Alepan lippulaivamyymälä avataan Helsinki-Vantaan uuteen T2-terminaalin laajennusosaan – kestosuosikki jatkaa myydyimpänä tuotteena

Alepa Lentoasema on vuodesta lähtien 2011 palvellut Helsinki-Vantaan lentoaseman matkustajia ja työntekijöitä. 1.12.2021 Alepa avaa ketjun lippulaivamyymälän vastavalmistuneeseen T2-terminaalin laajennusosaan. Uuden liiketilan myötä myymälän koko lähes tuplaantuu, ja valikoima ja palvelutarjonta paranee entisestään.

Uusi Alepa Lentoasema.

Myymäläpäällikkö Mirkka Vesa kuvaa lentoaseman Alepaa erityisherkuilla maustetuksi Alepaksi. Perusvalikoiman lisäksi myymälään on tuotu uniikki valikoima lentokentän matkustajien tarpeisiin hiottuja tuotteita ja palveluita. Kansainvälinen ympäristö näkyy myös Alepan henkilökunnassa, joka palvelee kahden kotimaisen lisäksi myös 14 muulla kielellä, muun muassa espanjaksi ja punjabiksi.

- Olemme monelle Suomen viimeinen, ja usein myös ensimmäinen kosketuspinta. Työ kansainvälisessä ympäristössä on ajoittain hektistä, mutta samalla myös palkitsevaa. Toimimme asiakkaiden reissujääkaappina, turistien ensimmäisenä Suomi-kokemuksena ja kenttähenkilökunnan lounaskauppana. Valikoimasta löytyy esimerkiksi omassa Herkkukeittiössämme käsin valmistettuja laadukkaita salaatteja ja ruoka-annoksia, Vesa summaa.

Alepa Lentoaseman hintatasossa ei ole ”lentokenttälisiä”, ja hinnoittelu on avoimesti nähtävissä s-kaupat.fi-alustalla. Uuden myymälän valikoima on rakennettu myyntidatan perusteella, ja sitä täydennetään asiakkaiden omilla Korttelitoiveilla. Vesan mukaan lentokentän Alepassa on panostettu nimenomaan välipalojen ja reissueväiden valikoimaan, joiden joukosta löytyy myös kaupan myydyin tuote.

- Myydyimpien tuotteiden kärkisijalla on Fazerin Imatran riisipiirakka, ja top-10-listalle mahtuu myös muitakin paistopistetuotteita croissanteista lihapasteijoihin. Näiden lisäksi kahvi, banaanit, vesipullot ja muut helposti syötävät eväät korostuvat meidän myyntiluvuissamme, Vesa toteaa.

Päivittäistavaratuotteiden lisäksi myymälän valikoimaan tuodaan HOK-Elannon oman Kukkasitomon kimppuja. Eri hintatason kimput sopivat mainiosti reissulta palaavan tervetulokukiksi tai kotiinpaluun piristykseksi. Myymälästä löytyy myös kattava valikoima matkamuistoja ja tuotteita viimehetken tuliaisostoksia varten.

Lentoaseman asiakkaiden tarpeisiin räätälöityjä palveluita

Alepan siirtyessä uuteen liiketilaan myymälän koko lähes tuplaantuu, ja samalla myös palvelutarjonta laajenee. Vesan mukaan lisäneliöt tuovat mahdollisuuden kasvattaa valikoimaa, ja tuoda myös lisää itsepalvelukassoja asioinnin sujuvoittamiseksi. Kasvanut myymäläpinta-ala mahdollisti entistä paremman pohjaratkaisun toteuttamisen.

Lentoaseman Alepassa matkustajien helpottaminen näkyy valikoiman ohella myös palveluissa. Alepa tekee yhteistyötä Vaununi.fi-palvelun kanssa, jonka kautta lapsiperheet voivat vuokrata matkalla tarvitsemiaan lastentarvikkeita netistä, ja noutaa ne lähtöpäivänä kentän Alepasta.

