Analyste osti Exidio Oy:n – yrityskauppa tukee Analysten kasvustrategiaa

Modernin maksuliikenteen asiantuntijayritys Analyste on ostanut Exidio Oy:n koko liiketoiminnan ja osakekannan. Yrityskauppa mahdollistaa yhä monipuolisemman palvelun molempien yritysten asiakkaille. Kauppa tukee Analysten kasvustrategiaa.

Analyste on 22.8.2018 päivätyllä sopimuksella ostanut Exidio Oy:n.

Analyste Oy on moderniin maksuliikenteeseen ja sen ratkaisuihin erikoistunut asiantuntijayritys. Sen tuoteperheeseen kuuluvat päätuotteina Analyste Banking -monipankkiohjelmisto ja Analyste CashForecast -työkalu kassavirtojen ennustamiseen. Yritys työllistää noin 60 henkilöä.

Exidio Oy tarjoaa automatisointia konsernien rahoitukseen liittyviin prosesseihin SaaS-palveluna. Yrityksen Trezone®-tuotteen käyttäjistä valtaosa on kansainvälisiä konserneja, ja noin puolet niistä ulkomaisia.

Exidio Oy jatkaa toimintaansa toistaiseksi Analyste Oy:n sisaryhtiönä ja palvelee jatkossa asiakkaita yhdessä Analyste Oy:n kanssa.

– Exidio kiinnosti Analystea kansainvälisyytensä, tarjoomansa sekä osaajiensa että teknologisten ratkaisujensa takia. SaaS-tarjoajana yritys on edistyksellinen. 18-vuotisen historiansa aikana Exidion Trezone®-ratkaisu on saavuttanut vakiintuneen ja arvostetun aseman pohjoismaisissa yrityksissä. Exidion kansainvälinen asiakaskunta tukee Analysten kasvutavoitteita, sanoo Tomi Lod, Analysten toimitusjohtaja.  – Analyste Bankingin nykyinen kassanhallinta on Exidion luoma. Näin ollen entistä tiiviimpi yhdessä toimiminen ei varsinaisesti muuta asioita, mutta tuo lisää kattavuutta talous- ja kassahallinnan tarpeisiin.

Yrityskaupan myötä Exidio Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Timo Hämäläinen aloittaa Analyste Oy:n talousjohtajana 1.9.2018.

– Exidion perustajana minulle oli tärkeää, että yrityksen uusi omistaja ymmärtää olemassa olevia ratkaisuja ja nykyistä liiketoimintaamme, mutta katsoo myös tulevaisuuteen. Yrityskaupan myötä meillä on mahdollisuus kasvaa SaaS-markkinajohtajaksi maksuliikenteen ja kassavirran hallinnan alueilla. Pystymme nyt palvelemaan kaikkia asiakkaitamme yhä monipuolisemmin, Timo Hämäläinen sanoo.

– Olemme tehneet yritysyhteistyötä jo aiemmin. Työntekijämme tuntevat toisensa ja ovat nyt valmiita pyrkimään yhdessä eteenpäin, Hämäläinen lisää.

Yrityskaupan myötä Analyste Oy:n vuosittainen liikevaihtoennuste on noin 10 M €.

Tomi Lod
Analyste Oy, toimitusjohtaja
tomi.lod@analyste.com

Anna-Lisa Natchev
Analyste Oy, Head of Sales and Marketing
anna-lisa.natchev@analyste.com

Timo Hämäläinen
Exidio Oy, Toimitusjohtaja
timo.hamalainen@exidio.com

Analyste Oy perustettiin maaliskuussa 2018, kun Basware myi Maksuliikenne ja Finance -liiketoiminnan. Analyste Oy:n ydinliiketoimintaa ovat maksuliikenne ja siihen liittyvät ratkaisut. Yrityksen tuoteperheeseen kuuluvat  mm. Analyste Banking ja CashForecast.

Peking torjuu koronavirusta suomalaisen Mecastepin ilmanpuhdistajalaitteilla24.2.2020 14:02:04 EETTiedote

Suomalainen sisäilma-asiantuntijayritys Mecastep Oy on toimittanut Pekingin kaupungille neljä Sterimat-ilmanpuhdistajalaitetta. Laite perustuu kotimaiseen ilmanpuhdistusteknologiaan ja sen ominaisuuksiin kuuluu, että se poistaa homeitiöitä, bakteereja ja viruksia sisäilmasta UV-C säteilyllä. Laitetta voidaan hyödyntää niin sisäilman parantamisessa kuin esimerkiksi virusuhkien torjumisessa, tässä tapauksessa Korona-viruksen tartuntojen ehkäisemisessä.

Fit Skatta avattiin – hyvinvointiin erikoistunut premium-kuntosali on myyty jo lähes täyteen3.9.2019 09:13:30 EESTTiedote

Suomen nopeimmin kasvava kuntosaliketju Ole.Fit laajenee tänä syksynä kahdeksalla toimipisteellä. Fit Skatta avasi ovensa 3.9.2019. Treenaamiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin keskittyvä premium-tason kuntosali herätti jo etukäteen niin paljon kiinnostusta, että lähes kaikki sen jäsenyydet myytiin ennen kuntosalin avausta. Fit Global Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Ole.Fit-ketjun perustaja Tomi Peltonen kertoo, että monipuoliseen kuntosaliketjuun mahtuu erilaisia kuntosalikonsepteja.