HOK-Elanto

ALEPAN KORTTELITOIVE PALKINTOROHMUNA EUROBESTISSÄ: Grand Prix, 6 mitalia ja innovaatiopalkinto

Jaa
HOK-Elannon Alepa-ketjun Korttelitoive-palvelu tyhjensi palkintopöydän markkinoinnin eurooppalaisessa Eurobest-kilpailussa. Yhdeksän shortlista-sijoitusta – historiallinen määrä suomalaiselle caselle – konkretisoitui yhteensä kahdeksaksi palkinnoksi.

Korttelitoive sai Eurobest Grand Prixin Social for Mobile -kategoriassa. Kultaa tuli Digital ja Mobile -kategorioissa, hopeaa Digital-kategoriassa, pronssia Digital Craft -kategoriassa, hopea ja pronssi Media-kategoriassa. Lisäksi palvelu sai Innovation Awardin.

Palkittu Korttelitoive-chatbot on jatkoa Alepan pidempiaikaiselle Korttelitoive-konseptille, jossa kuluttaja voi toivoa lähi-Alepaansa lempituotteitaan. Facebook Messenger chatbot on yhteydessä laajempaan tuotevalikoimaan, josta asiakas voi valita haluamansa tuotteen. Botti on osa valikoimahallintaa ja logistiikkaketjua, mikä mahdollistaa toiveiden nopean toteuttamisen.

- Korttelitoive-palvelu on erityinen markkinoinnillinen bränditeko: halusimme nopeuttaa asiakkaiden yhteydenpitoa oman lähi-Alepansa kanssa. Asiakkaat ottivat palvelun nopeasti omakseen. Se, että huippusuosittu palvelumme saa arvostusta myös Suomen rajojen ulkopuolella, on kirsikka kakun päälle, HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola iloitsee.

- Korttelitoiveen avulla olemme sekä helpottaneet asiakkaidemme arkea, että saavuttaneet kaupallisesti merkittäviä tuloksia. HOK-Elannon alueella on kauppoja, joihin lähialueen asukkaat ovat toivoneet lähes 20 prosenttia tuotteista. Alueelliset erot ovat pääkaupunkiseudun sisälläkin isoja, nyt pystymme vastaamaan joustavasti näihin paikallisiin tarpeisiin, Alepan ketjujohtaja Merja Mustonen toteaa.

Palkintoja rohmunneen chatbotin luovasta ideasta ja suunnittelusta vastasi S-ryhmän markkinoinnin asiantuntijayksikkö SOK Media.
- Olemme yhdessä linjanneet, että markkinointiviestintämme on oltava Euroopan huipputasoa. Nyt olemme todistetusti saavuttaneet kunnianhimoisen tavoitteemme, mutta emme toki jää lepäämään laakereillamme, vaan nostamme rimaa entistä korkeammalle, SOK Median markkinointijohtaja Lauri Toivonen lupaa.

Yhteistyökumppaneina hankkeessa olivat mukana mediatoimisto Carat Finland, teknisenä toteuttajana Accenture ja markkinoinnin ilmeestä vastasi Wörks. Korttelitoiveen PR:ssä avusti Netprofile, hahmot laati Boutique ja case-materiaalin audiovisuaalisen konseptin TBWA\Helsinki. Korttelitoive on aiemmin voittanut Clio Awardsissa hopeaa parhaasta käyttökokemuksesta. Epicassa palvelu nappasi hopeaa Retail-sarjassa.

Eurobest on Cannes Lions International Festival of Creativity -mainosfestivaalia järjestävän Ascentialin järjestämä kilpailu, jossa palkitaan Euroopan parasta markkinointia. Kisan Grand Prix -palkinnot julkistettiin torstaina 13. joulukuuta Lontoossa.

Yhteyshenkilöt

Alepa-ketjujohtaja Merja Mustonen, HOK-Elanto, +358 50 348 2843
Viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola, HOK-Elanto +358 45 111 8901

Tietoja julkaisijasta

HOK-Elanto
HOK-Elanto
Tripla Workery West Firdonkatu 2 T 111
00520 Helsinki

010 76 600http://www.hok-elanto.fi

S-ryhmän suurin osuuskauppa HOK-Elanto on yli 660 000 asiakasomistajan oma osuuskauppa, jonka liikevaihto vuonna 2022 oli 2,4 miljardia euroa. HOK-Elannossa työskentelee yli 6 700 henkeä, ja osuuskaupan monipuolisia palveluita käyttää vuosittain yli 150 miljoonaa asiakasta Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Tuusulassa ja Vantaalla.

Kun kaikki Alepat, S-marketit, Prismat, Food Market Herkut, ravintolat, ABC-asemat ja latauspisteet, Sokokset ja Sokos Emotion -myymälät, Hautaus- ja lakipalvelupisteet sekä Omistajapalvelupisteet lasketaan yhteen, toimipaikkoja HOK-Elannolla on yli 400.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta HOK-Elanto

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy:n Alepa-ketjun muutosneuvottelut ovat päättyneet27.3.2024 15:00:00 EET | Tiedote

HOK-Elanto Liiketoiminta Oy on saanut päätökseen tammikuussa alkaneet muutosneuvottelut. Muutosneuvottelut koskivat Alepa-ketjun myymäläpäälliköitä. Muutosneuvottelut käytiin toimintojen uudelleenorganisoimistarpeesta johtuvista syistä. Myymäläpäällikkötehtävien alkuperäinen vähennystarve muutosneuvotteluesityksessä oli 65. Neuvottelujen aikana suunnitelma tarkentui henkilöstöltä tulleiden hyvien ratkaisuehdotusten mukaisesti siten, että lopullinen vähennystarve myymäläpäällikkötehtävistä on 52. Kaikille päättyvistä tehtävistä irtisanotuille on tarjottu muita työtehtäviä HOK-Elannon palveluksesta. Muutoksella ei ole vaikutusta Alepa-myymälöiden lukumäärään. Lähikaupan rooli asiakkaiden arjessa on murroksessa. HOK-Elannon tavoitteena on uudistaa Alepa-ketjua strategiansa mukaisesti vastaamaan yhä vahvemmin muuttuvaan kuluttajakäyttäytymiseen, ja varmistaa edellytykset tulevaisuuden menestykselliseen liiketoimintaan. Muutosneuvotteluilla haettiin Alepalle yhtenäisempää ja tehokkaampaa jo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye