajaisviikonlopun kävijät yli 3 000 henkeen.

“Rakennusprojektin viimeistely oli meille iso urakka – rekkoja ja työkoneita pyöri pihassa vielä edeltävään päivään saakka. Kaikki ehdittiin kuitenkin saada valmiiksi ja isoin jännitys laukesi viimeistään ensimmäisten artistien asteltua lavalle torstaina. Saimme ylistävää palautetta yleisöltä ja tämä lämmitti sydäntä. Keikoille oli selkeästi kaivattu ja uudelle tapahtumakeskukselle on kysyntää”, iloitsee Aino Areenan liiketoimintajohtaja Antti Lehto.

“Saimme myös erinomaista kokemusta käytännön järjestelyistä. Kun kyseessä oli Aino Areenan historian ensimmäiset keikat, pientä viilattavaa luonnollisesti löytyi. Olemme esimerkiksi ehtineet jo ideoida parannuksia bassojen äänenvaimennukseen yhdessä alan asiantuntijoiden ja lähinaapuruston asukkaiden kanssa. Toimenpiteitä on jo tehty ja asiaan kiinnitetään jatkossakin tarkkaa huomiota. Lisäksi seuraaviin tilaisuuksiin saamme myös ruokaravintolamme auki. Odotan innolla, että pääsemme tekemään lisää tapahtumia ja testaamaan Aino Areenaa keikkailtoja monipuolisemmin myös esimerkiksi yritys- ja urheilutapahtumissa”, Lehto jatkaa.

Aino Areenan loppusyksyn kalenterista löytyy niin rockkeikkaa, bileiltaa kuin joulutapahtumaakin. Lavan ottavat haltuun muun muassa Lauri Tähkä, Eppu Normaali, Maija Vilkkumaa, Pandora, Dingo, Teflon Brothers ja Arttu Wiskari. Myös yritystapahtumia mahtuu loppuvuoteen useampia ja seurojen urheiluvuorot pyörähtivät käyntiin tällä viikolla.

Puurakenteinen Aino Areena tarjoaa urheilu-, messu-, yritys- ja musiikkitapahtumille monipuolisesti muuntautuvan ja tyylikkään tilan, jonne mahtuu parhaimmillaan jopa 3 200 hengen yleisöt. Tapahtumakäyttöön saadaan hyödynnettyä kaikkiaan noin 5 000 neliön sisätilat. Aino Areenan tapahtumiin pääsee kätevästi kaikkialta pääkaupunkiseudulta niin omalla autolla kuin julkisilla liikennevälineilläkin. Junamatka Helsingin keskustasta lähimmälle asemalle Ainolaan kestää alle puoli tuntia.

Loppusyksyn tapahtumakalenteriin pääsee tutustumaan täältä. Aino Areenan keikkajärjestäjäkumppani on RH Entertainment Oy ja liput myy Lippupiste.

liiketoimintajohtaja Antti Lehto
antti@ainoareena.fi

#ainoareena

Kuvat

Yleisö kiitteli avajaiskeikkojen onnistuneita järjestelyitä. Kuva: Aki Rask
Lataa
Esitys- ja valotekniikan keinoin saadaan luotua monenlaisia tunnelmia yleisilmeeltään vaalean skandinaaviseen, puurakenteiseen tilaan. Kuva: Aki Rask
Lataa
Tapahtumatilan sydän on pääareena, jota kehystävät katsomoparvet, aitiot sekä kokous- ja ravintolatilat. Kuva: Aki Rask

Maamiehenkatu 14
04400 Järvenpää

050 577 0073https://ainoareena.fi/

Aino Areena on Suomen modernein puurakenteinen tapahtumakeskus, jossa urheilu, kulttuuri ja yritysmaailma kohtaavat uudella tavalla. Se sijaitsee Helsingin seudulla Järvenpäässä. Tapahtumatilan sydän on pääareena, jota kehystävät katsomoparvet, aitiot sekä kokous- ja ravintolatilat. Aino Areenan tilat muokkautuvat muutaman kymmenen hengen tilaisuuksista aina 3 200 henkilön yleisötapahtumiin.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Aino Areena