Anna Bertills lämnar Folkhälsan

Anna Bertills vd vid Folkhälsan Utbildning Ab sedan 2010 lämnar Folkhälsan för att driva ny verksamhet som co-funder och partner i ett samägt bolag. Bertills jobbar kvar inom Folkhälsan till årsskiftet 2018-2019.

- Det har varit en förmån, en lycka och en oerhörd utmaning att få jobba inom Folkhälsan, med idrott och utbildning på nationell och nordisk samt internationell nivå, och med ett bolag där förändringarna varit stora de senaste åren. Folkhälsan Utbildning Ab klarade yrkesutbildningsreformens avgörande skede och har en stabil grund att stå på, säger Bertills. Jag är så tacksam för att jag fått vara med och bygga upp helt nya helheter med nya varumärken både nationellt och regionalt.

- Min nästa utmaning blir att bygga upp en helt ny bolagshelhet som partner och co-founder. Det blir offentligt i slutet av juli och till det återkommer jag då, fortsätter Bertills.

Folkhälsan Utbildning Ab består idag av Solvalla idrottsinstitut, Norrvalla idrottsinstitut & folkhögskola, restaurangen Elsas Kök inom Folkhälsan Sport Ab samt arbetsverkstaden Resurscentret Föregångarna.

Enligt uppdrag,
Camilla Westerlund, kommunikationschef/Folkhälsan