Amos Rex julkistaa monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä

Amos Rex on taiteen ja kaupunkikulttuurin kohtaamispaikka, joka koostuu uusista näyttelytiloista, vuonna 1936 rakennetusta Lasipalatsista ja elokuvateatteri Bio Rexistä, sekä Lasipalatsin aukiolla näyttelytilan kattona kumpuilevasta tapahtuma-aukiosta.
Amos Rex julkistaa poikkeuksellisen suuren ja monipuolisen joukon yhteistyöyrityksiä, jotka edustavat omien toimialojensa ehdotonta kärkeä.
Amos Rex haluaa esitellä kiinnostavaa ja kunnianhimoista taidetta virkistävästi ja elämäniloisesti. Tarkoituksena on, että menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus tuottavat kävijöille ainutkertaisia elämyksiä ja yllättäviä kohtaamisia maan alla, päällä ja valkokankaalla.
Yritysten kiinnostus Amos Rexin toiminnan keskeisiä ideoita ja toimintamallia kohtaan osoittautui huomattavaksi. Yhteistyöyrityksiä tuli mukaan lähes kaikilta toimialoilta, joilla neuvotteluja yhteistyöstä käytiin.
Yhteistyön keskiössä ovat yritysten ja Amos Rexin jaetut tavoitteet ja kävijöiden tavoittamiseen, museon palvelupolun kehittämiseen, teknologiseen tai muotoilulliseen yhteistyöhön, palveluihin ja osaamisen jakamiseen sekä yhteiskuntavastuuseen liittyvät sisältötarinat ja -teot. Yhteistyölle luovat edellytykset kävijälähtöisyys, laaja kulttuurikäsitys, Amos Rexin näyttelystrategia, ainutlaatuinen sijainti sekä arkkitehtuuri.
Yrityksillä ja Amos Rexillä on useita yrityskohtaisia yhteistyömuotoja ja -sisältöjä, jotka lanseerataan vaiheittain. Yhteistyön välineinä ovat mm. Amos Rexin kävijäpolkuun asettuvat tuotteet, palvelut ja teknologia, sekä erilaiset lanseeraukset, yritys- ja kuluttajatapahtumat ja myynnin edistämiseen sekä brändien tunnettuuteen liittyvät toiminnot.
Amos Rexin pääyhteistyökumppaneina toimivat sopimuskaudella 2018-2020 Alma Media, Epson, Iittala, KPMG, LähiTapiola, Veho, sekä yksi vielä nimeämätön kumppani. Amos Rexin yhteistyökumppaneita ovat Clear Channel, Ekosähkö, Genelec, Grano, Hartwall, KONE, Scandic sekä Telia.
Yritysyhteistyön strategiasta, yhteistyöneuvotteluista ja yhteistyön koordinoinnista vastaa Jukka Kunnas (Partners United Oy). Kunnas on vastannut aiemmin mm. yleisurheilun MM-kisojen 2005, Euroopan kulttuuripääkaupunki Helsinki 2000 ja Turku 2011, World Design Capital Helsinki 2012 ja Suomi 100 Juhlavuoden yritysyhteistyöstä.
Amos Rex aukeaa yleisölle 30.8.2018.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Jukka Kunnas
toimitusjohtaja, Partners United Oy
0400 613 012
jukka.kunnas@partnersunited.fi
Timo Riitamaaviestintä- ja markkinointipäällikkö
Puh:041 529 2620timo.riitamaa@amosrex.fiKuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Amos Rex
Amos Rex sommarsäsong 2025 bjuder på konst, mode och lek13.5.2025 08:38:20 EEST | Pressmeddelande
I sommar bjuder Amos Rex in till konst bortom museets väggar. Med ett program som innehåller evenemang, utställningar, föreställningar och offentlig konst erbjuder sommarsäsongen 2025 glädje, kreativitet och gemenskap i ett av Helsingfors mest populära urbana rum.
Amos Rexin kesäkausi 2025 esittelee taidetta, muotia ja leikkiä13.5.2025 08:38:20 EEST | Tiedote
Tänä kesänä Amos Rex kutsuu kokemaan taidetta myös museon seinien ulkopuolelle. Tapahtumien, näyttelyiden, esitysten ja julkisen taiteen kautta kesäkausi 2025 tarjoaa iloa, luovuutta ja yhteisöllisyyttä yhdessä Helsingin suosituimmista kaupunkitiloista.
Amos Rex summer season 2025 presents Art, Fashion and Play13.5.2025 08:38:20 EEST | Press release
This summer, Amos Rex invites you to experience art beyond the walls of the museum. With a line-up of events, exhibitions, performances and public art, the 2025 summer season offers joy, creativity and connection in one of the most popular urban spaces in Helsinki.
Konstnärerna för Generation 2026-utställningen har valts – unga konstnärer lyfter fram kontroll, identitet och motstånd15.4.2025 15:00:00 EEST | Pressmeddelande
Till Generation 2026-utställningen ansökte 647 unga konstnärer med sammanlagt 1 141 verkförslag. Ansökan var öppen för konstnärer och arbetsgrupper födda mellan 2001 och 2009, som är verksamma i Finland eller med anknytning till Finland. Bland ansökningarna valdes 50 konstnärer och arbetsgrupper ut.
Generation 2026 -näyttelyn taiteilijat on valittu – nuoret taiteilijat nostavat esiin kontrollia, identiteettiä ja vastarintaa15.4.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
Vuoden 2026 Generation-näyttelyyn haki 647 taiteilijaa yhteensä 1 141 teosehdotuksella. Haku oli avoinna 2001–2009 syntyneille taiteilijoille ja työryhmille, jotka toimivat Suomessa tai joilla on suhde Suomeen. Hakemusten joukosta valittiin 50 taiteilijaa ja työryhmää.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme