Älykkään lattianpesun uusi aikakausi: ECOVACS esittelee DEEBOT T10 -tuoteperheen

ECOVACS ROBOTICS asettaa lattianpesulle uudet standardit lanseeraamalla uuden, tekoälyohjatun DEEBOT T10 -tuoteperheen. Siihen kuuluvat DEEBOT T10 PLUS ja DEEBOT T10 TURBO -siivousrobotit. Kaikissa tuotteissa on hyödynnetty AIVI™ 3.0 -tekoälyä, jonka avulla robotit havaitsevat esteet erittäin nopeasti. YIKO-ääniohjaus tekee robottien ohjaamisesta helppoa. Parannetun OZMO™ Pro 3.0 -teknologian värähtelevä pyyhintälevy optimoi märkäpuhdistuksen, ja nelivaiheinen puhdistusjärjestelmä takaa virheettömän lopputuloksen. DEEBOT T10 TURBO -siivousrobotti tekee vaikutuksen myös OZMO™ Turbo -moppausjärjestelmällä kahden pyörivän mopin avulla. DEEBOT T10 -tuoteperhe on saatavilla 1. syyskuuta 2022 alkaen.

Uusi DEEBOT T10 -tuoteperhe – voimanlähteenä kehittynyt tekoälyteknologia

DEEBOT T10 -tuoteperheen myötä ECOVACS tuo edistyksellisen AIVI™ 3.0 -teknologiansa ensimmäistä kertaa kaikkiin lattiapesurobottimalleihinsa. Tehokkaamman Horizon Sunrise® 3 -prosessorin ansiosta laitteisiin integroitu tekoäly on 16 kertaa tehokkaampi kuin edeltäjänsä, ja ne tunnistavat ympäristöstä piirtämänsä kuvat jopa 20 kertaa aiempaa nopeammin. Tekoäly pystyy määrittämään jopa 18 erilaista estettä, kuten huonekaluja ja lattiamateriaaleja, ja paranneltujen ominaisuuksien ansiosta DEEBOT T10 -tuoteperheen laitteet tunnistavat ja väistävät huonekalut, ihmiset ja lemmikit entistä nopeammin. Lisäksi malleilla on TÜV Rheinland -sertifikaatti ohjelmistojen ja laitteistojen tietosuojasta ja tietoturvasta.

Sisäänrakennettu Starlight HD -kamera takaa optimaalisen navigoinnin myös heikoissa valaistusolosuhteissa. Siivousrobotin kameran avulla siivousta voidaan seurata reaaliajassa videon kautta.[1]

Ääniohjaus vie siivoamisen uudelle tasolle

DEEBOT T 10 -laitteiden YIKO Voice Assistant on alan ensimmäinen integroitu interaktiivinen ääniohjaus siivousroboteille, ja ääniohjaus tukee tekoälyn johdosta myös useita kieliä – joskaan ei vielä suomea. Se hyödyntää erilaisia tekoälyyn perustuvia ääni- ja vuorovaikutustekniikoita, kuten Google Speech Semantics -tekniikkaa, parantaen ohjauksen tarkkuutta ja lyhentämällä vasteaikoja. Kolmen hyvin sijoitetun mikrofonin kautta siivousrobotti tunnistaa äänen nopeasti, ja laitteen voi aktivoida sanomalla "OK YIKO".

Puhdistusteho vertaansa vailla

DEEBOT T10 -tuoteperheessä on nelivaiheinen puhdistusjärjestelmä, jonka ansiosta laitteet ovat entistä kestävämpiä ja tehokkaampia. Kaksi sivuharjaa puhdistaa nopeasti pölyn lattialta ja joustava pääharja mukautuu lattiamateriaaleihin vahingoittamatta niitä. Robotti-imurin yleisen rakenteen ansiosta se mukautuu nopeasti ja helposti eri lattiatyyppeihin syväpuhdistusta varten. 3000 pascalin imuteho tekee robotista entistäkin tehokkaamman myös matoilla.

