Ampumahiihdon maailmancup 29.11.-4.12.: Maksuton yleisökuljetus muuttaa liikennejärjestelyjä Joensuun keskustassa

Kisamaiden liput nousevat Joensuun kauppatorin lipputankoihin jokaisena kilpailupäivänä.
Yleisökuljetukset Joensuun keskustasta lähtevät ja palaavat kauppatorille, Torikadulle. Kauppatorilla voi tutustua viralliseen kisamaiden liputukseen.

Ampumahiihdon maailmancup kisataan Kontiolahden ampumahiihtostadionilla tiistaista 29. marraskuuta sunnuntaihin 4. joulukuuta.

Joensuun kaupunki, Kontiolahden kunta ja kisajärjestäjä Kontiolahden Urheilijat tarjoavat perinteiseen tapaan maksuttomia yleisökuljetuksia stadionille Joensuun keskustasta, Kontiolahden keskustasta sekä Kontiolahden Lehmosta.

Joensuussa arkipäivien kisakuljetukset lähtevät kauppatorilta 20 minuutin välein, lauantaina ja sunnuntaina 15 minuutin välein. Kisapäivinä Torikatu on takseja lukuun ottamatta suljettu muulta liikenteeltä väliltä Siltakatu-Koskikatu. Perjantai 2.12. ei ole kisapäivä, joten Torikatu on silloin normaalisti auki.

Kauppatorin liikerakennustyömaa ja siihen liittyvät ajot eivät vaikuta yleisökuljetukseen eikä sen jonotusalueelle. Busseihin jonotetaan torin eteläpuoliskolla.

–Olemme suunnitelleet maksuttoman yleisökuljetuksen järjestelyt yhteistyössä Kontiolahden kunnan kanssa ja toivomme mahdollisimman monen tarttuvan tähän mahdollisuuteen. Yleisökuljetus on kätevä tapa liikkua tapahtumaan ja takaisin, kun ei tarvitse miettiä pysäköintiä. Samalla Joensuun kauppatorilla voi tutustua viralliseen kisamaiden liputukseen ja aistia jo ennakolta kisatunnelmaa, kertoo Joensuun kaupungin markkinointijohtaja Markku Pyykkönen.

Kontiolahden Urheilijat ovat tuoneet torille myös kisakontin, joka palvelee asiakkaita tapahtumaviikolla ja myös Joensuun Joulunavaus -tapahtumassa tulevana sunnuntaina.

–Suurin osa tapahtuman pääsylipuista myydään verkkokaupassa, mutta nyt niitä samoin kuin maailmancupin fanituotteita voi ostaa mukaansa kauppatorilta, sanoo maailmancup-tapahtuman viestintäpäällikkö Heikki Hamunen.

Katso yleisökuljetusten reitit ja aikatalut 29.11.-4.12.2022 Joensuun keskustasta, Kontiolahden kirkonkylältä ja Kontiolahden Lehmosta.

Markku PyykkönenMarkkinointijohtaja, Joensuun kaupunki

Puh:050 340 5826

Kuvat

Kontiolahti Biathlon
Napakympintie 24
81100 Kontiolahti

Kontiolahden Urheilijat on järjestänyt ampumahiihdon maailmancup-tapahtumia Pohjois-Karjalan Kontiolahdella vuodesta 1990. Seuraavan kerran Kontiolahti isännöi maailmancup-kauden avausta syksyllä 2024.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kontiolahti Biathlon