Amos Rex julkistaa monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Amos Rex on taiteen ja kaupunkikulttuurin kohtaamispaikka, joka koostuu uusista näyttelytiloista, vuonna 1936 rakennetusta Lasipalatsista ja elokuvateatteri Bio Rexistä, sekä Lasipalatsin aukiolla näyttelytilan kattona kumpuilevasta tapahtuma-aukiosta.

Amos Rex julkistaa poikkeuksellisen suuren ja monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä, jotka edustavat omien toimialojensa ehdotonta kärkeä.

Amos Rex haluaa esitellä kiinnostavaa ja kunnianhimoista taidetta virkistävästi ja elämäniloisesti. Tarkoituksena on, että menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus tuottavat kävijöille ainutkertaisia elämyksiä ja yllättäviä kohtaamisia maan alla, päällä ja valkokankaalla.

Yritysten kiinnostus Amos Rexin toiminnan keskeisiä ideoita ja toimintamallia kohtaan osoittautui huomattavaksi. Yhteistyöyrityksiä tuli mukaan lähes kaikilta toimialoilta, joilla neuvotteluja yhteistyöstä käytiin.

Yhteistyön keskiössä ovat yritysten ja Amos Rexin jaetut tavoitteet ja kävijöiden tavoittamiseen, museon palvelupolun kehittämiseen, teknologiseen tai muotoilulliseen yhteistyöhön, palveluihin ja osaamisen jakamiseen sekä yhteiskuntavastuuseen liittyvät sisältötarinat ja -teot. Yhteistyölle luovat edellytykset kävijälähtöisyys, laaja kulttuurikäsitys, Amos Rexin näyttelystrategia, ainutlaatuinen sijainti sekä arkkitehtuuri.

Yrityksillä ja Amos Rexillä on useita yrityskohtaisia yhteistyömuotoja ja -sisältöjä, jotka lanseerataan vaiheittain. Yhteistyön välineinä ovat mm. Amos Rexin kävijäpolkuun asettuvat tuotteet, palvelut ja teknologia, sekä erilaiset lanseeraukset, yritys- ja kuluttajatapahtumat ja myynnin edistämiseen sekä brändien tunnettuuteen liittyvät toiminnot.

Amos Rexin pääyhteistyökumppaneina toimivat sopimuskaudella 2018-2020 Alma Media, Epson, Iittala, KPMG, LähiTapiola, Veho, sekä yksi vielä nimeämätön kumppani. Amos Rexin yhteistyökumppaneita ovat Clear Channel, Ekosähkö, Genelec, Grano, Hartwall, KONE, Scandic sekä Telia.

Yritysyhteistyön strategiasta, yhteistyöneuvotteluista ja yhteistyön koordinoinnista vastaa Jukka Kunnas (Partners United Oy). Kunnas on vastannut aiemmin mm. yleisurheilun MM-kisojen 2005, Euroopan kulttuuripääkaupunki Helsinki 2000 ja Turku 2011, World Design Capital Helsinki 2012 ja Suomi 100 Juhlavuoden yritysyhteistyöstä.

Amos Rex aukeaa yleisölle 30.8.2018.

Jukka Kunnas
toimitusjohtaja, Partners United Oy
jukka.kunnas@partnersunited.fi

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Amos Rexissä jo 100 000 kävijää – auki vasta vajaa pari kuukautta19.10.2018 12:03Tiedote

Elokuun lopussa avatun taidemuseo Amos Rexin 100 000:s kävijä rekisteröitiin perjantaina 19. lokakuuta. Suosio on yllättänyt museon henkilökunnan. "Olemme aivan ällikällä lyötyjä. Ja iloisia!" sanoo talous- ja hallintojohtaja Henrik Johansson. Museo lahjoitti 100 000:n kävijän rajan rikkoneelle Liina Vanniselle, 14, perheineen ilmaisen sisäänpääsyn lisäksi kaksi museokorttia tapahtuman kunniaksi. Amos Rex on ollut avaamisestaan lähtien auki kuusi päivää viikossa, kävijöitä on ollut keskimäärin 2300 päivässä.

Kandidaterna för Ars Fennica-priset 2019 tillkännagavs i Amos Rex18.10.2018 11:00Tiedote

Kandidaterna för det största finska bildkonstpriset Ars Fennica 2019 tillkännagavs i Amos Rex torsdagen den 18 oktober 2018. Kandidaterna är: Petri Ala-Maunus, f. 1970, Finland Miriam Bäckström, f. 1967, Sverige Ragnar Kjartansson, f. 1976, Island Aurora Reinhard, f. 1975, Finland Egill Sæbjörnsson, f. 1973, Island En utställning med verk av kandidaterna visas på Amos Rex 19.6–8.9.2019. Tilläggsuppgifter samt fotografier av kandidaterna och deras alster finns på Ars Fennicas hemsida www.arsfennica.fi/press. Användarnamn: arsfennica19, lösenord: FENNICA. Vinnaren utses av en internationell konstexpert som tillsatts av juryn. Årets Ars Fennica pristagare kungörs i september 2019. Museibesökare kan rösta fram sin favorit under kandidatutställningen. Ars Fennica priset delas ut av den år 1990 grundade Henna och Pertti Niemistös bildkonststiftelse. Priset på 40 000 euro tilldelas en bildkonstnär som erkänsla för högklassigt och personligt konstnärligt arbete. Kandidaterna har utsetts av Ars

Candidates for the 2019 Ars Fennica Award have been announced at Amos Rex18.10.2018 11:00Tiedote

Candidates for the 2019 Ars Fennica Award, the biggest visual art award in Finland, have been announced. The candidates are: Petri Ala-Maunus, b. 1970, Finland Miriam Bäckström, b. 1967, Sweden Ragnar Kjartansson, b. 1976, Iceland Aurora Reinhard, b. 1975, Finland Egill Sæbjörnsson, b. 1973, Iceland An exhibition of works by the candidates will be held at Amos Rex, 19 June – 8 Sept 2019. More information on the candidates and their work is available at www.arsfennica.fi/press, username arsfennica19, password FENNICA. The winner will be selected by an international art expert appointed by the Panel. The winner will be announced in September 2019. Visitors can vote for their favourite artist by ballot during the candidate exhibition. Ars Fennica is an award granted by the Henna and Pertti Niemistö Art Foundation (est.1990). The award is presented to a visual artist in recognition of distinctive artistic work of high merit and includes a monetary prize of 40,000 euros. The candidates have