DEEBOT T10 -tuoteperheessä on saatavilla kaksi erilaista moppausjärjestelmää. DEEBOT T10 PLUS on varustettu OZMO™ Pro 3.0 -moppausjärjestelmällä, jonka moppauslevy värähtelee 600 kertaa minuutissa optimoiden märkäpuhdistuksen. DEEBOT T10 TURBO käyttää puolestaan OZMO™ Turbo -rotaatiomoppijärjestelmää, jossa on kaksi pyörivää moppia. Yhdessä 180 rpm:n nopean pyörimisnopeuden, jopa 6 N:n alaspäin suuntautuvan paineen ja automaattisen mopin puhdistustoiminnon kanssa DEEBOT T10 TURBO yhdistää tehokkaasti hygienian ja helppokäyttöisyyden.

Uudet tyhjennysasemat pitävät pölyn kurissa

DEEBOT T10 PLUS -siivousroboteissa on mukana automaattiset tyhjennysasemat. Asema tyhjentää siivousrobotista pölyhiukkaset, jotta robotti voi työskennellä pidempään ja tehokkaammin. Automaattisesti tyhjentyvä asema voi kerätä pölyä jopa parin kuukauden ajan. Täysin suljettu rakenne ja pölypussi varmistavat, ettei pöly pääse karkaamaan. Käyttäjä voi itse päättää, milloin robotti-imuri tyhjentää kerätyn pölyn.

DEEBOT T10 TURBOssa on kompakti puhdistusasema, joka erottaa puhtaan ja likaisen veden toisistaan lian välttämiseksi. Puhdistusasemassa kaksi moppia puhdistetaan eräänlaisella pesulaudalla, minkä jälkeen ne kuivataan kuumalla ilmalla seuraavaa käyttökertaa varten. Näin vältetään epämiellyttävät hajut ja bakteerien leviäminen. Neljän litran säiliöön mahtuu riittävästi puhdasta vettä jopa 400 neliömetrin alueen moppaamiseen.

Hinnat ja saatavuus

DEEBOT T10 PLUS tulee kauppoihin syyskuun alussa ja sen suositushinta on 899 euroa. DEEBOT T10 TURBO tulee myyntiin niin ikään syyskuun alussa alkaen 1 099 euron hintaan.

Lisätiedot ja testipyynnöt:

Markus Hilden

markus.hilden@manifesto.fi

Kuvia median käyttöön voi ladata täältä

[1] The real-time camera function is secured with a password. Users must set a password to access the video function. The data in the robot is protected and only used for cleaning purposes. For data security reasons, the data is encrypted during transmission from the robot to the smartphone.

Tietoja ECOVACS ROBOTICSista:

ECOVACS Group perustettiin Qian Dongqissa vuonna 1998. Vuonna 2006 elektroniikkavalmistaja laajensi liiketoimintaansa ECOVACS ROBOTICSilla, joka on erikoistunut kotitalousrobottien tutkimukseen ja kehitykseen, suunnitteluun, valmistukseen ja myyntiin. Mottonsa ”Elä älykkäästi. Nauti elämästä.” mukaisesti ECOVACS ROBOTICS pyrkii myymään innovatiivisia tuotteita, jotka helpottavat ihmisten päivittäistä kotityötaakkaa ja tekevät heidän elämästään helpompaa ja nautittavampaa.

Saat lisätietoja innovatiivisista kotiapulaisista osoitteesta www.ecovacs.com.

Doro tuo markkinoille uuden tabletin ja älykellon, jotka tarjoavat senioreille seuraavan sukupolven teknologiaa8.9.2022 09:22:37 EEST | Tiedote

Senioreille suunniteltujen matkapuhelinten Euroopan markkinajohtaja Doro laajentaa valikoimaansa kahdella uutuustuotteella: Doro Watch -älykellolla ja Doro Tablet -tabletilla. Uudet laitteet on suunniteltu vastaamaan erityisesti seniorikäyttäjien vaatimuksiin. Ne perustuvat Doron keskeisiin elementteihin, ja niissä on erinomaisen kontrastin näytöt, yksinkertaistettu käyttöliittymä navigointiin ja senioreiden tarpeisiin mukautetut HD-ääniominaisuudet. Laitteet tuovat varttuneemmillekin iloa ja käyttömukavuutta arkeen. Senioreiden läheisten hyödyksi Doro Watchissa on Response by Doro -painike. Kun painike yhdistetään yhteensopivaan Doro-älypuhelimeen ja sitä painetaan hätätilanteessa, se hälyttää automaattisesti nimetyille läheisille avuntarpeesta. Jos Doro on yhdistetty iOS- tai Android-laitteeseen, painikkeen painaminen aktivoi puhelimen ”Find my phone” -paikannustoiminnon. Doro Tablet Helppokäyttöisyyden lähtökohdista suunniteltu Doro Tablet tarjoaa senioreille sujuvan uuden sukupolve

