Alepa Hyvinkään remontti valmistui – kylmäkalusteiden päivitys pienentää myymälän energiankulutusta 30 prosenttia

Huhtikuussa käynnistynyt laajamittainen myymäläremontti on valmistunut aikataulussaan ja Alepa Hyvinkää avaa ovensa uudistettuna torstaina 19.5. klo 10. Remontin yhteydessä myymälän energiatehokkuutta parannettiin merkittävästi. Uusi pohjaratkaisu ja pikakassat tekevät Alepa Hyvinkäästä jälleen alueen nopeimman lähikaupan.

Hyvinkään Uudenmaankadulla sijaitseva Alepa-myymälä suljettiin laajan myymäläremontin johdosta 19.4.2022 ja avataan uudistettuna torstaina 19. toukokuuta. Kuukauden mittaisen remontin aikana myymälä päivitettiin Alepan nykyilmeeseen ja sen pohjaratkaisua muokattiin, jotta asiointi on jatkossa entistäkin sujuvampaa.

Energiankulutusta pienennetään ovellisilla kylmäkalusteilla, uudella kylmälaitoksella ja käyttämällä kylmäaineena hiilidioksidia

HOK-Elannossa on käynnissä kymmenien miljoonien eurojen investointi, jossa uudistetaan kaikkien toimialueen Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöiden kylmälaitokset ja kylmäaineet. Mittavassa, reilun 200 toimipaikan muutostyössä on edetty suunniteltua aikataulua nopeammin ja jo 60 prosenttia kylmälaitoksista on uudistettu.

Alepa Hyvinkään remontin yhteydessä kaikki myymälän kylmäkalusteet vaihdettiin ovellisiksi, kylmälaitos uusittiin ja käytettävä kylmäaine vaihdettiin ympäristöystävällisempään hiilidioksidiin.

Kylmälaitteet muodostavat tällä hetkellä merkittävimmän osan myymälöiden aikaansaamista päästöistä sekä energiankulutuksesta, joten uudistustyö parantaa myymälöiden energiatehokkuutta huomattavasti. Suurimmat vaikutukset myymälöiden päästövähennyksiin saadaan kylmälaitteiden konehuoneen puolelta. Alepa Hyvinkään kohdalla myymälän energiankulutuksen arvioidaan vähenevän noin 30 prosenttia uudistustyön ansiosta. Myymälän käyttämä sähkö on lisäksi täysin päästötöntä.

Uusina palveluina toivotut pikakassat ja appelsiinimehukone

Alepa Hyvinkään asiantunteva henkilökunta palvelee asiakkaita päivittäin tutuilla aukioloajoilla aina varhaisesta aamusta iltamyöhään asti. Uusina palveluina myymälään on tuotu asiointia entisestään nopeuttavia pikakassoja sekä toivottu mehukone, josta asiakkaat voivat puristaa mukaansa tuoretta appelsiinimehua.

Myymäläuudistuksen yhteydessä Alepa Hyvinkään tuotevalikoimaa on myös räätälöity asiakkailta saatujen toiveiden avulla entistäkin paremmin alueen kysyntää vastaavaksi. Valikoiman kehitystyö jatkuu edelleen, ja myymälälle voi esittää lisää Korttelitoiveita osoitteessa alepakorttelitoive.fi.

Alepa Hyvinkää

• Osoite: Uudenmaankatu 70, 05830 Hyvinkää
  • Uudistettu myymälä avataan torstaina 19.5.2022 klo 10
  • Aukioloajat: ma-la 6.30–23.00, su 9.00–23.00
  • Uudistetusta Alepasta löytyy pikakassat, appelsiinimehukone, laaja paistopiste, kahvipiste sekä Postin automaatti.
  • www.alepa.fi
  • alepakorttelitoive.fi

Pääkaupunkiseudulla grillataan tänä kesänä hummeria chimichurrivoilla – HOK-Elanto lanseeraa yhdessä Tomi Björckin kanssa kehitetyn ruokatuotesarjan17.5.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

HOK-Elannon uusi, yhdessä huippukokki Tomi Björckin kanssa luoma HERKKU Premium Edition by Tomi Björck -ruokatuotesarja tuo helposti valmistettavia ravintolatason makuelämyksiä koteihin.​ Eri puolilta maailmaa inspiraationsa saaneet grillaustuotteet ja valmiit ateriat rantautuvat pääkaupunkiseudun Prisma-, S-market-, Alepa- ja Food Market Herkku -myymälöihin toukokuun lopussa.

Uudistettu Kappeli-ravintola avautui. Tyylikkäät tilat ja arvotaide kutsuvat sisään Espan helmeen.28.4.2022 14:00:00 EEST | Tiedote

Helsingin Esplanadin yli 150-vuotias ravintolaklassikko Kappeli avautui uudistettuna 27.4.2022. Suunnittelutoimisto Fyra on herättänyt Kappelin entiseen loistoonsa rakennuksen alkuperää kunnioittaen. Pronssinen Muusa on muuttanut ravintolasaliin, kahvilaan tuotu talvipuutarhamaista ilmettä, kellariin rakennettu leipomo ja baariin saatu laatucocktailien teon hallitsevat mestarit. Kappeli on myös kaikille avoinna oleva arvotaiteen näyttely, ja taide on nyt tuotu entistä paremmin esille.