Froneri Finland Oy

Aino-jäätelön uutuus tuo klassikkoherkun juhlahetkiin jäätelön muodossa

Tänä keväänä suosittu Aino-jäätelöiden tuoteperhe tuo herkutteluhetkiin uutuusmaun, Boysenmarjajuustokakun. Kevään kynnyksellä julkaistava uutuus sopii myös juhlakauden jälkiruoaksi.
Aino-jäätelösarjan uutuusmaku pohjautuu suosittuun jälkiruokaan. Kuva: Froneri Finland Oy

Aino-jäätelösarjan uutuus on jäätelöversio klassisesta juustokakkuherkusta. Boysenmarjajuustokakku sisältää pehmeää, mascarponenmakuista kermajäätelöä, raikasta boysenmarjakastiketta ja rapeita keksinpaloja. Ainesosat jäljittelevät uutuusjäätelössä klassikkoherkun reseptiikkaa: keksinpalat juustokakun pohjaa, mascarpone-jäätelö suussa sulavaa kakun täytettä ja boysenmarjakastike on juustokakuille ominainen marjaisa päällimmäinen kerros.

– Jäätelö perustuu tuttuun, suosittuun jälkiruokaan ja toimii vaihtoehtona jälkiruoalle yksinään tai leivonnaisten ohessa. Olemme innoissamme uudesta tuotteesta ja uskomme sen löytävän sekä Ainon vanhojen että uusien ystävien herkutteluhetkiin, kertoo Senior Brand Manager Charlotta Lindberg Froneri Finlandilta.

Aino tukee ikimetsien suojelutyötä

Tänä keväänä Aino tukee myös Luonnonperintösäätiön tekemää suojelutyötä ikimetsien hyväksi. Aino-jäätelö on alunperinkin ammentanut inspiraationsa suomalaisesta luonnosta, joka on villin kaunis mutta myös ainutlaatuisen arvokas. Luonnonperintösäätiön tekemä suojelutyö on Aino-jäätelön arvoille siten luonnollinen valinta.

Ylä-Lapissa sijaitsevat Euroopan viimeiset koskaan hakkaamattomat luonnonmetsät. Näissä metsissä vanhimmat männyt ovat aloittaneet kasvunsa jo 800 vuotta sitten. Sen lisäksi, että ikimetsissä syntyy ja kasvaa rikasta elämää vuodesta toiseen, ovat ne myös kokonaisvaltainen hyvänolon lähde monimuotoiselle luonnolle ja tuleville sukupolville. Lapin
ikimetsät tarjoavat myös suojaa pohjoisen karuihin oloihin sopeutuneille vanhan metsän lajeille. Ikimetsiä uhkaa suojelualueiden ulkopuolella hakkuut ja siksi niistä on jäljellä enää pieniä palasia verrattuna aiempaan.

- Olemme tukeneet Luonnonperintösäätiön tekemää suojelutyötä aiemminkin. Luonto ja metsä ovat vahvasti Aino-jäätelön ytimessä. Haluamme olla omalta osaltamme mukana tukemassa luonnon monimuotoisuutta, ja ikimetsissä luonnon rikkaus näkyy vahvasti, Lindberg tiivistää.

Aino-jäätelöt valmistetaan Suomessa

Aino-jäätelöt valmistetaan Turengin jäätelötehtaalla. Merkiksi kotimaisesta laadusta jokaisen Aino-jäätelöpakkauksen kyljessä on Avainlippu-tunnus. Kotimaisuus on myös Fronerin teettämän markkinatutkimuksen mukaan edelleen tärkeää jäätelön ystäville: ”Valmistettu Suomessa” on kuluttajalle kaikista tärkein väittämä jäätelöä valittaessa.

Suomen suurimmalla jäätelötehtaalla Turengissa on valmistettu jäätelöä suomalaisten kuluttajien makuun paikallisin voimin jo 60 vuoden ajan. Tehtaan n. 130 jäätelöammattilaista takaavat laadukkaan jäätelön valmistuksen myös tulevaisuudessa suomalaisesta maidosta ja kermasta.

LIsätietoja:

Charlotta Lindberg, Senior Brand Manager, Froneri Finland
charlotta.lindberg@fi.froneri.com

Kuvat

Froneri Finland Oy

Froneri Finland Oy on osa maailmanlaajuista yhteisyritystä, jonka omistavat puoliksi elintarvikeyritys Nestlé ja englantilainen jäätelönvalmistaja R&R. Olemme Suomen johtava jäätelöyritys ja valmistamme suomalaista jäätelöä suomalaisesta maidosta ja kermasta Turengin tehtaalla. Tehtaan noin 200 työntekijää takaavat laadukkaan jäätelön valmistuksen. Tarjoamme kuluttajille herkullisia jäätelöhetkiä ja suomalaisten suosikkimakuja. Valikoimastamme löytyvät suomalaisille rakkaat, paikalliset brändit, esimerkiksi Pingviini, Aino, Classic ja Puffet. Tuomme myös maistuvia jäätelöitä suomalaisten iloksi Euroopan tehtailtamme. Niitä ovat esimerkiksi Mövenpick of Switzerland ja Pirulo.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Froneri Finland Oy

Fronerin kevään uutuusjäätelöissä korostuvat kotimaisuus, paikallisuus ja trendimaut8.2.2022 08:05:00 EET | Tiedote

Fronerin teettämä tuore valtakunnallinen kyselytutkimus paljastaa, että suomalaista jäätelön ystävää kiinnostaa nyt viileän herkun kotimaisuus enemmän kuin koskaan. Myös raaka-aineiden alkuperä on tärkeä tekijä valinnassa. Lisäksi pakkausmateriaalin vastuullisuudella on yhä useammalle merkitystä. Kuluttajien toiveet näkyvät Fronerin kevään uutuusjäätelöissä.

Kysely: Yli neljäsosa suomalaisista ei usko sokerilakkoon30.8.2021 07:30:00 EEST | Tiedote

Kesäherkuttelun jälkeen moni keventää ruokavaliotaan. Ehdoton sokerilakko ei kuitenkaan ole suomalaisten suosiossa, paljastaa tuore valtakunnallinen kysely. Kyselytutkimuksen mukaan yli 27 prosenttia kuluttajista ajattelee, että tiukka ruokavalio, jossa sokeri on kokonaan kielletty, voi aiheuttaa ongelmia. Yli viidesosa ostaisi jäätelöä useammin, jos siinä olisi vähemmän sokeria. Keinotekoisia makeutusaineita suomalainen ei jäätelöön halua.