Älä hyppää, jos olet unohtanut, miten pudotaan!

Kevään ihanin lastenkirja on täällä! Rontti-kissan kummallinen kesä -kirja on uuden lastenkirjasarjan aloitusosa.

Tuukka Sandström &
Varpu Eronen: Rontti-kissan kummallinen kesä. Kansi: Varpu Eronen.
Tuukka Sandström & Varpu Eronen: Rontti-kissan kummallinen kesä. Kansi: Varpu Eronen.

– Mene ja ratkaise hiiriongelma! käskee emäntä ja heittää Rontti-kissan pimeälle ullakolle.

Mutta Rontti-kissa ei ole hurja saalistajakissa vaan pieni ja kiltti kotikissa, jolla on taipumusta joutua kummallisiin tilanteisiin. Rontti tutustuu maailmanhiiri Pömpöttiin ja tämän pikkuserkkuihin, kohtaa metsässä kauhtuneen leijonan ja ystävystyy työttömän simpanssin kanssa.

Jännitys huipentuu, kun Rontti-kissa sotkeutuu tahtomattaan taisteluun kansainvälisen nappikauppiaan perinnöstä ja saa vastaansa pelottavan rikollisliigan, jonka nimi on rouva Vermiselli.

Kirjailija Tuukka Sandström ja kuvataiteilija Varpu Eronen sekä heidän kaksi lastaan asuvat vanhalla maatilalla Haminassa. Heillä on kaksi kissaa, joista kummankaan nimi ei ole Rontti.

Tuukka Sandströmin ja Varpu Erosen lastenkirja Kuutarhuri  (Avain, 2020) sai laajalti kiitosta hilpeästä ja sympaattisesta otteesta ja herkästä kuvituksesta. Kuutarhuri on lastenrunoteos, jossa riimitellään vähintään sata lasissa!

Teos: Rontti-kissan kummallinen kesä
Kirjoittaja: Tuukka Sandström & Varpu Eronen
Kansi: Varpu Eronen
Julkaisupäivä: 19.2.2021

Lisätietoja:
Viestintäjohtaja Vilja Perttola,
vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319
Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Tuukka Sandström &
Varpu Eronen: Rontti-kissan kummallinen kesä. Kansi: Varpu Eronen.