Tutkimus: Parempaa musiikkia, kiinnostavampia uutisia? Suosittelujärjestelmät kaipaavat käyttäjän aktiivisempaa vuorovaikutusta – ”On aika siirtyä algoritmiuupumuksesta yhteistyöhön”6.9.2022 08:39:39 EEST | Tiedote

Solita ja Alice Labs julkistivat tänään kansainvälisen tutkimuksen, joka porautuu tekoälypohjaisten suosittelujärjestelmien ja käyttäjän suhteeseen. Viidessä maassa toteutettu tutkimus on osa kaksivuotista Everyday AI -hanketta, jossa oli myös mukana kaksi suurta suoratoistopalvelua, kotimaasta YLE. Tulokset kyseenalaistavat käyttäjän nykyisen roolin passiivisena vastaanottajana. Raportti suosittelee koneen ja ihmisen luovempaa yhteistyötä tarjoamalla käyttäjille monipuolisempia vuorovaikutustapoja.

Koronan vanavedessä öljyn hinnannousu ja inflaatio jarruttavat liikematkustuksen elpymistä – myös Suomessa5.9.2022 12:46:28 EEST | Tiedote

Koronapandemia haittasi liikematkustamista yli kahden vuoden ajan. Nyt työntekijät ovat napanneet pölyttyneet matkalaukkunsa ja passinsa jälleen käyttöön. Toisin kuin ajateltiin, päänsärkyä eivät nyt kuitenkaan aiheuta pandemiaan liittyvät terveys- ja turvallisuushaasteet vaan öljyn hinnannousu ja inflaatio. Kulun- ja matkanhallintaratkaisujen toimittaja SAP Concur teki asiasta maailmanlaajuisen tutkimuksen*, jossa myös Suomi oli mukana. Maailman energiajärjestö IEA onkin tänä vuonna antanut suosituksia öljyn käytön vähentämiseksi. Niihin lukeutuvat esimerkiksi etätöiden lisääminen ja liiallisen liikematkustamisen välttäminen väliaikaisesti. – Öljyn korkea hinta ja inflaatio vaikuttavat erittäin paljon herkkään markkinaympäristöön, joka on jo nyt perusteellisessa muutoksessa. Liikematkavastaavien tehtävänä on tasapainottaa kustannukset vastuullisuuspyrkimysten ja työntekijöiden tarpeiden kanssa, toteaa SAP Concurin kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Nina Ruokonen. Liikematkoj

Lassila & Tikanojan ja Neovan energiapuuliiketoiminnat yhdistyivät – toiminta jatkuu nimellä Laania Oy1.7.2022 15:35:51 EEST | Tiedote

Lassila & Tikanojan ja Neovan energiapuuliiketoiminnat yhdistyivät tänään 1.7.2022. Yhteisyrityksen nimi on Laania Oy ja sen liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa. Laanian hallituksen muodostavat Joni Lukkaroinen (hallituksen puheenjohtaja), Jarmo Santala, Petri Järvinen, Eero Hautaniemi ja Jorma Mikkonen. Laanian toimitusjohtajaksi on nimitetty Tomi Vartiamäki, joka työskenteli aiemmin L&T:n Biowatti-liiketoiminnan johtajana. Laanian palveluksessa työskentelee noin 120 henkilöä Suomessa ja Virossa. Laania Oy on merkittävä bioenergia-alan palveluyritys, jolla on koko maan kattava myynti- ja hankintaverkosto. Yhtiöllä on toimitusvarmuutta turvaava laaja terminaaliverkosto sekä monipuoliset raaka-aineen hankintakanavat, jotka kattavat metsänomistajilta hankittavan puun, metsäteollisuuden sivuvirrat sekä kierrätyspuun. Laanialla on lisäksi valmiit puuenergian tuontikanavat. Keskeisiä asiakkaita ovat energiayhtiöt sekä kuitu- ja tukkipuuta hyödyntävä metsäteollisuus. Yhtiö toimii Suomess