Alkon Arkadian myymälän vappukattaus: vähän erilainen kupliva kuohuvien joukossa

Helsingin Arkadiankadun Alkossa haluttiin tempaista jotakin vähän erilaista tänä vappuna. Myymälähenkilöstö muistuttaa veden juonnin tärkeydestä täyttämällä kuohuviinihyllyyn joka toiseksi pulloksi Väliveden.

Vietämme tänä vuonna poikkeuksellista vappua. Vappu on perinteisesti avannut kevään juhlakauden, johon kuuluu usein erottamattomana osana kuohuvat kuplat. Kuplat ovatkin pääosassa Helsingin Arkadiankadun Alkossa, jonka kuohuviinihyllystä löytyy tänä vuonna erityistähti - Välivesi. Myymälähenkilöstö haluaa erilaisella esillepanolla muistuttaa vedenjuonnin tärkeydestä ja alkoholittomista vaihtoehdoista myös näin ”etävappuna”.

“Vappu on meillä ollut perinteisesti kuohuvien sesonki. Koimme, että Välivesi ansaitsee tänä vappuna paikkansa muiden kauden kuplivien joukossa ja niin se sai ansaitsemansa paikan kuohuvien hyllyllä. Välivedellä haluamme muistuttaa vedenjuonnin tärkeydestä myös silloin kun nautitaan alkoholia. Uskon, että tämä vähän yllättävä esillepano herättelee asiakkaita ja keskusteluja aiheen ympäriltä”, kertoo palvelupäällikkö Pekka Matikainen.

Tempaus järjestetään Helsingin Arkadiankadun Alkossa, ja se kestää vappuaaton ajan.

Ota vettä väliin - myös vappuna

Alkon oma Välivesi-pullovesi on ilahduttanut suomalaisia sen lanseerauksesta, vuoden 2019 keväästä lähtien. Sen viesti on tärkeä.

“Välivesi on muistutus veden juomisen tärkeydestä. Alkoholia nautittaessa on aina hyvä muistaa ottaa vettä väliin. Tässä poikkeustilanteessa on ylipäätään hyvä pitää maltti mukana alkoholinkäytössä. Kun arki ja perinteet muuttuvat, on hyvä pohtia oman alkoholinkäytön vaikutuksia omaan jaksamiseen ja lähipiirin hyvinvointiin. Nyt vähemmän on parempi, tähän haluamme tällä tempauksellakin herätellä”, kertoo vastuullisuuspäällikkö Marja Aho.

viestintäpäällikkö Varpu Göös
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho
Alkon mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–17), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva yli 9 500 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 362 myymälää, 100 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuosittain meillä asioi reilut 54 miljoonaa asiakasta. Vuonna 2019 Alkon liikevaihto oli 1,14 miljardia euroa.

Alko mukana perherauhanturvajoukoissa. Lahjoittaa ruokakasseja Jokaiselle lapselle lounas -kampanjaan.24.4.2020 13:00:00 EESTTiedote

Koko kansaa herättävänä tekona A-klinikkasäätiön Lasinen Lapsuus ja Helsingin lähisuhdeväkivallan ehkäisytyöryhmä julistivat Suomeen perherauhan huhtikuun alussa. Julistuksella herätetään kiinnittämään huomiota turvalliseen kodin arkeen ja muistutetaan, että apua on saatavilla, jos perherauha särkyy. Alko on mahdollistanut kampanjan toteutusta osana vastuullisuustyötään. Alko mukana perherauhanturvajoukoissa Koronatilanteessa erityisen haavoittuvassa asemassa ovat lapset, joiden vanhemmilla ei ole voimia kannatella arkea poikkeusoloissa. Säännöllisen aterian puuttuminen aiheuttaa erityisiä vaikeuksia perheissä, joissa arkea kuormittavat myös muut kuin koronaviruksen aiheuttamat poikkeustoimet, kuten arkielämän hallinta, taloudelliset haasteet, päihteiden käyttö tai terveysongelmat. Alko on mukana Perherauhan julistuksen perherauhanturvajoukoissa ja osana tätä työtä tukee Jokaiselle lapselle lounas -kampanjaa, joka auttaa vähävaraisia lapsiperheitä ruokakasseilla. Ruokakassit sisältävät