Amanda Pasanen puheenjohtamaan vihreää valtuustoryhmää

Helsingin vihreä valtuustoryhmä valitsi sunnuntaina 28.5. ryhmän puheenjohtajaksi Amanda Pasasen ja varapuheenjohtajiksi Shawn Huffin ja Ozan Yanarin. Valtuustoryhmän nykyinen puheenjohtaja Reetta Vanhanen siirtyy puheenjohtamaan Helsingin kaupunginvaltuustoa.
Valtuustoryhmän puheenjohtaja Amanda Pasanen.

“Helsingin vihreän valtuustoryhmän johtaminen on äärimmäisen innostava ja mielenkiintoinen tehtävä, jossa pääsee konkreettisesti edistämään ilmastokestävää, luonnonläheistä ja sosiaalisesti oikeudenmukaista pääkaupunkia”, Amanda Pasanen sanoo.

“Kaupungistumisen ja kestävyysmurroksen haasteisiin vastaaminen edellyttää Helsingiltä muun muassa viheralueiden vaalimista ja liikenteen päästöjen vähentämistä. Hienoa saada jatkaa tätä työtä nyt valtuustoryhmän puheenjohtajana."

Amanda Pasanen on ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettu, edellisellä valtuustokaudella hän toimi vihreiden varavaltuutettuna. Hän on jäsenenä kaupunkiympäristölautakunnassa. Pasanen on koulutukseltaan filosofian maisteri ympäristötieteistä.

Valtuustoryhmän ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin ensimmäisen kauden kaupunginvaltuutettu Shawn Huff ja toisena varapuheenjohtajana jatkaa toisen kauden kaupunginvaltuutettu Ozan Yanar.

“Olen kiitollinen ryhmän luottamuksesta, jonka olen ansainnut lyhyessä ajassa. Olen innoissani kun vastuuni valtuustoryhmän varapuheenjohtajan tehtävässä kasvaa ja valmis jatkamaan työtä toimivan ja yhdenvertaisen kaupungin puolesta”, Shawn Huff kertoo.

“Vihreitä tarvitaan taistelemaan helsinkiläisten palveluiden puolesta. Jatkamme työtä varhaiskasvatuksen kriisin ratkaisemiseksi, toimivien terveyspalveluiden puolesta, lähiluonnon suojelemiseksi ja kohtuuhintaisten asuntojen rakentamiseksi. Valmistaudumme hartiavoimin tuleviin kuntavaaleihin Helsingin puolesta”, toteaa Ozan Yanar.

Shawn HuffHelsingin vihreän valtuustoryhmän varapuheenjohtaja

Puh:0443030529

Valtuustoryhmän puheenjohtaja Amanda Pasanen.