Alko Oy

Alko avaa Hyvinkään kauppakeskus Willaan uuden myymälän

Jaa
Alko avaa uuden myymälän Hyvinkäälle helmikuun lopussa 2020.

Alko avaa uuden myymälän Hyvinkään kauppakeskus Willaan helmikuun lopussa 2020. Kauppakeskus Willan Citymarketin viereinen Alko jatkaa toimintaansa ja uusi myymälä avautuu Prisman puolelle.

Hyvinkään kauppakeskus Willan Alko on pääkaupunkiseudun ulkopuolisten myymälöiden myyntitilaston kärkipäässä ja asiakkaat ovat jo pitkään toivoneet kaupunkiin toista myymälää.

”Hyvinkää on kompakti kaupunki, jossa suurin osa palveluista ja asioinnista keskittyy kauppakeskus Willaan. Uusi myymälä sijaitsee siellä, missä asiakkaammekin ovat. Alkon tavoitteena on aina löytää se sijainti, joka on alueen paras asiakaspalvelun näkökulmasta. Muita keskeisiä kriteereitä ovat muun muassa pysäköintipaikkojen riittävyys ja muiden palveluiden läheisyys”, kertoo aluepäällikkö Pirjo Hirvonen.

Uudessa myymälässä noin 600 tuotetta

Uuden, noin 150-neliöisen myymälän valikoima koostuu noin 600 tuotteesta. Citymarketin yhteydessä olevasta myymälästä löytyy noin 2000 tuotetta.

Alkon noin 9 000 tuotteen koko valikoima on saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilattavissa mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös Alkon myymälässä, jossa henkilökunta opastaa mielellään.

Alkon mobiilisovelluksen avulla asiakas voi tutustua koko tuotevalikoimaan, varmistaa oman suosikkijuoman myymäläsaatavuuden, nähdä lähimmän myymälän ja sen aukioloajat, tehdä muistiinpanoja ja omia listoja tuotteista sekä tilata tuotteita valikoimasta. Joulukuun alussa 2019 mobiilisovelluksella oli jo noin 35 000 käyttäjää.

Asiakkaat mukaan kehittämään palvelua

”Kehitämme palveluita yhdessä asiakkaidemme kanssa ja asiakasta varten oli kyse sitten myymälästä tai verkkokaupasta. Alkolla on tähän ihan oma konseptikin – Neuvonantajat –jossa asiakkaidemme kanssa ideoimme Alkon palveluihin, valikoimaan ja vastuullisuuteen liittyviä erilaisia teemoja. Nämä ovat ihan erinomaisia tilaisuuksia rakentaa ja kehittää asiakaskokemusta yhdessä”, sanoo Hirvonen.

Alko järjestää Hyvinkäällä Neuvonantajat-tilaisuuden 23.1.2020 kello 17.30-20, jossa asiakkaiden toiveita kysytään muun muassa valikoimasta ja tuotteiden esillepanoista.

Lisätietoa Neuvonantajista ja ilmoittautuminen tilaisuuteen

Yhteyshenkilöt

aluepäällikkö Pirjo Hirvonen, p. 050 544 1664

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Alko Oy
Arkadiankatu 2
00101 Helsinki

020 711 11http://www.alko.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Alko Oy

Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote

Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.

Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote

Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye