Philips Lighting

Älyvalot valaisevat Laurin talot -ohjelman kodit – katso kuvat

Philips Lighting on mukana ensi viikolla alkavassa Laurin talot -ohjelmassa, jossa The Rasmus -yhtyeestä tuttu Lauri Ylönen suunnittelee neljä Suomessa ennennäkemätöntä taloa. Lauri Ylönen tykästyi älyvalaistuksen mahdollisuuksiin luoda lukemattomia eri tunnelmia.
Ylösen talossa suurimman makuuhuoneen katossa valaisevat Philips Hue white ambiance runner spot -spottivalot. Niiden väriä voi säätää kylmästä valkoisesta lämpimämpiin valkoisen sävyihin. Upeiden tunnelmien luomiseksi sängynpäätyyn on lisäksi laitettu Philips Hue lightstrip plus -valonauha.

Vantaa, Suomi. Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT) on mukana Laurin talot -ohjelmassa. Philipsin älykkäät Hue-valot valaisevat uudet talot. Ohjelmassa Lauri Ylönen, yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimmistä rock-muusikoista, suunnittelee ekologiset, ekonomiset ja älykkäät design-talot itselleen sekä rap-artisti Elastiselle, Duudsoneista tutulle Jarpille sekä monitoimimies ja urheiluvaikuttaja Aleksi Valavuorelle. Jokaisesta neljästä kodista löytyy Philipsin Hue-älyvaloja, mutta eniten niitä on juuri Ylösen talossa – yli 90 kappaletta.

Monipuolista älyvalaistusta

Ylösen oma, 350-neliöinen talo sijaitsee meren rannalla Sipoossa. Hue-valoissa Ylönen tykästyi juuri niiden älykkyyteen ja monipuolisuuteen.

”Minulle oli alusta asti tärkeää miettiä, miltä tila näyttää valaistuksen kanssa. Älyvaloissa minua kiehtoo niiden monipuolisuus eli se, miten kätevästi samoilla lampuilla voi luoda lukemattomia eri tunnelmia valojen sävyjä muuttamalla. Pidän valaistuksessa itse eniten lämpimistä sävyistä”, Lauri Ylönen kertoo.

”Huessa mahtavaa on tietysti myös älykkyys – sovellus jäsentelee valot huoneittain, jolloin valaistusta on helppo muokata. Lamppuja voi säätää myös yksittäin, ja valittavana on kaikki sateenkaaren värit”, hän jatkaa.

Ylönen on hyödyntänyt kodissaan erityisesti Philipsin Hue GU10 ja Hue runner spot -spottivaloja sekä Hue lightstrip plus -valonauhoja. Hue GU10-spotteja löytyy paljon talon keittiöstä, elokuvateatterista sekä baaritilasta. Moneen tilaan sopivia Hue runner spot -valoja on käytetty esimerkiksi olohuoneessa, makuuhuoneissa sekä eteiskäytävällä. Spoteilla valo on helppo kohdistaa haluttuun kohtaan, ja valonauhalla huoneiden tunnelmaa voi elävöittää monipuolisilla ja hauskoilla tavoilla integroimalla ne esimerkiksi huonekaluihin. Hue lightstrip plus -valonauhaa löytyykin esimerkiksi makuuhuoneen sängynpäädystä, kylpyhuoneesta sekä baaritilasta.

Hue-valoja voi ohjata sekä katkaisimella että Hue-sovellukseen kytketyillä laitteilla, kuten älypuhelimella tai tabletilla. Sovelluksella voi luoda myös erilaisia valaistusasetuksia, kuten Ylösen talossa on tehty.

Älykäs valaistus tärkeässä roolissa

”Valaistus on olennainen osa kodin sisustusta. Hue-valoja voi muunnella lukuisiin tiloihin ja tilanteisiin sopivaksi. Huessa yhdistyvät älykkyys, käytännöllisyys ja energiatehokkuus. Tämän ansiosta ne sopivatkin täydellisesti myös ohjelman taloihin”, sanoo Philips Lightingin avainasiakaspäällikkö Petri Ekqvist.

”Älyvalaistus on suuressa roolissa Laurin talossa. Olemme tehneet tiivistä yhteistyötä Laurin kanssa juuri tähän taloon sopivien valaistusratkaisujen löytämiseksi. Myös eri valaistusasetuksia ja valaistuksella luotavia tunnelmia on mietitty tarkkaan. Jokaisella lampulla on oma, tärkeä roolinsa talossa”, Ekqvist jatkaa.

Valaistuksen säätö mahdollista sijainnista riippumatta

Hue-sovelluksella älyvaloja on mahdollista hallita internet-yhteyden avulla mistä tahansa. Valojen syttymiset ja sammumiset voi automatisoida, mikäli haluaa esimerkiksi luoda vaikutelman siitä, että on kotona, vaikka todellisuudessa olisikin jossain muualla.

