Akseli Herlevi avasi Naughty Munchies virtuaaliravintolan

Keittiömestari Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR -ravintolan oheen ilman asiakaspaikkoja toimivan, vain asiakkaalle kuljetettaviin annoksiin erikoistuneen Naughty Munchies-ravintolan. Suomen ensimmäinen Top Chef -voittaja ja sittemmin tunnetuksi burgerimieheksi noussut Herlevi palaa Munchiesissa juurilleen ja kokkaa asiakkailleen jälleen muutakin kuin hampurilaisia. Cloud kitchen -virtuaaliravintolan ruokalistalta löytyy Herlevin ohella myös japanilais- ja libanonilaiskeittiöiden konkareiden Kimmo Jylhän ja Maggie Lindholmin sekä Hans Välimäen annoksia.

"Vaikka ravintolat ja kuppilat määrättiin suljettaviksi, jäi meille mahdollisuus ruoan ulosmyyntiin. Naughty BRGR on sillä menestynyt, joten nyt tuli sopiva pakkorako laajentaa tarjontaa myös hampurilaisten ulkopuolelle", perustelee Akseli Herlevi tänään tiistaina 31.3. toimintansa aloittavan Naughty Munchies -cloud kitchenin avausta.

Virtuaaliravintola Naughty Munchies toimii cloud kitchen -periaatteella, eli valmistamalla käsityönä eri ravintoloiden annoksia koti- tai työpaikkatoimituksiin. Virtuaaliravintolasta voi tilata arki- ja juhla-aterioita lounaasta illalliseen sekä myös helppoja toimisto- ja työmaaruoka-annoksia. Akseli Herlevi sai uuden konseptinsa avaukseen mukaan japanilaisen keittiön konkarin Kimmo Jylhän ja libanonilaisravintola Farougen toisen perustajan, nykyisin omaa Cafe Rouge -ravintolaansa luotsaavan Maggie Lindholmin. Ruoat saapuvat asiakkaille joko lämpiminä tai kylminä, jolloin ne voi kotikeittiöissä lämmittää nautittavaksi silloin, kun itselle parhaiten sopii.

”Suomen ravintolakenttä on viime viikot roikkunut löysässä hirressä ja nyt tullut päätös koko maan ravintoloiden ja kuppiloiden sulkemisesta pakottaa kaikki alan toimijat nopeisiin ratkaisuihin. Olin onneksi ehtinyt suunnitella Naughty BRGR:in kylkeen cloud kitchen -tyyppistä konseptia jo jonkin aikaa, joten palvelu ja sen toimintamalli olivat valmiina toteutettaviksi. Nyt kriisin keskellä toivomme pystyvämme tukemaan myös alamme pienyrittäjiä, kuten jonkin asteen kulttimainetta nauttivaa Cafe Rougea sekä Suomen sushikeisari Kimmo Jylhää. Oma tavoitteeni on saada kasaan sen verran myyntiä, että voimme ryhtyä palauttamaan Naughty BRGR:in tiimiä saliasiakkaiden katoamisesta johtuvista pakkolomautuksista takaisin töihin”, kertoo ravintoloitsija Akseli Herlevi ja lisää: ”Digitaalinen ostaminen ja kotiinkuljetuspalvelut ovat meille tuttuja, sillä Naughty BRGR:in NYC Cheese Burger on ollut Woltin myydyin annos ravintolan lanseerauksesta saakka. Nyt vain laajennamme tarjontaa hyödyntämällä asiakkaista tyhjentyneen ravintolan tilat aiempaa monipuolisemmin ja kokkeja soppaan lisäten.”

Naughty Muchies -ravintolan listalta löytyy tarkoin valittuja, toisiaan täydentäviä annoksia. Maggie Lindholmin luotsaamasta Cafe Rougesta listalla on kotona helposti lämmitettäviä pataruokia kasviksista, kanasta ja lampaan- tai naudanlihasta. Akseli Herlevi valmistaa Naughty Sticky Ribs -kyljykset, useamman kerran viikossa vaihtuvan kotiruokakokonaisuuden sekä Hans Välimäen reseptin mukaisen bistroruokasuosikin Reuben sandwichin. Kimmo Jylhä tuo tarjolle mm. legendaarisen japanilaistyylisen Raku ya -ravintolan vanhoja suosikkiannoksia.

