Alkon vastaus Valviran selvityspyyntöön Etiketti-lehden pruuvien järjestämisestä

Alko toimittanut Valviralle selvityksen Etiketti-lehden pruuvien järjestämisestä. Toistaiseksi Alko ei järjestä pruuveja.

Alko kertoi 24.9. keskeyttävänsä Etiketti-lehden pruuvit eli viinikurssit lokakuun loppuun asti heti, kun pruuvien järjestelyissä havaittiin korjattavaa. Pruuvien toimintatavat haluttiin käydä läpi uuden alkoholilain näkökulmasta valvovan viranomaisen Valviran kanssa. Alko kertoi 23.10., että Valvira pyytää selvitystä pruuvien toimintatavoista ja siitä, miten ne aiotaan jatkossa järjestää. Etiketti-pruuvien järjestämisestä luovuttiin toistaiseksi.

Alko on nyt toimittanut Valviralle pyydetyn selvityksen.

Alko ei toistaiseksi järjestä pruuveja

Alko ei tule jatkamaan Etiketti-lehden pruuvitilaisuuksien järjestämistä aikaisemmin toteuttamansa mallin mukaisesti. Mikäli pruuvitoimintaa jatkettaisiin, Alko tulee käymään konseptin ja toimintamallin etukäteen läpi Valviran kanssa.

Aiemmin aiheesta:

23.10. Alko luopuu toistaiseksi Etiketti-pruuvien järjestämisestä