Alko avaa uuden myymälän Keravalle

Alko avaa uuden myymälän Keravalle 26. maaliskuuta. Myymälä on kooltaan 140 neliötä ja valikoima koostuu 500 tuotteesta.

Alko avaa Keravalle 26. maaliskuuta toisen myymälän. Alko sijoittuu K-Citymarketin kiinteistössä lopettavan Kookengän tiloihin. Keravan toinen myymälä sijaitsee Prisman yhteydessä.

Alko tarkastelee liikepaikkojen muutostarpeita säännöllisesti kysynnän ja asiakasvirtojen muutosten pohjalta ja haluaa tarjota kattavan palveluverkoston valtakunnallisesti.

”Alkon myymälälle haetaan liikepaikka, joka on asiakkaiden näkökulmasta mahdollisimman hyvällä paikalla, jossa on riittävät pysäköintipaikat ja sijainti asiointireitin varrella. Tähän tarpeeseen Keravan K-Citymarketin yhteydessä olevat tilat vastaavat mainiosti. Uusi myymälä on kooltaan 140 neliötä, kun toinen myymälämme Prismassa on 400 neliötä” kertoo aluepäällikkö Pirjo Hirvonen.

Uudessa myymälässä reilut 500 tuotetta

Keravan uuden myymälän valikoima koostuu noin 500 tuotteesta, joista viinejä on 304, panimotuotteita 53, väkeviä 131 ja alkoholittomia juomia 20.

”Meillä myymälät päättävät noin kolmanneksen valikoimastaan itse vastaten paikalliseen kysyntään. Loput tuotteista valikoituvat valtakunnallisen asiakaskysynnän perusteella. Seuraamme aktiivisesti trendejä ja asiakkaiden esittämiä toiveita, kun suunnittelemme myymälän valikoimaa. Uudessa myymälässämme valikoimassa painottuvat suosituimmat tuotteet sekä mielenkiintoinen vaihtuva valikoima sesongin ruokiin sopivia viinejä ja oluita,” kertoo palvelupäällikkö Niko Vänttinen.

Alkon noin 11 000 tuotteen koko valikoima on saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilattavissa mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen. Tilauksen voi tehdä myös myymälässä myyjän avustuksella.

Terveysturvallisuus etusijalla

Keravan toinen myymälä avautuu juuri pääsiäisen sesonkiin.

”Kuten yleensäkin, juhlimme uutta myymälää työn merkeissä. Avaudumme juuri ennen pääsiäissesonkia ja emme tällöin voi riittävästi korostaa turvallisen asioinnin perusteita. Käytetään kasvosuojaa, pidetään turvaväleistä kiinni ja suositaan kortti- ja lähimaksamista. Toki jos suinkin mahdollista, keravalaisten kannattaa pääsiäistä kohden asioida vielä vanhassa myymälässä, niin välttää ruuhkat. Toki kannattaa muistaa myös verkkoasiointi”, toteaa Vänttinen.

”Osassa myymälöitä on asiakasmääriä jouduttu rajoittamaan erityisesti sesongeissa, jotta voimme turvata tarvittavat turvavälit vilkkaimmissakin asiointitunneissa. Tähän on hyvä meillä Keravallakin varautua.”

Lisätiedot:

Aluepäällikkö Pirjo Hirvonen, p. 050 544 1664, pirjo.m.hirvonen@alko.fi

viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 365 myymälää, yli 120 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.