Alepa-verkosto kasvaa Espoossa – ”Kliffaa päästä avaamaan uusi Alepa Kökkeliin”

Uusi Alepa Kauklahti, tuttavallisemmin Alepa Kökkeli avataan torstaina 7.10.2021 klo 10. Energiatehokas naapuruston oma lähikauppa lähtee kehittämään myymälästä alueen parasta lähikauppaa. Kehitystyön keskiössä on hyvä yhteistyö alueen asukkaiden kanssa.

Alepa-ketjun 130. myymälä avataan Espoon Kauklahteen Elannon vanhan kiinteistön tontille rakennettuun liiketilaan. Energiatehokkaan myymälän käyttämä sähkö tuotetaan uusiutuvilla energialähteillä, ja kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö hyödynnetään myymälän lämmityksessä. Myymälä avataan syntyperäisen kauklahtelaisen myymäläpäällikkö Tiina Pääkkösen johdolla.

- Uusi myymälämme on Alepa kaikilla herkuilla. Myymälästä löytyy salaattibaari, Kaffekulma ja laaja paistopistevalikoima. Pihasta löytyy reilusti parkkipaikkoja ja sähköautojen latauspisteet. Hienoa päästä avaamaan myymälä omille kotikulmille, Pääkkönen iloitsee.

Myymälän pihasta löytyy neljä AC-peruslaturia. Uudesta latauspisteestä haetaan käyttökokemuksia, ja asiakkaille tarjotaan toistaiseksi mahdollisuus ilmaiseen lataukseen.

Kokkelipiimästä cocktailpiirakoihin, Alepan valikoima täydentyy kökkeliläisten toiveilla

Alepa Kauklahden laaja perusvalikoima täydentyy kauklahtelaisten omilla tuotetoiveilla, joiden avulla valikoimasta saadaan muokattua naapurustonsa näköinen kokonaisuus.

- Tavoitteena on tarjota alueen osuvin valikoima, ja tässä hyvä vuoropuhelu naapuruston asukkaiden kanssa on tärkeää. Kuulemme mieluusti asiakkaiden Korttelitoiveita, ja muokkaamme tarjontaamme niiden pohjalta, Pääkkönen kertoo.

Energiatehokas Alepa lämpenee lauhdelämmöllä

LED-valoilla toteutetun valaistuksen ja uusiutuvilla energialähteillä tuotetun sähkön käytön lisäksi myymälän kylmälaiteratkaisu tukee S-ryhmän kunnianhimoisia ilmastotavoitteita. Kaupparyhmän tavoitteena on olla vuonna 2025 hiilinegatiivinen.

Myymälän kylmälaitteiden sydän, hiilidioksidia kylmäaineenaan käyttävä kylmälaitos on vähäpäästöisempi, ja kylmälaitteiden tuottamaa lauhdelämpöä käytetään myymälän lämmityksessä. Lauhdelämmön hyödyntäminen vähentää usein fossiilisilla polttoaineilla tuotetun kaukolämmön tarvetta, ja näin myös lämmityksen aikaansaamat päästöt vähenevät.

Alepa Kauklahti

• Henkilökuntaan kuuluu 9 alepalaista, myymäläpäällikkönä toimii Tiina Pääkkönen
  • Kuninkaankartanontie 11, 02780 Espoo
  • Avoinna ma-la 6–24, su 9–24
  • Myymälän palvelutarjontaan kuuluu salaattibaari, Kaffekulma, laaja paistopistevalikoima, paikallinen valikoimayhteistyö leipomo Emil Halmeen kanssa, pikakassat, HSL:n matkakorttilataus, Pakettipisteen automaatti, neljä latauspistettä, laaja parkkipaikka & jouluisin valaistava joulukuusi

Tiina PääkkönenmyymäläpäällikköAlepa Kauklahti

Puh:010 76 60344

Ikoninen helsinkiläisravintola Kappeli uudistetaan täysin – ravintola on suljettu uudistuksen vuoksi vappuun 202228.10.2021 10:40:00 EEST | Tiedote

Ravintola Kappeli on sijainnut keskellä Helsinkiä ja keskellä Esplanadia jo kolmella eri vuosisadalla. Sisustus ja vieraat ovat vaihdelleet, rakennukseen saatu kaksi uutta paviljonkia ja terassi muuntanut muotoaan, mutta talon arvotaide ja rakennuksen alkuperäinen paviljonkirakennus ovat säilyneet samoina jo yli 150 vuotta. Nyt Kappeli uudistetaan kokonaisvaltaisesti suojeltua rakennusta sekä sen historiaa ja arvokkuutta kunnioittaen. Ravintolan omistava osuuskauppa HOK-Elanto haluaa palauttaa Kappelin sille kuuluvalle paikalleen kaupungin keskipisteeksi. Sisustussuunnittelusta vastaa palkittu suunnittelutoimisto Fyra Oy ja hanketta koordinoi arkkitehtitoimisto CJN. Kappeli sulkeutuu 31.10.2021 ja avautuu uusittuna vapuksi 2022.