Älykaupunkikehityksen virtuaalikonferenssi Tampereella – puhujina Nokia Bell Labsin Pertti Lukander ja Euroopan komission Khalil Rouhana

Uuden ja toiveikkaan vuoden avaava Tampere Smart City Week -konferenssi järjestetään virtuaalisesti 26.-28.1.2021. Tapahtuma esittelee älykaupunkikehityksen uusimpia ilmiöitä ja ratkaisuja.
Tampere Smart City Week 2021

Tapahtumassa puhuvat muun muassa Nokia Bell Labsin tutkimusorganisaation johtaja Pertti LukanderEuroopan komission Khalil Rouhana ja MaaS Alliancen Senior Manager for MobilityPiia Karjalainen.

- Olemme koonneet konferenssiin todella laajan kattauksen siitä, mitä tällä hetkellä kaupunkikehityksessä tapahtuu meillä ja muualla. Teemoina ovat erilaiset yhteiskunnan osa-alueet turvallisuudesta terveyteen ja koulutuksesta liikkumiseen. Sanoisin, että ohjelmasta löytyy jokaiselle jotakin tuttua ja toisaalta uusia näkökulmia mielen ruoaksi, kertoo Seppo Haataja, Smart Tampere –ekosysteemiohjelman johtaja Business Tampereesta.

Tampere on älykaupunkien edelläkävijä

Älykaupunkikehitys on usein huomaamatonta, mutta monipuolisen tutkimus- ja kehitystyön kautta kaupunkilaisen arki muuttuu sujuvammaksi ja helpommaksi. Koronapandemian myötä kehitystyö on ottanut suuren harppauksen eteenpäin. Tampere Smart City Week -konferenssi esittelee, miten yhteiskuntamme ja kaupunkimme on sopeutunut vallitsevaan tilanteeseen.

Tampereen kehitys kaupunkina on ollut viime vuosina hyvin nopeaa, joten kaupunki on konferenssin tapahtumapaikaksi otollinen. Esimerkiksi liikkumisen ratkaisujen kehitys, erilaiset kunnianhimoiset rakennusprojektit, ponnistukset hiilineutraaliuteen ja kansainvälisesti merkittävä tutkimus monella saralla ovat nostaneet Tampereen älykaupunkikehityksen kärkikahinoihin Pohjoismaissa.

- Tampere on älykaupunkina erinomainen. Meillä on laajat ja monipuoliset verkostot, eläväinen yrityskenttä ja kansainvälisesti merkittävää tutkimusta. Täällä älykaupunkikehitystä tehdään laajasti eri yhteiskunnan toimijoita osallistaen, aina yrityksistä oppilaitoksiin ja kaupungin organisaatiosta yksittäisiin tamperelaisiin, kertoo Teppo Rantanen, elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtaja Tampereen kaupungilta.

Tapahtuman järjestää Tampereen kaupunki. Konferenssin pääyhteistyökumppanit ovat Business Tampere, Business Finland, VTT, Deloitte ja Tampereen yliopisto.

Osallistuminen konferenssiin on ilmaista, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen.

Ilmoittaudu mukaan täällä: https://tscw.fi/konferenssi-ilmoittautuminen/

Konferenssi on osa Tampere Smart City Week -tapahtumaviikkoa, joka järjestetään nyt kolmatta kertaa, tällä kertaa kokonaan virtuaalisesti toteutettuna. Ohjelmaviikon päättää perjantaina 29.1. Tampere Business Forum -tapahtuma. Lähetyksen teemana on "Why invest in Tampere?" - vetovoimaisen Tampereen kaupunkiseudun tarjoamat liiketoiminta- ja investointimahdollisuudet kansainvälisesti toimiville yrityksille. Lue lisää tamperebusinessforum.com.

Teppo Rantanen
Elinvoiman ja kilpailukyvyn palvelualueen johtaja, Tampereen kaupunki