Alkon Töölöntorin nostalgiamyymälä tekee historian eläväksi

Alkon Töölöntorin myymälä avataan uunikin nostalgiakonseptin mukaisena perjantaina 22.9. klo 10.

Elämyksellinen nostalgiamyymälä on kunnianosoitus Alkon rikkaalle menneisyydelle tulevaisuuden digitaalisia palveluita unohtamatta. Palvelutiski toimii myymälän kassana ja ostokset maksetaan siihen. Palvelutiskin takana on myös valikoituja ja vaihtuvia tuotteita, joiden ostaminen tapahtuu entisaikoja mukaillen ”tiskin takaa”.

”Tiskimyymäläaikana palvelumme kuvasti aikaansa ja oli tuolle ajalle tyypillistä henkilökohtaista palvelua, mutta erilaista kuin tänä päivänä. Tänä päivänä haluamme tarjota palvelutiskillä asiakkaillemme erinomaisia ja positiivisia palvelukokemuksia”, kertoo liiketoimintajohtaja Kari Pennanen. ”Kaikki myyjämme ovat asiakaspalvelun huippuammattilaisia ja heitä valmennetaan jatkuvasti”, täydentää Pennanen.

Myymälän juomavalikoima painottuu mietoihin viineihin. Valikoima on käsin poimittu palvelemaan myymälän asiakastarpeita. Kaikkiaan noin tuhannen tuotteen valikoimasta mietoja viinejä on 700 ja panimotuotteita 150. Hyllymetrit on täytetty Alkon valikoiman suosituimmilla tuotteilla, joita rikastuttavat mielenkiintoiset uutuudet eri tuoteryhmistä. Myös harvinaiset kertaerät löytyvät Töölöntorilta. Verkkokaupan lähes 7 000 tuotteen kattaus on myös tilattavissa myymälään.

Juomavalikoimaa täydentää erityisesti nostalgiamyymälää varten räätälöidyt oheistarvikkeet kuten alueen postinumerolla varustetut lahjapakkaukset ja pullonavaaja. Ostotapahtuman jälkeen asiakkaan valitsemat tuotteet voidaan kääräistä juhlavasti nostalgiamyymälän omaan puotipaperiin.

Ajan hengen mukainen käsityöläisyys ja aidot materiaalit näkyvät myymälää varten suunniteluissa työasuissa sekä myymäläkalusteiden viimeistellyissä yksityiskohdissa. ”Nostalgiamyymälään on suunniteltu varta vasten oma äänimaisemansa, joka antaa viimeisen silauksen tilan ainutlaatuiseen tunnelmaan”, sanoo asiakaspalvelujohtaja Pekka Litmanen.

Nostalgiamyymälä on juhlavuoden uniikki avaus, jonka myötä muistellaan Alkon 85-vuotista taivalta. Töölöntorilla myymälä on toiminut jo vuodesta 1958. Torin alue puolestaan on samaa ikäluokkaa vuonna 1932 perustetun yhtiön kanssa. Myymälän on määrä jäädä pysyväksi osaksi Alkon monikanavaista ja kehittyvää palveluverkostoa.

Helsingin aluepäällikkö Tatu Vanninen, 020 711 6101

viestintäasiantuntija Elina Tompuri, 020 711 5608

Muistutus: Hae mukaan Alkon järjestämään Maistuvia sisältöjä -valmennukseen!11.6.2019 09:20:01 EESTKutsu

Oletko sisällöntuottaja juoman ja ruoan maailmasta ja kaipaat uutta potkua tai kipinää tekemiseesi? Tai oletko alalle tähtäävä ja haluaisit syventää osaamistasi? Alko järjestää syksyllä ensimmäistä kertaa Maistuvia sisältöjä -valmennuksen, jossa valmennetaan toimittajia, bloggareita, vloggareita ja podcasting-tekijöitä syventämään juoma- ja ruoka-alan osaamistaan ja hyödyntämään tätä osaamista omassa sisällöntuotannossaan.