Ammattilaiset opastavat sisustussuunnittelun maailmaan – käytännönläheinen perusteos tilankäytöstä ja viihtyvyyden lisäämisestä

Sisustussuunnittelun peruspilareita ovat mittakaavan ja tarpeiden hahmottaminen. Kaksi alan konkaria päätti koota kirjaan tärkeimmät ohjeet siitä, miten aloittelija voi luoda onnistuneen ja viihtyisän tilan itse. Ajaton teos tarjoaakin hyvän oppimäärän sisustussuunnittelun periaatteisiin.

Sisustussuunnittelun käsikirja julkaistaan 8.9. Kuva: Sari Reiman

Tilan muoto, käyttö ja rakenteet, toiveet, irto- ja kiintokalusteet, värit, valo, pintamateriaalit ja tekstiilit – nämä kaikki tulee ottaa tilaa suunnitellessa huomioon. Mistä aloittaisin ja miten suunnitelma kannattaa tehdä?

Sisustussuunnittelussa on hyvä ymmärtää monesta asiasta perusteet sekä tiedostaa, miten eri elementit toimivat yhdessä, kirjailijat kertovat. Uusi teos valottaakin juuri näitä tekijöitä, sekä opastaa jopa ummikon kohti toimivaa tilaratkaisua asukkaat huomioiden.

Sisustusarkkitehdit opettavat myös piirtämisen taidon oikeassa mittakaavassa, jolloin sisustuksen hahmottaminen ja kalusteiden asettelu onnistuu helposti. Kirjasta löytyy uusia näkökulmia tilasuunnitteluun niin kotiin, vapaa-ajan kohteeseen kuin pienempiin julkitiloihin, ja se sopii niin aloittavalle sisustajalle kuin jo pitkään toimineelle suunnittelun konkarille.

Katja Lahti & Minna sukuvaara: Sisustussuunnittelun käsikirja (Docendo 2022), sidottu, 168 sivua.

Sisustussuunnittelun käsikirja julkaistaan 8.9. Kuva: Sari Reiman
Kirjan kansikuva