Yepzon OyYepzon Oy

Amerikkalainen pörssiyhtiö valitsi suomalaisen Yepzonin pääteknologiakumppanikseen

Yhdysvaltojen johtaviin paikannuspalveluihin kuuluva PocketFinder (Location Based Technologies) valitsi suomalaisen Yepzonin pääteknologiakumppanikseen. Yhtiön pian lanseeraama uusi henkilöpaikannusliiketoiminta on toteutettu Yepzonin teknologialla. Yhdessä osapuolet muodostavat paikannusalan merkittävän toimijan lähes 30 000 asiakkaallaan.
PocketFinder-yhteistyön myötä suomalainen paikannuslaitteita ja -teknologioita kehittävä Yepzon tavoittelee kansainvälisesti 100 000 kuluttaja-asiakkuutta vuoteen 2018 mennessä.

Yhdysvaltain johtava paikannuspalvelu tarjoaa pian ihmisten, lemmikkien ja tärkeiden asioiden turvaksi suomalaista teknologiaa. Amerikkalainen pörssilistattu Location Based Technologies Inc., joka on PocketFinder-paikantimien taustayhtiö, valitsi seuraavan sukupolven paikantimien ja taustajärjestelmien teknologiatoimittajaksi suomalaisen Yepzonin. Yhteistyössä lanseerattava uusi PocketFinder on 3G-verkossa toimiva paikannin Yhdysvaltain markkinoille, josta 2G-teknologia on poistumassa.

- Yepzon on teknologiajohtaja, joka on tunnettu toimialalla laatutuotteistaan ja tyylikkäästä designistaan. Yepzon-teknologiaan pohjautuvan kuluttajatuotteen rakentaminen on meille loistomahdollisuus, jonka avulla tulemme saavuttamaan merkittävää kasvua paitsi USA:ssa myös vientimaissamme, kertoo LBT:n toimitusjohtaja Dave Morse.

Yepzon on kehittänyt ensimmäisenä maailmassa henkilökohtaisen turvalaitteen, jossa yhdistyvät wifi-sisäpaikannus, GPS ja 3G-teknologia. Laitteen akunkesto on käyttötavasta riippuen jopa kuukausia.

- Yepzon on alkanut muuttaa alan pelisääntöjä. Wifi-paikannuksen, GPS:n ja 3G-teknologian paketoiminen samoihin pieniin kuoriin on erittäin vaikea toteuttaa, mutta Yepzon on onnistunut tässä mestarillisesti. Näen kymmenientuhansien amerikkalaisten liittävän PocketFinder-Yepzonin elämäänsä lähitulevaisuudessa, Morse povaa.

Yepzonin perustaja Otto Linna näkee yhteistyössä ja sen syventämisessä valtavan maailmanlaajuisen potentiaalin.

- Yepzonin dataratkaisut ja pilvipalvelu takaavat PocketFinderille globaalin peiton. Paitsi, että tämä yhteistyö lisää Yepzonin menekkiä Yhdysvalloissa, se myös avaa meille uuden jakelukanavan Australiaan, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Yepzon tavoittelee 100 000 kuluttaja-asiakkuutta vuoteen 2018 mennessä, Linna kaavailee.

PocketFinderin jakelijoita ovat muun muassa maailman suurin kuluttajaelektroniikan ja kodinkoneiden vähittäiskauppa Best Buy, Meksikossa audioelektroniikkajätti JBL ja Latinalaisen Amerikan suurin verkkokauppa-alusta Linio.

Press release in English here.

CEO, Yepzon Oy

Dave Morse
CEO, Location Based Technologies, Inc.
info@pocketfinder.com

www.yepzon.com

kehittää helppokäyttöisiä mobiilipohjaisia paikannuspalveluita. Vuonna 2013 toimintansa aloittanut yhtiö työllistää suoraan kuusi työntekijää ja noin 20 tuotekehittäjää alihankkijayrityksissä. Yepzonin omistus on kokonaisuudessaan eurooppalainen ja pääosin suomalainen, ja se jakautuu eri aloilla vaikuttaville yksityissijoittajille. Yhtiön päätoimipiste sijaitsee Tampereella. Lontooseen rekisteröity Yepzon Ltd. on Yepzon Oy:n täysin omistama tytäryhtiö. Yhdysvaltojen Nevadaan rekisteröity Yepzon Inc. on yhteisyritys Global Expansion Solutionsin kanssa. www.yepzon.com

Location Based Technologies
(LBAS) on amerikkalainen pörssiyhtiö, joka tuottaa edullisia, monipuolisia ja helppokäyttöisiä GPS-laitteita ja -palveluja. Yhtiön kuluttajatuotteet myydään PocketFinder-brändin alla ja yritysratkaisut LBT-brändin alla. Lisätietoja osoitteesta: www.pocketfinder.com tai www.locationbasedtech.com

Strateginen täyskäänne ratkaisemassa suomalaisen Yepzonin korona-kohtalon18.11.2020 09:59:32 EET | Tiedote

Aiemmin vahvasti kuluttajapaikantimistaan tunnettu suomalainen teknologiayritys Yepzon teki ennen koronapandemian alkua ratkaisevan strategisen päätöksen siirtyä rakentamaan vahvoille teollisille toimijoille uuden ajan digitalisaatioratkaisuja. Päätös on johtanut vahvistuvaan tilauskantaan, jonka toimittamiseen yhtiö hakee parhaillaan lisärahoitusta osakeannilla. Nyt Yepzonin asiakkaina ovat muun muassa Meritaito, Stora Enso, Valmet ja Telia.

Yepzon lanseeraa uuden sukupolven 4G LTE -paikantimet Las Vegasin CES 2019 -tapahtumassa – elektroniikkajätti Qualcomm otti tuotteet osastolleen8.1.2019 09:00:00 EET | Tiedote

IoT -laitteiden markkinan on ennakoitu kasvavan nopeasti vuonna 2019, ja sitä myötä myös GPS-paikantimien. Kasvun mahdollistavat matkapuhelinoperaattorien rakentamat uudet LTE-verkkoyhteydet, jotka optimoivat IoT-laitteiden tiedonsiirtoa entistä tehokkaammaksi. Suomalainen paikannus- ja sensoriteknologiayritys Yepzon lanseeraa ensimmäisenä maailmassa edistykselliset sensoroivat paikantimet, jotka on rakennettu Qualcomm® Snapdragon Wear™ 1200 -alustalle. Sekä Yepzonin kuluttajamarkkinaan suunniteltu paikannin että teollisuuden laiteinnovaatio ovat esillä Qualcommin pääosastolla (#10948) Las Vegasin CES-messuilla 8.1.2019 alkaen.