Amos Rex julkistaa monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Amos Rex on taiteen ja kaupunkikulttuurin kohtaamispaikka, joka koostuu uusista näyttelytiloista, vuonna 1936 rakennetusta Lasipalatsista ja elokuvateatteri Bio Rexistä, sekä Lasipalatsin aukiolla näyttelytilan kattona kumpuilevasta tapahtuma-aukiosta.

Amos Rex julkistaa poikkeuksellisen suuren ja monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä, jotka edustavat omien toimialojensa ehdotonta kärkeä.

Amos Rex haluaa esitellä kiinnostavaa ja kunnianhimoista taidetta virkistävästi ja elämäniloisesti. Tarkoituksena on, että menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus tuottavat kävijöille ainutkertaisia elämyksiä ja yllättäviä kohtaamisia maan alla, päällä ja valkokankaalla.

Yritysten kiinnostus Amos Rexin toiminnan keskeisiä ideoita ja toimintamallia kohtaan osoittautui huomattavaksi. Yhteistyöyrityksiä tuli mukaan lähes kaikilta toimialoilta, joilla neuvotteluja yhteistyöstä käytiin.

Yhteistyön keskiössä ovat yritysten ja Amos Rexin jaetut tavoitteet ja kävijöiden tavoittamiseen, museon palvelupolun kehittämiseen, teknologiseen tai muotoilulliseen yhteistyöhön, palveluihin ja osaamisen jakamiseen sekä yhteiskuntavastuuseen liittyvät sisältötarinat ja -teot. Yhteistyölle luovat edellytykset kävijälähtöisyys, laaja kulttuurikäsitys, Amos Rexin näyttelystrategia, ainutlaatuinen sijainti sekä arkkitehtuuri.

Yrityksillä ja Amos Rexillä on useita yrityskohtaisia yhteistyömuotoja ja -sisältöjä, jotka lanseerataan vaiheittain. Yhteistyön välineinä ovat mm. Amos Rexin kävijäpolkuun asettuvat tuotteet, palvelut ja teknologia, sekä erilaiset lanseeraukset, yritys- ja kuluttajatapahtumat ja myynnin edistämiseen sekä brändien tunnettuuteen liittyvät toiminnot.

Amos Rexin pääyhteistyökumppaneina toimivat sopimuskaudella 2018-2020 Alma Media, Epson, Iittala, KPMG, LähiTapiola, Veho, sekä yksi vielä nimeämätön kumppani. Amos Rexin yhteistyökumppaneita ovat Clear Channel, Ekosähkö, Genelec, Grano, Hartwall, KONE, Scandic sekä Telia.

Yritysyhteistyön strategiasta, yhteistyöneuvotteluista ja yhteistyön koordinoinnista vastaa Jukka Kunnas (Partners United Oy). Kunnas on vastannut aiemmin mm. yleisurheilun MM-kisojen 2005, Euroopan kulttuuripääkaupunki Helsinki 2000 ja Turku 2011, World Design Capital Helsinki 2012 ja Suomi 100 Juhlavuoden yritysyhteistyöstä.

Amos Rex aukeaa yleisölle 30.8.2018.

Jukka Kunnas
toimitusjohtaja, Partners United Oy
jukka.kunnas@partnersunited.fi

Amos Rex / JKMM Arkkitehdit

Utställningarna Studio Drift och Magritte blev en fortsättning på Amos Rex publiksuccé20.5.2019 13:13:57 EESTTiedote

Amos Rex översvämmades av besökare under den första utställningsvåren. Efter en rykande start med invigningsutställningen teamLab: Massless, visade Amos Rex en utställning av den belgiske surrealisten René Magritte tillsammans med det Amsterdambaserade konstnärskollektivet Studio Drift. Utställningarna visades för första gången i Finland och besöktes av 145 000 personer under tre månader.

Amos Rexin kävijämenestys jatkui Studio Drift- ja Magritte -näyttelyiden myötä20.5.2019 13:12:22 EESTTiedote

Amos Rexin ensimmäisessä kevätnäyttelyssä vilisi kävijöitä. Museon teamLab: Massless -avajaisnäyttelyn valtavan suosion jälkeen vuorossa oli belgialainen surrealisti René Magritte, jonka tuotannon rinnalla nähtiin Amsterdamissa työskentelevän taiteilijakollektiivin Studio Driftin teoksia. Näyttelyt nähtiin ensimmäistä kertaa Suomessa, ja ne vetivät puoleensa kolmen kuukauden aikana 145 000 kävijää.

Amos Rex belönades med museibranschens Specialpris17.5.2019 15:05:43 EESTTiedote

Amos Rex har under sitt första år blivit en enorm publikframgång. Museet har belönats med Specialpriset för år 2019. Tävlingen arrangeras av Finlands museiförbund och Internationella museirådet ICOM:s Finlandskommitté. Specialpriset är ett erkännande som nämnden om den så vill kan bevilja för en betydande gärning inom museibranschen eller för ett långvarigt påverkningsarbete för att utveckla museibranschen.

Amos Rexille erikoispalkinto Vuoden 2019 museogaalassa17.5.2019 13:56:45 EESTTiedote

Suursuosion ensimmäisenä vuonnaan saavuttaneelle Amos Rexille myönnettiin museoalan erikoispalkinto. Suomen museoliiton ja Kansainvälisen museoneuvosto ICOM:n Suomen komitea jakoi Vuoden 2019 museopalkinnot eilen 16.5. Museopalkintogaalassa Tampereella. Erikoispalkinto on tunnustus, jonka raati voi halutessaan myöntää merkittävästä teosta museoalalla tai pitkäjänteisestä vaikuttamisesta museoalan kehittämiseksi.