Aivojen asialla -tunnustuspalkinto Puheterapeuttiliitolle 2.10.2017

KUTSU MEDIALLE julkaisuvapaa 2.10.2017 klo 11: Tervetuloa Aivojen asialla -tunnustuspalkinnon luovutustilaisuuteen maanantaina 2.10.2017 klo 11.00-12.00, Turun suomenkielinen työväenopisto, luentosali, 1. kerros, Kaskenkatu 5, Turku. Aivojen asialla -palkinnon saa Suomen Puheterapeuttiliitto ry.

Tule viettämään juhlahetkeä Puheterapeuttiliiton ja Aivoliiton edustajien kanssa ja saamaan tietoa siitä, millainen tilanne on nyt puheterapiapalveluissa ja mihin palvelut riittävät. Kuka saa puheterapiaa? Oletko miettinyt, mitä sanoisit, jos et voisi puhua?

Turun työväenopistossa on Puhevammaisten viikon 2.–8.10. johdosta avoimet ovet Juttu-tupa-kurssille samana päivänä 2.10. klo 9–11, 2 krs., luokka 206. Juttu-tupa on afaattisille henkilöille suunnattua kurssitoimintaa työväen- ja kansalaisopistoissa. Toiminta on Aivoliiton ja opistojen välistä yhteistyötä.

Palkinnon luovutustilaisuuteen osallistuu myös juttu-tupalaisia, joita voi myös haastatella. Paikalla on vastaava suunnittelija Pirjo Laine.

Puhevammaisten viikon kunniaksi Juttu-tuvat avaavat ovensa ympäri Suomen. Kaikki mukana olevat paikkakunnat löydät tästä listasta: https://www.aivoliitto.fi/kommunikaatiokeskus

Aivoliitto ry myöntää Aivojen asialla -tunnustuspalkinnon henkilölle, työryhmälle tai teolle, joka edistää merkittävästi joko aivoterveyttä, puheen ja kielen ja/tai aivoverenkiertohäiriöiden hoitoa ja kuntoutusta.

Vuosi 2017 on Aivoliiton 40-vuotisjuhlavuosi, jonka suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Vuoden teemana on aivot ja musiikki. Aivoliitto myöntää juhlavuotenaan kaikkiaan neljä tunnustuspalkintoa.

Ilmoittautuminen tilaisuuteen 29.9. mennessä viestintäpäällikkö Päivi Seppä-Lassila, p. 040 715 5198, paivi.seppa-lassila@aivoliitto.fi. Maanantaina 2.10. yhteyshenkilönä on järjestötiedottaja Susanna Manu p. p. 044 724 4901, susanna.manu@aivoliitto.fi.

Lisätietoja Aivojen asialla palkinnosta, Aivoliiton toiminnasta ja 40-vuotisesta historiasta:
Toiminnanjohtaja Tiina Viljanen, p. 040 833 1511,
tiina.viljanen@aivoliitto.fi