Älynväläys tervehtii hotellihuoneeseen saapujaa – Sokos Hotel Arina toivottaa vierailijan tervetulleeksi valolla

• Sokos Hotel Arina Oulussa remontoitiin 260 hotellihuonetta ja samalla uudistettiin myös valaistuksen ohjaus
  • Valaistuksen älykkäät tilanneohjaukset toteutettiin Schneider Electricin huonesäätöratkaisuilla, joka on moderni tapa tuoda valaistuksen ohjelmointi ja hallinta osaksi kiinteistöautomaatiota.
  • Valmiiksi rakennettujen tilanneohjauksien myötä hotellihuoneeseen saa nappia painamalla toivotunlaisen tunnelman
  • Huoneiden lämmityksen ja ilmastoinnin säädöt on integroitu samaan tekniikkaan

Tiedote, 6.5.2022 – Digitalisaation ja automaatioratkaisujen edelläkävijä Schneider Electric on toteuttanut oululaiseen Sokos Hotel Arinaan älykkään valaistuksen ohjauksen Connected Room Solution (CRS) -huonesäätöratkaisun avulla.

Sokos Hotel Arina Oulussa investoi digitalisaatioon ja automaatioon huoneiden miellyttävyyden optimoimiseksi. Jäähdytyksen ja lämmityksen oheen on huonesäätöratkaisuissa lisätty nyt myös älykäs valaistuksensäätö.

Tavoitteena asiakaskokemuksen hiominen

Ratkaisun avulla hotellihuoneisiin on luotu neljä erilaista valaistuksen ohjausta: esimerkiksi tervetuloa-valaistus toivottaa asiakkaan tervetulleeksi hänen saapuessa huoneeseen. Asiakas voi itse valita toivomansa tilanneohjaukset kosketusnäyttöpaneelista ja voi myös itse säätää muun muassa lämpötilaa asetettujen rajojen puitteissa.

– Tilanneohjauksilla parannetaan asiakaskokemusta ja viihtyisyyttä nappia painamalla, kertoo myyntipäällikkö Ari Huhtala Schneider Electriciltä.

Kiinteistönhallinta helpottuu

Original Sokos Hotel Arinassa oli jo aiemmin käytetty Schneiderin EcoStruxure-automaatiojärjestelmää, joka on vastannut kiinteistön LVI-tekniikasta. Nyt järjestelmää haluttiin modernisoida liittämällä mukaan älykkäät huonesäätö- ja valaistusautomaatiot.

– Huoneen tekniikan tulee toimia moitteetta, ja kun asiakaskokemus on meidän tärkein prioriteettimme, halusimme huoneuudistuksessa lisätä vieraittemme kokemukseen elämyksellisyyttä valaistuksen tunnelmilla, kertoo hotellinjohtaja Päivi Kaarlela.

Langattomien antureiden käyttö tekee kiinteistöjen muuntojoustavuudesta helppoa ja edullista. Sen avulla mahdolliset myöhemmin tulevat ideat asiakkaan viihtyvyyden lisäämiseen tai muuhun kiinteistönhallintaan ja sen vaatimaan datankeruuseen on helppoa, kun uutta kaapelointia ei tarvita.

– Connected Room Solution (CRS) -huonesäätöratkaisu huolehtii hotellihuoneiden lämmityksestä, jäähdytyksestä ja valaistuksesta. Järjestelmä mahdollistaa keskitetyn hallinnan: esimerkiksi asiakkaan lähtiessä lämmityksen asetusarvot palautetaan lähtötilanteeseen ja valaistus sammutetaan automaattisesti, Ari Huhtala korostaa.

Myyntipäällikkö Ari Huhtala, ari.huhtala@se.com, puh. 040 728 5189

Kuvateksti: Uudistettu valaistusjärjestelmä viimeisteltiin tyyliin sopivalla Schneiderin Exxact-antrasiittisarjan tuotteilla.

Teollisuusautomaatio murroksessa – Schneider Electric esittelee uuden, ohjelmistokeskeisen automaatiokonseptin Teknologia 22 -messuilla28.4.2022 12:40:24 EEST | Tiedote

Pohjoismaiden johtava teknologiatapahtuma Teknologia 22 järjestetään Helsingin Messukeskuksessa 3.–5.5.2022. Schneider Electricin asiantuntijoiden puheenvuoroissa käsitellään ohjelmistokeskeistä automaatiota teollisuuden sovelluksissa. Uutuutena esittelyssä ohjelmistokeskeiseen automaatioon perustuva EcoStruxure™ Automation Expert -alusta. Schneider Electricin messuosastolla on nähtävillä muun muassa Disc Tracking -liikkeenhallintarobotti ja Aalto-yliopiston robottidemo, joka on koodattu ohjelmistokeskeisellä automaatiolla. Tiedote, 28.4.2022 – Teknologia 22 -messujen teemana on tänä vuonna Kestävän huomisen ratkaisut. Kestävän kehityksen edelläkävijä Schneider Electric esittelee messuosastollaan ja puheenvuoroissaan automaatioratkaisun, jonka avulla teollisuuden toimijat voivat merkittävästi vähentää toimitusketjujen epävarmuuden vaikutusta sekä edistää digitalisaatiota ja älykästä tuotantoa, yksinkertaistaa IT/OT-integraatiota ja helpottaa työvoiman saatavuutta. Messutiistaina 3.5. k

Kutsu: Virtuaalinen mediatilaisuus älykkäistä rakennuksista ti 26.4.20.4.2022 13:48:59 EEST | Kutsu

Tervetuloa kuulemaan kestävästä rakentamisesta ja älykkäistä rakennuksista ti 26.4. klo 17 Rakennusten energiakulutuksella on kestävyyshaasteiden ratkaisemisessa merkittävä rooli: älykkäämmät rakennukset voivat auttaa vähentämään maailman hiilidioksidipäästöjä jopa 40 prosenttia. Ilmastotavoitteiden saavuttamisessa auttavat rakennustapojen kehittyminen sekä uudet innovaatiot kuten rakennusautomaatio- ja energianhallintajärjestelmät. Tule kuuntelemaan kansainvälisten asiantuntijoiden esityksiä kestävästä rakentamisesta ja älykkäistä rakennuksista. Virtuaalisessa tilaisuudessa käsitellään muun muassa seuraavia aiheita: Neljä askelta, joiden avulla rakennus saavuttaa hiilineutraalit tavoitteet Ympäristön kannalta kestävämpi rakennus on myös ihmiskeskeisempi rakennus Digitaalisen ja sähköisen maailman trendit ja haasteet Schneider Electricin uudet ratkaisut, joilla voi säästää jopa 20–40 prosenttia enemmän energiaa Lisäksi Schneider Electric julkistaa tapahtuman aikana kolme uutta näihin a