Algol Oy

Algol Technics vahvistaa automaatio- ja robotiikkaosaamistaan ostamalla Co-Automationin koko osakekannan

Algol Oy:n tytäryhtiö Algol Technics vahvistaa automaatio- ja robotiikkaosaamistaan ostamalla vaasalaisen Co-Automation Oy:n koko osakekannan.

Algol Technics on omistanut vuoden 2018 alusta 75 % Co-Automationista. Yhdistyminen lisää kykyä ja kapasiteettia toimittaa asiakkaille aiempaa laajempia robotti- ja automaatiokokonaisuuksia.

Algol Technicsiin yhdistyvä Co-Automation on teollisuuden robotiikkaan perustuvien tuotanto- ja pakkaussolujen sekä tuotantolinjojen järjestelmätoimittaja. Yhtiö on edelläkävijä tuotannon 3D-suunnittelussa, jossa robottisolu voidaan ohjelmoida ja testata valmiiksi jo suunnitteluvaiheessa.

“Moderni teollisuusautomaatio ja robotiikka ovat keskeinen osa strategiaamme. Integraation myötä saamme luotua kovan luokan suunnittelu- ja projektiorganisaation. Jatkossa pystymme tarjoamaan asiakkaalle entistä paremmin tuottavuutta ja kilpailukykyä merkittävästi lisääviä automaatiojärjestelmiä”, Algol Technicsin toimitusjohtaja Martin Evers sanoo.

Martin Evers, toimitusjohtaja, Algol Technics, puh. 040 183 5870
Sami Kivioja, Co-Automation Oy, puh. 050 441 6210

Algol Oy
Karapellontie 6

09 509 91, info@algol.fihttps://www.algol.fi

Algol Technics Oy lyhyesti

Algol Technics on teollisuuden kumppani ja materiaalinkäsittelyn asiantuntija. Yhtiö on vahvasti mukana sisälogistiikan, automatisaation ja robotiikan kehityksessä sekä edustaa useita kiskokalustoalan kansainvälisiä toimijoita Suomessa. Yhtiö kuuluu Algol-konserniin. www.algoltehnics.fiwww.co-automation.fi.

Algol on suomalainen kaupan monialakonserni. Toimimme laajassa kansainvälisessä kumppaniverkostossa vastuullisesti ja 125 vuoden kokemuksella. Ratkaisumme parantavat teollisuuden tuotannon laatua ja turvaavat sen sujuvuutta. Terveydenhuollossa vahvistamme paremman elämän edellytyksiä. Algol-konsernin vuoden 2017 liikevaihto oli 165 MEUR. Työllistämme noin 400 ammattilaista kymmenessä maassa. www.algol.fi.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Algol Oy

Algol Technics ja Liikennevirasto ovat sopineet matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden kunnossapidosta10.12.2018 07:30:00 EET | Tiedote

Algol Technics ja Liikennevirasto ovat solmineet rautatieasemien matkustajainformaatiojärjestelmän kenttälaitteiden huolto- ja kunnossapitosopimuksen jatkosta. Sopimus kattaa kaikki henkilöliikenteen asemat Hangosta Kemijärvelle, ja se on voimassa 4 + 2 vuotta. Kunnossapitosopimus pitää sisällään laitteistolle tehtävät ennakkohuollot sekä ympärivuorokautisen vikapäivystyksen.

Algol-konserni lahjoittaa jouluna kotimaisiin ja globaaleihin kohteisiin3.12.2018 07:32:00 EET | Tiedote

Joulutervehdysten sijasta Algol-konserni tukee tänäkin jouluna seuraavia yleishyödyllisiä kohteita: John Nurmisen säätiö, Itämerihanke, https://www.johnnurmisensaatio.fi/puhdas-itameri/ Suomen Meripelastusseura, https://meripelastus.fi/ Punainen Risti, katastrofirahasto, https://www.punainenristi.fi/lahjoita/katastrofirahasto-0 Folkhälsan, Lucia-keräys, https://www.folkhalsan.fi/fi/projektit-ja-kampanjat/lucia/ Sotiemme veteraanit, https://veteraanit.fi/ Crisis Management Initiative CMI, http://cmi.fi/ ”Uskomme, että pitkäjänteinen tuki samoille järjestöille on arvokasta ja tuloksellista. Suomalaisena, kansainvälisesti toimivana perheyrityksenä olemme kohteiden valinnassa ottaneet huomioon sekä kotimaiset että globaalit näkökohdat”, Alexander Bargum, Algol-konsernin toimitusjohtaja kertoo. Joululahjoitusten lisäksi Algol-konserni on kuluneen vuoden aikana tukenut muun muassa Arcada-ammattikorkeakoulua sekä vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan öljyntorjuntahanketta ja Liikesivistysrahas

Algol mukaan Työ ei syrji -kampanjaan25.9.2018 09:01:39 EEST | Tiedote

Algol on liittynyt mukaan Elinkeinoelämän Keskusliiton Työ ei syrji -kampanjaan, jonka tavoitteena on syrjinnän vähentäminen suomalaisessa yhteiskunnassa. Algolille on tärkeää olla omalta osaltaan edistämässä työelämää, jossa yhdenvertaisuus on itsestäänselvyys. Algol-konsernin arvoihin ja eettiseen koodiin on sisäänkirjoitettu jokaisen työntekijän oikeus tulla kohdelluksi tasa-arvoisesti. Eettiset ohjeet sitovat paitsi yhtiön työntekijöitä, myös yhteistyökumppaneita. Yhtiössä toimitaan aktiivisesti syrjimättömän työkulttuurin edistämiseksi. - Eettiset ohjeet viedään käytäntöön koulutuksella, jonka jokainen työntekijä suorittaa säännöllisesti. Meille on tärkeää, että työntekijämme tuntevat tulevansa kohdelluksi reilusti ja oikeudenmukaisesti. Varmistamme muun muassa toistuvilla henkilöstökyselyillä, ettei kukaan työntekijöistämme koe joutuneensa häirinnän tai syrjinnän kohteeksi, kertoo Eija Holmström, Algol-konsernin Director, HR & Communications & Responsibility. Yhtiössä uskotaan, e