Akseli Herlevi toi himoitun gourmet-kebabin Jyväskylään, Seinäjoelle ja Ouluun

Hampurilaisguru Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR:in rinnalle viime syksynä DIF Döner -ravintolan yhdessä Lähi-Idän makuihin erikoistuneen keittiömestari Iman Gharaghozlun kanssa. Ravintolakriitikoilta kiitosta kerännyt, Suomen tuoreimman kebabin luvannut DIF Döner uudisti kebabkansan näkemyksiä siitä, miltä aidon döner kebabin tulee maistua. Nyt Herlevi tuo laadukkaat kebabit myös Jyväskylään, Seinäjoelle ja Ouluun yhdessä Naughty BRGR -ravintoloiden kanssa. Myös Helsinkiin avautuu uusi DIF Döner -ravintola.
Burgeriguru Akseli Herlevi perusti Naughty BRGR:in rinnalle viime syksynä DIF Döner -ravintolan yhdessä Lähi-Idän makuihin erikoistuneen keittiömestari Iman Gharaghozlun kanssa. Nyt Herlevi tuo laadukkaat kebabit myös Jyväskylään, Seinäjoelle ja Ouluun yhdessä Naughty BRGR-ravintoloiden kanssa. Myös Helsinkiin avautuu toinen DIF Döner -ravintola.

Eläväisestä kulttuuristaan sekä katuruuastaan tunnetussa Berliinin turkkilaisyhteisössä syntyi 70-luvun alussa neronleimaus, döner kebab, josta muodostui pian Berliinin kansallisannos. Döneristä tuli hitti ei vain Berliinissä, vaan koko Saksassa ja Euroopassa. Suomen ensimmäinen kebabgrilli avattiin 80-luvulla Porissa ja sittemmin se on tullut tunnetuksi erityisesti pikkutuntien tuhtina mättöruokana.

”Halusimme Imanin kanssa näyttää, että kebabille voi tehdä Suomessa saman kuin burgereille ja pizzalle, jotka ovat täällä jo maailman huippuluokkaa. Inspiraatiota olemme hakeneet Turkin sijaan Berliinistä, josta löytyy uskomattomia döner-mestoja. Aidosta berliiniläis-döneristä löytyy lukemattomia variaatioita, mutta vaativampien gastronomien arvostamat paikat uskovat alkuperäiseen konseptiin panostaen laatuun ja makuun. Juuri tätä mekin haluamme tarjota: aidon, berliiniläisen maun, jossa laatu, tuoreus ja maku ovat huippuunsa viritettyinä”, kertoo keittiömestari ja ravintoloitsija Akseli Herlevi ja lisää, että yksin Berliinissä on yli tuhat döner-kioskia tai ravintolaa, joista valmistetaan lähes puoli miljoonaa annosta joka päivä.

On kebabeja ja sitten on DIF Döner

DIF Dönerin raaka-aineena käytetään laadukasta kokolihaa tai kanaa. Vegaaneille on tarjolla maukas seitankebab ja kaikki annokset sisältävät tuoretta salaattia, yrttejä ja aidon berliiniläisleivän. Kuten kaikissa itseään kunnioittavissa döner-ravintoloissa, ovat kastikkeet DIF:n omalla reseptillä valmistettu.

”Vaikka kyseessä on kebab, haluamme pitää annosten maut hyvin selkeinä ja raikkaina. Teemme kastikkeemme ja pikkelssimme itse ja käytämme paljon tuoreita yrttejä. Annoksiamme on kehuttu paitsi raikkaiksi, myös röyhkeän runsaiksi, joten ne sopivatkin hyvin Naughty BRGR:in kylkeen. Pelkkien omien kebabravintoloiden sijaan tuomme DIF Dönerin Jyväskylään, Seinäjoelle ja Ouluun burgeriravintoloidemme tiloihin popup-ravintoloiksi. Näin asiakkaat saavat laajennetun ruokalistan ja varmasti toimivan konseptin”, lupaa Akseli Herlevi.

Popup tuplaa tarjonnan

Gourmet-burgereihin erikoistuneen Naughy BRGR:in rinnalla toimivaa popup-ravintolakonseptia on Helsingissä testattu palkitun JJ’S BBQ -ravintolan kanssa. Asiakkailta hyvän vastaanoton saanut idea kannusti ravintoloitsijoita tuomaan DIF Dönerin Jyväskylään, Seinäjoelle ja Ouluun.

”Yhdessä syöminen ja ihmisten kohtaaminen ovat elämän suola ja muut mausteet. Haluamme rohkaista ihmisiä ulos ja ravintoloihin syömään ja viihtymään. Kahden erilaisen, mutta toisiaan henkisesti tukevan ruokalistan tuominen omiin ravintoloihimme lisää vieraiden valinnanvaraa. Pop-upit ovat nyt auki, ja konseptimme toimivuus pääsee tosikoetukselle avajaisbileissä, joissa olen paistamassa muun muassa ilmaiset dönerit 200 ensimmäiselle”, lisää Herlevi.

Mediakutsu avajaisiin Ouluun, Seinäjoelle ja Jyväskylään:

Tarjolla dönereitä, juomaa, juttuhetkiä ja rentoa meininkiä.

• Perjantaina 2.6., Naughty BRGR Oulu, Kirkkokatu 14. Akseli Herlevi median jututettavana klo 12
  • Sunnuntaina 4.6., Naughty BRGR Seinäjoki, Ideapark, Suupohjantie 57. Akseli Herlevi median jututettavana klo 12
  • Sunnuntaina 4.6., Naughty BRGR Jyväskylä, Puistokatu 2. Akseli Herlevi median jututettavana klo 15

Akseli Herlevi, keittiömestari, yrittäjä
akseli@naughtybrgr.com

Samuel Sorainen, Wolfcom Oy
samuel.sorainen@wolfcom.fi

DIF Dönerin ispiraatio tulee Berliinistä, mistä löytyy tuhansia döner-paikkoja. Vaativimpien gastronomien arvostamat paikat uskovat dönerin peruskonseptiin panostaen laatuun ja makuun. Juuri tätä tarjoaa myös DIF Döner Helsingissä, Jyväskylässä, Oulussa ja Seinäjoella: aidon, berliiniläisen maun, jossa laatu, tuoreus ja maku ovat huippuunsa viritettyinä.