Alueen matkailu- ja kulttuuritoimijat kisaavat kuusenkoristelussa

Naantalin Kylpylä elvytti vanhan perinteen ja isännöi vuosien tauon jälkeen kuusenkoristelukisaa, jossa ovat Kylpylän lisäksi mukana Muumimaailma, Naantalin Musiikkijuhlat, Herrankukkaro, Kultaranta Resort ja Visit Naantali. Kuusia pääsee vapaasti ihailemaan Kylpylän Promenade-käytävällä 4.12. alkaen. Voittaja valitaan yleisöäänin 23.12., ja kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan myös osallistujien lahjoittamia palkintoja.
Toimitusjohtaja Suvi Innilä koristeli Naantalin Musiikkijuhlien kuusen.

Vanha perinne ilahduttaa erikoisina aikoina

Naantalin Kylpylä isännöi pitkästä aikaa kuusenkoristelukisaa, jossa ovat Kylpylän lisäksi mukana Muumimaailma, Naantalin Musiikkijuhlat, HerrankukkaroKultaranta Resort ja Visit Naantali. Kuusia pääsee vapaasti ihailemaan Kylpylän Promenade-käytävällä 4.12. alkaen ja voittaja valitaan yleisöäänin 23.12.

”Päätimme isännöidä pitkästä aikaa kuusenkoristelukisan Kylpylällä, sillä ilonpilkahduksia tähän joulunaikaan todella kaivataan”, kertoo Kylpylän myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen. Osallistujia ei tarvinnut kauaa maanitella mukaan. ”Teemme Naantalissa erinomaista yhteistyötä alueen toimijoiden kanssa ja kaikilta löytyy leikkimieltä sekä näköjään melkoisesti  kilpailuhenkeä – kuusiin on nimittäin todella panostettu!”, Hakkarainen nauraa.

Kuusi pihtakuusta, kuusi teemaa

Koristeltavat kuuset on tilattu kylpylälle suoraan Louhisaaren Kartanon mailta. Kartanon isännän mukaan ne ovat 27 vuotta vanhoja, kertoo Kylpylän kuusen koristelusta vastannut Saija Etokari. ”Ja voitte uskoa, että käytävällä leijuu nyt aivan ihana tuoksu!”, hän jatkaa.

Jokainen osallistuja sai valita kuuselle oman teeman. Kylpylän kuusessa on sekä vanhaa että uutta, sinistä ja kultaa. ”Ne ilmentävät sekä vanhan kylpyläkaupungin perinteitä että nykypäivää, vuoden trendiväriä sinistä sekä World Travel Awards -kisassa 2020 pokkaamaamme kultaa”, myös Kylpylän muusta joulusomistuksesta vastaava Saija kuvailee.

Naantalin Musiikkijuhlien vastikään valittu toimitusjohtaja Suvi Innilä kertoo, että heidän kuusensa on saanut innoituksensa musiikkijuhlista itsestään: musiikista ja soittimista sekä ruusuista, joita toivottavasti päästään taas ensi kesän juhlissa jakamaan esiintyjille.

Yhdessä kuusessa näkyy tietysti kaupungin leikkisä Unikeko-perinne. Visit Naantalin Unna Äkäslompolo kertoo, että jos kuusi osaisi puhua, se sanoisi ”Naantalissa voi unikekoilla itse kukin vuoden ympäri!” Unna vinkkaa, että äänestäjät pääsevät kuusen luona myös kisailemaan Unikeko-tietämyksestään.

Muumimaailman kuusi taas on saanut innoituksensa Tove Janssonin tarinasta, jossa Niiskuneiti ja Nyyti koristelevat kuusen kaikella kauniilla, mitä vain keksivätkin. Herrankukkaron kuusi tuo kylpylään puolestaan tuulahduksen entisaikojen joulusta ja Kultaranta Resort on, tietysti kullan lisäksi, ripustanut kuusen oksille yhteisiä muistoja tuovia hetkiä.

Voittaja valitaan yleisöäänin

Kuusia pääsee ihailemaan vapaasti Kylpylän toisessa kerroksessa Promenade-käytävällä  koko joulukuun. Äänestysaikaa on 23.12. asti. Kaikkien äänensä antaneiden kesken arvotaan myös osallistujien kisaan lahjoittamia palkintoja, kuten Naantalin Kylpylän majoituslahjakortti, golfloma Kultaranta Resortissa, Naantalin musiikkijuhlien konserttilippuja, Visit Naantalin lasten seikkailulippuja, lippu Herrankukkaron savusaunatapahtumaan sekä Muumimaailman ihania yllätyspalkintoja.

Toimitusjohtaja Suvi Innilä koristeli Naantalin Musiikkijuhlien kuusen.
Muumimaailman Tomi Lohi-Koski ja Ida-Maria Lohikoski koristelivat Muumitarinasta tuttua kuusta.
Naantalin Musiikkijuhlien kuusta koristaa tätä tarkoitusta varta vasten Saksasta asti tilatut koristeet.