Ainutlaatuinen valokuva- ja tietokirja Kansallispuistot – maamme luonnon helmet saa 10. juhlapainoksen sekä uuden kansallispuiston

Juhlapainoksessa kierretään jälleen Suomen kauniita kansallispuistoja, myös tammikuussa 2022 avattu Salla mukaan lukien.

Uudistettu juhlapainos julkaistaan 31.5. Kuvaoikeudet: Tea Karvinen

Kirja esittelee kaikki Suomen 41 kansallispuistoa Saaristomereltä Lemmenjoelle, uusimpana tammikuussa 2022 avattu Salla. Kirja kertoo kansallispuistojen upeimmista kohteista ja tuo esille kunkin puiston erityispiirteet. Jokaisella kansallispuistolla on oma tarinansa. Kirja tutustuttaa Suomen luontoon ja on erityisen ajankohtainen maamme kansallispuistojen suosion noustua. Juhlapainoksessa on uudistettu myös kuvitusta sekä päivitetty kansallispuistojen tiedot.

Tea Karvinen on rovaniemeläinen ammattiluontokuvaaja ja toimittajaKarvisen käytännön kokemukset elävöittävät tietoainesta ja vievät lukijan mukaan maastoon. Taustalla ovat yli sadan asiantuntijan paikan päällä, erilaisilla retkillä tehdyt haastattelut. Kaiken kruunaavat asialleen omistautuneen valokuvaajan upeat kuvat.

Kirja kannustaa ihmisiä ulos omille tutkimusmatkoilleen, oli se sitten lähiympäristöön tai Lapin tuntureille. Mitä enemmän ihminen viettää aikaa luonnossa, sitä enemmän hän haluaa ymmärtää ympäristöään ja ottaa asioista selvää.

Tea Karvinen: Kansallispuistot – maamme luonnon helmet (Docendo), sidottu, 272 sivua.

Kirjailijan yhteystiedot ja arvostelukappalepyynnöt:
Tea Karvinen, teakarvinen1@gmail.com, 050 463 7679.

Uudistettu juhlapainos julkaistaan 31.5. Kuvaoikeudet: Tea Karvinen

Prätkäjengin rivimies kertoo, millaista on kuulua rikollisyhteisöön, kun ystäviä kuolee ympäriltä7.6.2022 02:00:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Tapani Bagge kirjasi ylös prätkäjengin rivimiehen Jari Eklundin kokemukset rikollisesta elämästä kirjaan Prosenttimies – Bikerin tarina. Loppukesästä 2007 Eklund oli pahassa paikassa: prätkäjengissä eteneminen vaati karua tekoa, josta voisi seurata elinkautinen vankeusrangaistus tai kuolema. Oliko hän valmis siihen? Esiin nousee myös kipeä kysymys: oliko rakkaudella mitään sijaa siinä elämässä?