Restbar Group

Älä anna lattean tunnelman pilata hääpäivää

Hääjuhlan tunnelma on taattu, kun bändi on buukattu? Ei välttämättä. Siinä missä bändi viihtyy takahuoneessa tai saapuu paikalle vasta illan hämärtyessä, luo ammattitaitoinen DJ hääjuhliin ikimuistoisen tunnelman aina ensimmäisten vieraiden saapumisesta viimeisiin perävaloihin asti.

Ammattimainen hää-DJ viihdyttää juhlaväkeä ensimmäisten vieraiden saapumisesta jopa pikkutunneille asti.

Pete Sinervo on työskennellyt DJ:nä 27 vuotta ja nähnyt uransa aikana pitkälti yli tuhat hääjuhlaa.

”Ensimmäiset puoli tuntia ovat juhlien tunnelman kannalta ratkaisevat. Hääpari saapuu yleensä viimeisenä, ja on kiusallista, jos toisilleen tuntemattomat morsiamen ja sulhasen sukulaiset tuijottavat paria odotellessaan juhlatilan nurkkia vaivaannuttavan hiljaisuuden vallitessa. Oikein valitulla musiikilla saa ihmeitä aikaan ja parhaimmillaan tunnelma on poreilevan rento jo hääparin astellessa tilaan,” Pete Sinervo kertoo.

Sinervo toimii tiskijukkana ja kouluttajana DJ- ja karaokepalveluita tuottavassa Popmaster Oy:ssä. Juhliaan suunnitteleville pareille hänellä on antaa muutama vinkki, joilla juhlaväen saa viihtymään jopa pikkutunneille asti.

”Ohjelmaa kannattaa olla, joitakin paritansseja sisällyttää soittolistalle ja puheet hyvä niputtaa yhteen – mikään ei harmita niin paljon kuin se, että kummitädin kaima haluaa sanoa muutaman sanan mikrofoniin loppuillasta, kun tanssilattialla on meno parhaimmillaan,” Sinervo sanoo.

”Hääpari on kuitenkin juhlien keskipiste, ja morsiamella ja sulhasella siten valtava merkitys juhlatunnelmalle. Harvoin näkee ruuhkaa tanssilattialla, jos hääpari itse viihtyy vaikkapa terassilla lähimpien ystäviensä kanssa,” hän jatkaa.

DJ luo tunnelman lisäksi mielenrauhaa hääparille

Monet juhlapaikat tarjoavat äänentoistolaitteita järjestäjän käyttöön, eikä oman soittolistan laatiminen vaadi kummoisiakaan taitoja. Pete Sinervo kannustaa kuitenkin hääpareja miettimään ammattitaitoisen DJ:n etuja tee se itse -ratkaisun sijaan.

”Meillä on toimivat laitteet ja osaamme niitä myös käyttää. Tuomme siis mukanamme mielenrauhaa – hääpari voi luottaa siihen, että ääni ei esimerkiksi kierrä tärkeän puheen aikana eikä laitteisto sano sopimustaan irti häävalssin ensiaskeleilla,” Sinervo sanoo.

”Lisäksi DJ aistii jatkuvasti juhlan tunnelmaa ja voi kappalevalinnoilla ohjata juhlaväen fiiliksiä haluttuun suuntaan. Olen itsekin monesti ollut keikalla, jossa esimerkiksi morsiamen isä mainitsee tietyn kappaleen puheessaan, ja seuraavassa hetkessä voin lennosta laittaa kyseisen biisin soimaan.”

Ensi kesää myydään nyt

Alkuvuosi on ensi kesän hääjuhlien suunnittelun sesonkiaikaa, ja suosituimmat juhlapaikat ja pitopalvelut varataan nopeasti. Myös Popmaster Oy:n keikkakalenteri täytyy kaiken aikaa.

”Yksittäisen soittajan työpäivään mahtuu lähes poikkeuksetta vain yksi hääkeikka ja siksi DJ kannattaa buukata ajoissa. Itse olisin suunnittelun alkuvaiheessa vähemmän huolissani esimerkiksi lautasliinojen värisävystä kuin siitä, millainen tunnelma ainutlaatuisessa hääjuhlassa on. Vaikka meillä Popmasterillakin työskentelee yli sata DJ:tä ympäri Suomen, viedään kesälauantait käsistä aika nopeasti,” Sinervo sanoo.

Popmaster on mukana Suomen suurimmilla Love Me Do -häämessuilla Helsingin Kaapelitehtaalla 21.-22.1.2023.

Kuvat

DJ Pete Sinervo on nähnyt pitkän työuransa aikana pitkälti yli tuhat hääjuhlaa

Restbar Group
Pispalan valtatie 18 B
33250 Tampere

Restbar Group on pirkanmaalainen perheyhtiö, jonka toimialoina ovat ravintolat, catering, DJ- ja karaokepalvelut sekä henkilöstöpalvelut. Popmaster on osa Restbar Groupia.

Popmaster on Suomen johtava DJ- ja karaokepalvelujen tarjoaja juhliin, tapahtumiin ja ravintoloihin. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 100 musiikin ammattilaista. Popmasterin oma pysyvä henkilökunta takaa sen, että palvelun laatu pysyy tasaisena ja luotettavana.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Restbar Group

Musiikkialalla ennätyksellisen vilkas kesä – ”Ihmiset haluavat nyt laulaa ja tanssia.”26.9.2022 07:30:00 EEST | Tiedote

Koronan kurittamat ravintolat ja tapahtuma-ala elävät nyt uutta nousua ja yritykset kirivät takaisin parin vuoden taukoa henkilöstö- ja asiakastilaisuuksien järjestämisessä. Positiivinen vire näkyy myös musiikkialan yritysten tilauskirjoissa – esimerkiksi tamperelaislähtöisen DJ- ja karaokepalvelua tarjoavan Popmaster Oy:n kesä oli ennätyksellisen vilkas ja yhtiö uskoo kysynnän voimakkaan kasvun jatkuvan.

Popmaster rekrytoi lisää DJ:tä ja karaokejuontajia palvelukseensa - Juhlia ja tapahtumia järjestetään nyt ennätyksellisen paljon2.11.2021 09:34:00 EET | Tiedote

Lähes kaksi vuotta koronan kourissa kärsinyt tapahtuma-ala on kohdannut syksyllä uusia haasteita. Koronarajoitusten vapautuessa kysyntä on räjähtänyt käsiin, kun ravintolat ja yritykset on ryhtyneet avaamaan koronan aikaisia kysynnän patoutumia. Voimakkaan kysynnän vuoksi tapahtuma- ja ohjelmapalvelujen alalla kärsitään nyt voimakkaasta pulasta osaavista työntekijöistä. Suomen suurin DJ- ja karaokepalveluja tarjoava yritys Popmaster järjestää laajan rekrytointikiertueen, jolla työvoimapulaa pyritään hillitsemään.