”Yrittäjänä minulla on vastuu pyrkiä menestymään tilanteessa kuin tilanteessa ja velvollisuus yrittää luoda työntekijöilleni töitä. Vaikka yleinen tilanne ei olekaan meistä kiinni, on myös yrittäjän vapaus päättää, miten annetussa tilanteessa luovitaan. Me olemme päättäneet pistää hanttiin töitä tekemällä ja toivon, että mahdollisimman moni muukin alallamme pystyisi tekemään samoin”, kannustaa Herlevi.

Munchies Cloud Kitchenin annoksia voi tilata Woltin ja Foodoran kautta. Myös nouto osoitteesta Naughty BRGR, Lönnrotinkatu 13, Helsinki. Keittiö avoinna maanantaista lauantaihin kello 11-22 ja sunnuntaisin 12-19. Annosten hinnat 10-20 euroa. Palvelun kautta voi tilata myös hygieniatuotteita ja kioskitarvikkeita.

Naughty BRGR on Helsingissä, Espoossa, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä toimiva gourmet-hampurilaisravintolaketju. Perustamissysäyksensä ravintola sai Akseli Herlevin osallistuessa Top Chef Suomi: Kaksintaistelu -ohjelman jaksoon, jossa huippukokkien tuli valmistaa hampurilainen. Kisan päätuomari, nykyisin ravintola Savoyn chef patron Helena Puolakka kuvaili Herlevin valmistamaa hampurilaista ”todella tuhmaksi”, mitä Herlevi piti parhaana koskaan saamaansa palautteena.

Naughty Munchies on Helsingissä ilman asiakaspaikkoja toimiva cloud kitchen -ravintola, jossa valmistetaan paitsi Naughty BRGR:in omia, myös muiden ravintoloiden ruokia kotiinkuljetettavaksi.

Akseli Herlevi, yrittäjä, keittiömestari, Naughty BRGR
+358 50 522 7015, akseli@naughtybrgr.com

Samuel Sorainen, viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kana-Teriyaki salaatti
Maggie Lindholm ja Akseli Herlevi
Naughty Sticky Ribs
Tonkatsu Curry Noodles
Lohi-Teriyaki salaatti
Kara age kanapallerot

Tuottajalle kiitos -stipendihaku avautui viljelijöille1.6.2020 11:35:23 EESTTiedote

Vaasan, K-ryhmä ja ProAgria käynnistävät toisen kerran Tuottajalle kiitos -stipendihaun maanviljelijöille. Stipendeillä kannustetaan viljelijöitä kehittämään suomalaista maanviljelyä ja jakamaan uutta tietoa keskenään. Kehittämistyön tuloksista tulee pitkällä aikavälillä hyötymään stipendin saajien lisäksi koko alkutuottajaporras. Stipendin rahoitus tulee K-ryhmän ja Vaasanin Tuottajalle kiitos -leipätuotteiden 15 sentin hyvitysosuuksista. Vaasan, K-ryhmän ja ProAgrian yhteistyön tavoitteena on antaa tuottajalle aito kiitos laadukkaan viljan tuottamisesta sekä vastuullisuudesta koko ketjussa.