Hue-tuoteperhe täydentyy huhtikuussa odotetulla E14-kantaisella LED-lampulla. Sen ansiosta yli 80 prosenttia kodin valoista voidaan kytkeä älykkääseen valaistusjärjestelmään. Laurin talot -sarjan taloista löytyy lisäksi myös muita, Hue-sarjaan kuulumattomia Philips-lamppuja. Näitä on käytetty paljon esimerkiksi ulkovalaistuksen toteutuksessa.

Laurin talot alkaa MTV3-kanavalla maanantaina 3.4.2017.

Philips Lighting Finland Oy
Petri Ekqvist
+358 400 823 208
petri.ekqvist@philips.com

Kuvat

Lataa
Sängynpäädyn Philips Hue lightstrip plus -valonauhalla makuuhuoneen tunnelmaa voi elävöittää yli 16 miljoonalla eri värivaihtoehdolla.
Lataa
Lauri Ylösen 350-neliöisen talon eteisaula ja -käytävä on valaistu Philips Hue white ambiance runner spot -spottivaloilla, jotka sopivat tyylikkään muotoilunsa ansiosta monenlaisiin sisustuksiin.
Lataa
Talon upean avokeittiön kattoon on upotettu Philips Hue white ambiance GU10 -spottivaloja. Ne valaisevat keittiön kirkkaasti ja tyylikkäästi. Valojen voimakkuutta voi säätää tarpeen mukaan himmeästä kirkkaaksi. Lisäksi valojen väriä voi säätää kylmästä valkoisesta lämpimämpiin valkoisen sävyihin.

Tietoja julkaisijasta

Philips Lighting (Euronext Amsterdam ticker: LIGHT) on globaali toimija valaistustuotteiden, -järjestelmien ja -palveluiden alalla. Innovaatiomme luovat arvoa asiakkaillemme, tarjoavat rikkaita käyttäjäkokemuksia ja parantavat elämänlaatua. Toimimme sekä ammatti- että kuluttajamarkkinoilla ja olemme johtava esineiden internetiä (IoT) kotien, rakennusten ja julkisten tilojen valaistuksessa hyödyntävä yritys. Vuonna 2016 myyntimme oli 7,1 miljardia euroa ja työllistimme noin 34 000 henkilöä yli 70 maassa. Uutisia Philips Lightingista löytyy täältä: http://www.lighting.philips.fi/yritys/newsroom/tiedotteet.html ja Twitterissä tunnuksella @Lighting_Press.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Philips Lighting

Philips Lighting vaihtaa nimekseen Signify – Philips-brändi säilyy tuotteissa jatkossakin16.3.2018 09:45:24 EET | Tiedote

Eindhoven, Alankomaat – Maailman johtava valaistusratkaisujen asiantuntija ja toimittaja Philips Lighting (Euronext: LIGHT) ilmoittaa aikomuksestaan muuttaa yrityksen nimeksi Signify. Yhtiön uuden nimen valintaan on vaikuttanut valon älykkyys, joka yhdistää ja välittää merkityksiä. Yhtiö jatkaa maailman luotetuimman valaistusbrändin Philipsin käyttämistä tuotteissaan jatkossa Royal Philipsin kanssa tehdyn lisenssisopimukseen mukaisesti. “Olemme innoissamme voidessamme julkistaa uuden nimemme osana laajempaa muutosmatkaamme”, sanoo Philips Lightningin toimitusjohtaja Eric Rondolat. “Yhtiömme uusi nimi ilmaisee selkeästi strategisen visiomme. Samalla se on erinomainen mahdollisuus esitellä uusi ja ainutlaatuinen yritysilmeemme, joka auttaa meitä entisestään yhdistämään noin 32 000 työntekijäämme. Samalla jatkamme ylpeinä Philips-brändin hyödyntämistä tuotteissamme.” Philips Lightingin juuret ulottuvat 125 vuoden päähän, jolloin Frederik ja Gerard Philips perustivat yrityksen Eindhovenin

Pidennä kesäiltoja Philipsin Abelia LED-lyhdyillä12.6.2017 13:05:35 EEST | Tiedote

Philips Lighting on juuri tuonut markkinoille ladattavan ja langattomasti toimivan Abelia-lyhdyn. Abelian valoa voi himmentää oikean tunnelman saavuttamiseksi ja se on suunniteltu kestämään sääolosuhteita. Näiden ominaisuuksien ansiosta Abelia-lyhty on ideaali kotipihan tarkoituksiin, kuten terassikäyttöön, puutarhaan tai parvekkeelle. Abelia toimii mainiosti myös kodin ulkopuolella – esimerkiksi puistoissa, telttaretkillä sekä festivaaleilla. Lyhty ei vaadi tulta ja on lisäksi sateenkestävä.