- Asiakas vuokraa tarvitsemansa tuotteet vaununi.fi-sivun kautta, ja noutaa ne sitten meiltä. Olemme avoinna 24 h, joten palvelu on käytettävissä lähtöajasta riippumatta. Meidän tavoitteenamme on tehdä asiakkaiden matkustamisesta mahdollisemman helppoa, ja juuri tällaisia lisäpalveluita on ilo tuottaa, Vesa kertoo.

Myymälän valikoimasta löytyy myös kattava valikoima latureita, virtamuuntajia, muistikortteja ja muita mahdollisia kotiin unohtuneita tarvikkeita. Asiakaspalautteiden pohjalta valikoimaa on täydennetty myös Lumenen meikkivalikoimalla.

- Jos laukut jäävät matkan varrelle, voi korvaavat meikit hankkia muiden ostosten ohessa meiltä. Uskon, että kosmetiikka kiinnostaa myös turisteja, jotka asioivat myymälässä ennen paluulentoa kotiin, Vesa summaa.

Alepa Lentoasema, Terminaali T2

• Avataan 1.12. klo 04:00
  • Avoinna 24 h
  • Kattava valikoima Alepan hinnoin
  • Myymälän valikoimaan voi vaikuttaa osoitteessa: www.alepakorttelitoive.fi

Mirkka VesamyymäläpäällikköAlepa Lentoasema

Puh:010 76 60483

Uusi Alepa Lentoasema.

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 630 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 500 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikenneasemia ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 300.

Prisma Hyvinkää saa uuden ilmeen ja valikoima monipuolistuu – myymälä palvelee koko uudistuksen ajan11.7.2022 07:49:00 EEST | Tiedote

Hyvinkäällä kauppakeskus Willan yhteydessä sijaitseva, vuonna 2001 avattu Prisma uudistuu tänä syksynä entistä nykyaikaisemmaksi ja monipuolisemmaksi. Laajan myymälämiljöön päivityksen ohella myymälän tuotevalikoima kasvaa ja Ruokatorilta voi jatkossa napata mukaansa muun muassa sushia, kanansiipiä ja paikan päällä savustettua kalaa. Asiakkaiden käyttöön saadaan lisäksi toivottu Kerää & Skannaa -palvelu.

Nopea suurteholataus onnistuu nyt myös Helsingin keskustassa – ABC-latausverkosto laajenee voimakkaasti pääkaupunkiseudulla29.6.2022 09:17:00 EEST | Tiedote

Sähkö- ja hybridiautojen latauspistetarjonta kasvaa voimakkaasti HOK-Elannon toimialueella vuoden 2022 aikana. Jo kesäkuun lopussa Helsingin keskustassa päästään nauttimaan parannetusta latauspisteinfrasta, kun auton voi jatkossa ladata uudella Bulevardin S-marketin yhteydessä sijaitsevalla ABC-latausasemalla. Autoilijoiden käytössä kyseisellä latausasemalla on yhteensä kuusi suurteholatauspistettä, joissa lataus onnistuu nopeimmillaan minuuteissa, sekä kaksi AC-peruslatauspistettä.

HOK-Elanto toimitti viime vuonna lähes miljoona ruoan verkkokauppatilausta – näillä alueilla verkkokauppa vetää eniten21.6.2022 07:09:00 EEST | Tiedote

Ruoan verkkokauppa on ollut vahvassa kasvussa jo yli kahden vuoden ajan. Vuonna 2021 HOK-Elannon asiakkaat tekivät lähes miljoona ruoan verkkokaupan tilausta ja myynti harppasi 53 prosenttia edellisvuodesta siivittäen HOK-Elannon ruoan verkkokaupan markkinajohtajaksi alueellaan. Tarkempi katsaus HOK-Elannon myyntidataan osoittaa, että ruoan verkkokaupan käyttö korostuu etenkin pientalovaltaisilla alueilla ja lapsiperheiden keskuudessa.