Suomessa jalostettu silli on harventunut superruokalaji6.5.2020 11:18:38 EESTTiedote

Suomi on kansainvälisesti tunnettu sillimaa. Vaikka kaikille tuttu kalalaji elää ja kasvaa ainoastaan Atlantin valtameren pohjoisosassa, on Suomessa vuosisataiset silliperinteet. Suomalaiset olivat 1900-luvulla myös itse ahkeria sillinkalastajia usemmalla laivastolla. Runsaasti terveellisiä rasvahappoja ja D-vitamiinia omaavasta kalasta löytyy suomalaiseen makuun juurtuneita perinnereseptejä ja käyttötapoja. Nykyään kotimaista sillinvalmistusperinnettä pitää yllä vain yksi perheyhtiö, uusikaupunkilainen Suomen Sillikonttori. Se valmistaa perinteisillä resepteillä sekä omaa nimeänsä kantavat, että tutun Jalostaja-merkin sillit.

Kotimaiset vaatealan toimijat keksivät ystävämyynnin uudelleen4.5.2020 15:13:51 EESTTiedote

Suomalaiset tekstiili- ja vaatetusalan toimijat ovat koronakriisin myötä haastavassa tilanteessa. Asiakkaiden pysytellessä kotioloissa on myös vaatekauppa pysähtynyt. Tilanteen piristämiseksi kotimainen erävaatettaja Sasta ideoi yhdessä kenkiin erikoistuneen Saint Vacantin ja miestenvaatettajan Frennin kanssa ystävämyyntitempauksen, jolla kannustetaan kuluttajia ostoksille lisäarvoa tuottamalla. Tempauksen pohjana on Sastan viimevuotinen 50-vuotisjuhla, jossa korostettiin kotimaista designia ja suomalaisia laadukkaita toimijoita.

Hans Välimäen 50-vuotisyllätys: avaa toukokuussa suoran yhteyden kotikeittiöönsä23.4.2020 07:58:00 EESTTiedote

Tänään syntymäpäiväänsä viettävä keittiömestari Hans Välimäki aloittaa 50-vuotisjuhlansa kunniaksi päivittäisen suoran kotikeittiölähetyksen, jossa hän näyttää omia versioitaan suomalaisten suosikkiresepteistä. Jokaisena arkipäivänä vappuaatosta toukokuun loppuun saakka Hansin omasta keittiöstä lähetettävässä kokkauslivessä kokataan ja keskustellaan ruoasta ja sen kokkaamisesta, raaka-aineista ja historiallisen poikkeuksellisesta keväästä. Lieden äärelle saapuu ajoittain myös tuttuja vieraita valmistamaan Hansin avulla omia suosikkiruokiaan. Yleisön on mahdollista osallistua Hansin kotona -verkkolähetykseen ruokatoiveiden ja kotikokkausta koskevien kysymysten muodossa.

Etäopetuksen parhaat käytännöt ja luovat vinkit opettajille8.4.2020 12:19:01 EESTTiedote

Koronakriisin aiheuttama koulujen sulkeminen pakotti opettajat ja oppilaat siirtymään pikahälytyksellä etäopetukseen. Sähköisten oppimateriaalien kehittäjä ja ylioppilas- sekä pääsykoevalmentaja MAFY Oy kokosi suomalaisille opettajille käytännön etäopetusvinkkejä päivittäiseen opettamiseen ja kokeiden järjestämiseen. Parhaiden ja käytännössä toimivimpien opetustapojen löytäminen ja kehittäminen on tärkeää opetussuunnitelman jatkuvuuden varmistamiseksi.

The Helsinki Distilling Company pullottaa pandemian hillitsemiseksi myös käsidesiä27.3.2020 16:24:04 EETTiedote

Helsingin ainoa viinatislaamo, Sörnäisten Tukkutorilla sijaitseva The Helsinki Distilling Company, HDCO, aloitti Helsinki Käsidesin pullottamisen. Käsien desinfektioaineen jakelu alkaa paitsi valikoiduissa vähittäiskaupoissa ja apteekeissa, myös lääkintä-, ravintola- ja toimistotarviketukkujen kautta. Näin tuotetta pyritään saamaan yhteiskunnan toimivuuden kannalta kriittisimmille toimialueille koronapandemiaa hillitsemään. Tislaamo arvioi valmistavansa muun, normaalin toimintansa ohessa noin 10 000 pulloa käsidesiä viikossa.