Amos Rex julkistaa monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Amos Rex on taiteen ja kaupunkikulttuurin kohtaamispaikka, joka koostuu uusista näyttelytiloista, vuonna 1936 rakennetusta Lasipalatsista ja elokuvateatteri Bio Rexistä, sekä Lasipalatsin aukiolla näyttelytilan kattona kumpuilevasta tapahtuma-aukiosta.

Amos Rex julkistaa poikkeuksellisen suuren ja monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä, jotka edustavat omien toimialojensa ehdotonta kärkeä.

Amos Rex haluaa esitellä kiinnostavaa ja kunnianhimoista taidetta virkistävästi ja elämäniloisesti. Tarkoituksena on, että menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus tuottavat kävijöille ainutkertaisia elämyksiä ja yllättäviä kohtaamisia maan alla, päällä ja valkokankaalla.

Yritysten kiinnostus Amos Rexin toiminnan keskeisiä ideoita ja toimintamallia kohtaan osoittautui huomattavaksi. Yhteistyöyrityksiä tuli mukaan lähes kaikilta toimialoilta, joilla neuvotteluja yhteistyöstä käytiin.

Yhteistyön keskiössä ovat yritysten ja Amos Rexin jaetut tavoitteet ja kävijöiden tavoittamiseen, museon palvelupolun kehittämiseen, teknologiseen tai muotoilulliseen yhteistyöhön, palveluihin ja osaamisen jakamiseen sekä yhteiskuntavastuuseen liittyvät sisältötarinat ja -teot. Yhteistyölle luovat edellytykset kävijälähtöisyys, laaja kulttuurikäsitys, Amos Rexin näyttelystrategia, ainutlaatuinen sijainti sekä arkkitehtuuri.

Yrityksillä ja Amos Rexillä on useita yrityskohtaisia yhteistyömuotoja ja -sisältöjä, jotka lanseerataan vaiheittain. Yhteistyön välineinä ovat mm. Amos Rexin kävijäpolkuun asettuvat tuotteet, palvelut ja teknologia, sekä erilaiset lanseeraukset, yritys- ja kuluttajatapahtumat ja myynnin edistämiseen sekä brändien tunnettuuteen liittyvät toiminnot.

Amos Rexin pääyhteistyökumppaneina toimivat sopimuskaudella 2018-2020 Alma Media, Epson, Iittala, KPMG, LähiTapiola, Veho, sekä yksi vielä nimeämätön kumppani. Amos Rexin yhteistyökumppaneita ovat Clear Channel, Ekosähkö, Genelec, Grano, Hartwall, KONE, Scandic sekä Telia.

Yritysyhteistyön strategiasta, yhteistyöneuvotteluista ja yhteistyön koordinoinnista vastaa Jukka Kunnas (Partners United Oy). Kunnas on vastannut aiemmin mm. yleisurheilun MM-kisojen 2005, Euroopan kulttuuripääkaupunki Helsinki 2000 ja Turku 2011, World Design Capital Helsinki 2012 ja Suomi 100 Juhlavuoden yritysyhteistyöstä.

Amos Rex aukeaa yleisölle 30.8.2018.

Jukka Kunnas
toimitusjohtaja, Partners United Oy
jukka.kunnas@partnersunited.fi

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Amos Rexin päänäyttely keväällä 2020 on Generation 2020. Avoin haku 15–23 -vuotiaiden tekijöiden löytämiseksi on alkanut.10.12.2018 13:27Tiedote

Elokuun lopussa avatussa Amos Rexissä on tähän mennessä käynyt yli 200 000 kävijää. Museo hakee nyt keväällä 2020 järjestettävään Generation2020 -näyttelyyn tekijöitä. Toista kertaa järjestettävä Generation -triennaali on nuorten ja nuorten aikuisten väliintulo taidemaailmaan. Amos Rexissä järjestettävään monitaiteelliseen näyttelyyn voivat hakea Suomessa asuvat 15–23-vuotiaat visuaalisesta ilmaisusta kiinnostuneet tekijät.

Amos Rexissä jo 100 000 kävijää – auki vasta vajaa pari kuukautta19.10.2018 12:03Tiedote

Elokuun lopussa avatun taidemuseo Amos Rexin 100 000:s kävijä rekisteröitiin perjantaina 19. lokakuuta. Suosio on yllättänyt museon henkilökunnan. "Olemme aivan ällikällä lyötyjä. Ja iloisia!" sanoo talous- ja hallintojohtaja Henrik Johansson. Museo lahjoitti 100 000:n kävijän rajan rikkoneelle Liina Vanniselle, 14, perheineen ilmaisen sisäänpääsyn lisäksi kaksi museokorttia tapahtuman kunniaksi. Amos Rex on ollut avaamisestaan lähtien auki kuusi päivää viikossa, kävijöitä on ollut keskimäärin 2300 päivässä.