ALTEN Finland

ALTEN Finland vahvistaa asemaansa IT-alalla

ALTEN Finland, yksi Suomen suurimmista IT- ja konsulttialan yrityksistä, laajentaa palvelujaan Suomessa ohjelmistokehityksen ja ohjelmistojen laadunvarmistuksen saralla. Helsinkiin perustetaan uusi liiketoimintayksikkö yhteistyössä ALTENin aiemmin tänä vuonna ostaman Comiqin kanssa.

Comiq on vuodesta 2003 lähtien auttanut Suomen merkittävimpiä yrityksiä menestymään vankalla osaamisella ohjelmistojen laadunvarmistuksesta, DevOps-menetelmien hyödyntämisestä sekä automaatioratkaisujen kehittämisestä. Vaikka uusi IT-liiketoimintayksikkö sijaitsee Helsingissä, se luonnollisesti palvelee kaikkien ALTEN Finlandin liiketoimintayksiköiden asiakkaita.

Kovan kasvuvauhdin ansiosta ALTEN siirtyy yli 200 pääkaupunkiseudun asiantuntijatiiminsä kanssa isompiin toimitiloihin Helsingin Kalasatamaan. Uudet toimitilat sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella syksyn aikana valmistuvassa toimistotalo Rantatien Loikassa. ALTEN Finlandilla on tällä hetkellä 10 toimipistettä ja noin 600 työntekijää.

”Odotan innolla tulevaisuuden yhteistyötä ALTENin ja Comiqin välillä. Comiq on toiminut pääkaupunkiseudulla jo 16 vuotta ja ALTEN-konserni työllistää kansainvälisesti lähes 34 000 teknologia- ja IT-alojen osaajaa. Tavoitteena on kasvattaa yksi Suomen johtavista ohjelmistokehityksen organisaatioista”, kommentoi ALTEN Finlandin toimitusjohtaja Juha Sillanpää.

”Minulle on suuri kunnia, että nimenomaan ALTEN osti Comiqin. ALTEN tarjoaa kansainvälisestikin tunnetun brändin lisäksi mahdollisuuksia kasvaa ja kehittää IT-alaa Suomessa. Yritysosto antaa meille mahdollisuuden tukea asiakkaitamme kansainvälisellä osaamisella ja Kalasatama sijaintina on erinomainen tukikohta tälle”, kertoo Comiqin toimitusjohtaja Antti Öfversten.

Lisätietoja:

Anders Persson, maajohtaja, ALTEN Finland