Ann-Christin Antellin esikoisromaani Puuvillatehtaan varjossa myynyt jo yli 15 000 kappaletta

Turkulaisen Ann-Christin Antellin Puuvillatehtaan varjossa on ollut alkuvuoden esikoisromaanitapaus. Helmikuussa ilmestyneestä kirjasta on otettu jo kolmas painos ja se on myynyt yhteensä yli 15 000 kappaletta kaikissa formaateissa. Puuvillatehdas-sarjan toinen osa ilmestyy ensi vuonna.

Esikoiskirjailija Ann-Christin Antellin Puuvillatehtaan varjossa vie 1800-luvun Turkuun. Romaani kuvaa itsenäisen leskirouvan Jennyn elämää aikana, jona työväenliike nousee ja naiset vaativat Minna Canthin hengessä tasa-arvoa. Lukijoiden ja kriitikoiden suosioon noussut romaani avaa Puuvillatehdas-trilogian.

”Laadukkaalle historialliselle romantiikalle on tilausta tässä ajassa. Puuvillatehtaan varjossa on löytänyt saman tien lukijansa ja kuuntelijansa. Kirjan menestyksen syitä ovat varmasti Ann-Christin Antellin luoma elävä historiallinen ajankuva ja valloittava päähenkilö Jenny, kuin uusi ystävä, jonka mukana pääsee matkalle kiehtovaan aikakauteen. Mutta lisänä on myös se jokin salainen ainesosa, joka naulitsee lukijat kirjan ääreen”, arvioi kotimaisen kaunokirjallisuuden toimituspäällikkö Johanna Paaso Gummerukselta.

Sarjalle on luvassa jatkoa pian.

”Lukijoilta tulvii viestejä, joissa kysytään, milloin seuraava osa ilmestyy. Ilokseni voin kertoa, että Puuvillatehdas-sarjan toinen osa julkaistaan keväällä 2022 ja se sijoittuu 1900-luvun alkuun”, Paaso paljastaa.

Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan varjossa

Äänikirjan lukija: Sanna Majuri

Lisätietoja sekä haastattelu- ja arvostelukappalepyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

Hollantilainen menestysteos on mestarillinen lukuromaani turismin rappeuttamasta Euroopasta10.5.2021 09:33:34 EEST | Tiedote

Ilja Leonard Pfeijfferin moneen kertaan palkittu Grand Hotel Europa (Gummerus) oli Alankomaiden myydyin kirja vuonna 2019 ja kirjailijan kansainvälinen läpimurtoteos, jonka käännösoikeudet on myyty 18 maahan. Älykäs, vetävä ja poleeminen romaani kertoo Euroopasta ja sen tulevaisuudesta globalisaation, siirtolaisvirtojen ja massaturismin aikana. Samalla se on vangitseva kertomus menetetystä rakkaudesta ja seikkailusta Caravaggion kadonneen maalauksen jäljillä.

Nina Lykken satiirinen lääkäriromaani on röntgenintarkka ja skalpellinterävä kuvaus keski-ikäisestä keskiluokasta8.4.2021 08:43:00 EEST | Tiedote

Norjan arvostetuimmalla kirjallisuuspalkinnolla Bragella palkittu Kohonnut riski (Gummerus) kuvaa osuvasti keski-iän kriisiä, uskottomuutta ja yleislääkärin vastaanotolle saapuvan keskiluokkaisen potilasvirran todellisia ja kuviteltuja vaivoja. Nina Lykke on hurmannut kirjallisuuskriitikot tarkoilla ja mustan humoristisilla huomioillaan todellisuudesta, jossa elämme. Hänen edellinen romaaninsa Ei, ei ja vielä kerran ei (Gummerus 2019) oli sekin myynti- ja arvostelumenestys.

Elämäkerta Elin Danielson-Gambogista kertoo boheemin ja omapäisen taidemaalarin vaiherikkaan tarinan25.3.2021 08:52:43 EET | Tiedote

Miksi menestynyt ja omana aikanaan laajasti tunnustusta saanut kultakauden taidemaalari Elin Danielson-Gambogi (1861–1919) tunnetaan nykyään monia aikalaisiaan huonommin? Tähän etsii vastauksia taidehistorioitsija Salla Leponiemen kirjoittama elämäkertateos Niin kauan kuin tunnen eläväni (Gummerus). Samalla piirtyy kuva itsenäisestä, kansainvälistä uraa tekevästä taidemaalarista, joka vähät välitti porvarillisen yhteiskunnan sovinnaisuussäännöistä. Intohimoisen taiteilijuuden lisäksi teos valottaa Danielson-Gambogin lapsuutta, ystävyyssuhteita ja avioliittoa, joissa oli dramaattisia käänteitä. Kirjan kuvaliitteissä on merkittävimpien teosten lisäksi valokuvia taiteilijan elämän varrelta.