Alko avaa uuden myymälän Keravalle

Alko avaa Keravalle 26. maaliskuuta toisen myymälän. Alko sijoittuu K-Citymarketin kiinteistössä lopettavan Kookengän tiloihin. Keravan toinen myymälä sijaitsee Prisman yhteydessä.
Alko tarkastelee liikepaikkojen muutostarpeita säännöllisesti kysynnän ja asiakasvirtojen muutosten pohjalta ja haluaa tarjota kattavan palveluverkoston valtakunnallisesti.
”Alkon myymälälle haetaan liikepaikka, joka on asiakkaiden näkökulmasta mahdollisimman hyvällä paikalla, jossa on riittävät pysäköintipaikat ja sijainti asiointireitin varrella. Tähän tarpeeseen Keravan K-Citymarketin yhteydessä olevat tilat vastaavat mainiosti. Uusi myymälä on kooltaan 140 neliötä, kun toinen myymälämme Prismassa on 400 neliötä” kertoo aluepäällikkö Pirjo Hirvonen.
Uudessa myymälässä reilut 500 tuotetta
Keravan uuden myymälän valikoima koostuu noin 500 tuotteesta, joista viinejä on 304, panimotuotteita 53, väkeviä 131 ja alkoholittomia juomia 20.
”Meillä myymälät päättävät noin kolmanneksen valikoimastaan itse vastaten paikalliseen kysyntään. Loput tuotteista valikoituvat valtakunnallisen asiakaskysynnän perusteella. Seuraamme aktiivisesti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa. Uudessa myymälässämme valikoimassa painottuvat suosituimmat tuotteet sekä mielenkiintoinen vaihtuva valikoima sesongin ruokiin sopivia viinejä ja oluita,” kertoo palvelupäällikkö Niko Vänttinen.
Alkon noin 11 000 tuotteen koko valikoima on saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilattavissa mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen. Tilauksen voi tehdä myös myymälässä myyjän avustuksella.
Terveysturvallisuus etusijalla
Keravan toinen myymälä avautuu juuri pääsiäisen sesonkiin.
”Kuten yleensäkin, juhlimme uutta myymälää työn merkeissä. Avaudumme juuri ennen pääsiäissesonkia ja emme tällöin voi riittävästi korostaa turvallisen asioinnin perusteita. Käytetään kasvosuojaa, pidetään turvaväleistä kiinni ja suositaan kortti- ja lähimaksamista. Toki jos suinkin mahdollista, keravalaisten kannattaa pääsiäistä kohden asioida vielä vanhassa myymälässä, niin välttää ruuhkat. Toki kannattaa muistaa myös verkkoasiointi”, toteaa Vänttinen.
”Osassa myymälöitä on asiakasmääriä jouduttu rajoittamaan erityisesti sesongeissa, jotta voimme turvata tarvittavat turvavälit vilkkaimmissakin asiointitunneissa. Tähän on hyvä meillä Keravallakin varautua.”
Lisätiedot:
Aluepäällikkö Pirjo Hirvonen, p. 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 365 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.
Vastuullisuus on meille sydämen asia. Arjessamme se tarkoittaa muun muassa tinkimätöntä myynninvalvontaa, hankinnan läpinäkyvyyden kehittämistä, pakkausmateriaalien kierrätystä, tuoteturvallisuutta sekä hyvinvointia edistäviä hankkeita.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Alko Oy
Jyväskylän Sokkarin Alkolle uusi ilme16.9.2025 07:20:00 EEST | Tiedote
Jyväskylän keskustan Sokkarin Alko saa lokakuussa uuden ilmeen. Myymälän laaja valikoima ja kuukausittain vaihtuvat erikoiserät tekevät myymälästä juomien ystävän aarreaitan. Sokkarin myymälässä näkyy syksyn tulo Oktoberfest-oluissa ja syyskuussa alkavassa glögikaudessa.
Alkon elokuun myyntitiedote – syksyn sävyt näkyvät asiakkaan ostoskorissa10.9.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Elokuun vertailukelpoinen litramyynti laski neljä prosenttia verrattuna viime vuoden elokuuhun. Syksyn sadonkorjuuaika houkuttaa asiakkaita valitsemaan täyteläisimpiä punaviinejä ja juhlistamaan Oktoberfestiä.
Joka kuudes jatkaa alkoholin käyttöä raskausaikana. FASD-päivänä 9.9. alkoholinmyynti aloitetaan 9 minuuttia myöhemmin.8.9.2025 07:10:00 EEST | Tiedote
Suomessa syntyy vuosittain satoja tai jopa tuhansia lapsia, joilla on alkoholivaurio. Syntyvän lapsen kannalta turvallisin vaihtoehto on jättää alkoholi kokonaan, sillä raskauden aikaiselle alkoholin käytölle ei ole turvarajaa. Tärkeästä asiasta muistutetaan FASD-päivänä 9.9. Alkoissa, R-kioskeissa sekä S-ryhmän myymälöissä, joissa alkoholinmyynti aloitetaan yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin.
Hangon Alkolle uusi ilme4.9.2025 07:15:00 EEST | Tiedote
Hangon Alko saa syyskuussa uuden ilmeen. Roseeviinipääkaupungiksikin tituleeratussa Hangossa siirrytään syksyn saapuessa täyteläisiin punaviineihin ja maltaisiin Oktoberfest-oluisiin.
Alkon puolivuosikatsaus 1-6/2025: Lakimuutokset vaikuttivat odotetusti myyntiin ja tulokseen. Alkon palvelu ja valikoimat saavat kiitosta28.8.2025 12:25:19 EEST | Tiedote
Tammi-kesäkuu lyhyesti Kesäkuussa 2024 voimaan tullut alkoholilain muutos laajensi entistä vahvempien alkoholijuomien myyntiä päivittäistavarakauppoihin, mikä on vaikuttanut Alkon myyntiin. Myynti tammi–kesäkuussa oli 30,7 (34,8) miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 479,3 (536,4) miljoonaa euroa, joka oli 57,0 miljoonaa euroa vähemmän kuin edellisen vuoden vastaavana ajankohtana. Alkoholijuomaveroa valtiolle Alkon myynnin kautta kertyi 248,4 (278,1) miljoonaa euroa. Liikevoitto oli 4,6 (15,8) miljoonaa euroa, ja kauden voitto oli 4,3 (13,1) miljoonaa euroa. Asiakkaat antoivat valikoimatyytyväisyyskyselyssä Alkon valikoimalle historian parhaan arvosanan 8,64 (8,61) (kouluarvosanalla 4–10). Asiakaskokemusindeksi, joka kertoo asiakkaiden kokonaistyytyväisyyden asiointiin niin myymälässä, asiakaspalvelukeskuksessa kuin verkkokaupassa, oli erinomaisella tasolla ollen 4,60 (4,58) (asteikko 1–5). Myymälöissä asiakkaiden iän tarkastamisen mystery shopping -asiointien* tulo
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme