Analyste osti Exidio Oy:n – yrityskauppa tukee Analysten kasvustrategiaa

Modernin maksuliikenteen asiantuntijayritys Analyste on ostanut Exidio Oy:n koko liiketoiminnan ja osakekannan. Yrityskauppa mahdollistaa yhä monipuolisemman palvelun molempien yritysten asiakkaille. Kauppa tukee Analysten kasvustrategiaa.

Analyste on 22.8.2018 päivätyllä sopimuksella ostanut Exidio Oy:n.

Analyste Oy on moderniin maksuliikenteeseen ja sen ratkaisuihin erikoistunut asiantuntijayritys. Sen tuoteperheeseen kuuluvat päätuotteina Analyste Banking -monipankkiohjelmisto ja Analyste CashForecast -työkalu kassavirtojen ennustamiseen. Yritys työllistää noin 60 henkilöä.

Exidio Oy tarjoaa automatisointia konsernien rahoitukseen liittyviin prosesseihin SaaS-palveluna. Yrityksen Trezone®-tuotteen käyttäjistä valtaosa on kansainvälisiä konserneja, ja noin puolet niistä ulkomaisia.

Exidio Oy jatkaa toimintaansa toistaiseksi Analyste Oy:n sisaryhtiönä ja palvelee jatkossa asiakkaita yhdessä Analyste Oy:n kanssa.

– Exidio kiinnosti Analystea kansainvälisyytensä, tarjoomansa sekä osaajiensa että teknologisten ratkaisujensa takia. SaaS-tarjoajana yritys on edistyksellinen. 18-vuotisen historiansa aikana Exidion Trezone®-ratkaisu on saavuttanut vakiintuneen ja arvostetun aseman pohjoismaisissa yrityksissä. Exidion kansainvälinen asiakaskunta tukee Analysten kasvutavoitteita, sanoo Tomi Lod, Analysten toimitusjohtaja.  – Analyste Bankingin nykyinen kassanhallinta on Exidion luoma. Näin ollen entistä tiiviimpi yhdessä toimiminen ei varsinaisesti muuta asioita, mutta tuo lisää kattavuutta talous- ja kassahallinnan tarpeisiin.

Yrityskaupan myötä Exidio Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Timo Hämäläinen aloittaa Analyste Oy:n talousjohtajana 1.9.2018.

– Exidion perustajana minulle oli tärkeää, että yrityksen uusi omistaja ymmärtää olemassa olevia ratkaisuja ja nykyistä liiketoimintaamme, mutta katsoo myös tulevaisuuteen. Yrityskaupan myötä meillä on mahdollisuus kasvaa SaaS-markkinajohtajaksi maksuliikenteen ja kassavirran hallinnan alueilla. Pystymme nyt palvelemaan kaikkia asiakkaitamme yhä monipuolisemmin, Timo Hämäläinen sanoo.

– Olemme tehneet yritysyhteistyötä jo aiemmin. Työntekijämme tuntevat toisensa ja ovat nyt valmiita pyrkimään yhdessä eteenpäin, Hämäläinen lisää.

Yrityskaupan myötä Analyste Oy:n vuosittainen liikevaihtoennuste on noin 10 M €.

Tomi Lod
Analyste Oy, toimitusjohtaja
tomi.lod@analyste.com

Anna-Lisa Natchev
Analyste Oy, Head of Sales and Marketing
anna-lisa.natchev@analyste.com

Timo Hämäläinen
Exidio Oy, Toimitusjohtaja
timo.hamalainen@exidio.com

Analyste Oy perustettiin maaliskuussa 2018, kun Basware myi Maksuliikenne ja Finance -liiketoiminnan. Analyste Oy:n ydinliiketoimintaa ovat maksuliikenne ja siihen liittyvät ratkaisut. Yrityksen tuoteperheeseen kuuluvat  mm. Analyste Banking ja CashForecast.

Uudentyyppisellä palvelukonseptilla tukea suomalaisten PK-yritysten kasvuun11.5.2023 14:47:20 EEST | Tiedote

Pk- yritysten siirtymistä digimarkkinoinnin pariin hidastaa usein markkinointiviestintäpalvelujen korkea hintataso ja vaikea terminologia. Markkinoinnin ja viestinnän rooli liiketoiminnan kasvattajana ja ylläpitäjänä on kuitenkin kiistaton. Zeroten on vastannut haasteeseen lanseeraamalla markkinointiviestinnän työkalupakin, Boundian, josta markkinointipalvelut saa valmiiksi paketoituina ja leasingrahoituksella.