Anna Bertills lämnar Folkhälsan

Anna Bertills vd vid Folkhälsan Utbildning Ab sedan 2010 lämnar Folkhälsan för att driva ny verksamhet som co-funder och partner i ett samägt bolag. Bertills jobbar kvar inom Folkhälsan till årsskiftet 2018-2019.

- Det har varit en förmån, en lycka och en oerhörd utmaning att få jobba inom Folkhälsan, med idrott och utbildning på nationell och nordisk samt internationell nivå, och med ett bolag där förändringarna varit stora de senaste åren. Folkhälsan Utbildning Ab klarade yrkesutbildningsreformens avgörande skede och har en stabil grund att stå på, säger Bertills. Jag är så tacksam för att jag fått vara med och bygga upp helt nya helheter med nya varumärken både nationellt och regionalt.

- Min nästa utmaning blir att bygga upp en helt ny bolagshelhet som partner och co-founder. Det blir offentligt i slutet av juli och till det återkommer jag då, fortsätter Bertills.

Folkhälsan Utbildning Ab består idag av Solvalla idrottsinstitut, Norrvalla idrottsinstitut & folkhögskola, restaurangen Elsas Kök inom Folkhälsan Sport Ab samt arbetsverkstaden Resurscentret Föregångarna.

Enligt uppdrag,
Camilla Westerlund, kommunikationschef/Folkhälsan

Finlands Lucia stöder utsatta barnfamiljer23.11.2018 14:29Tiedote

Finlands LuciaFinlands Lucia stöder utsatta barnfamiljer 2018, luciainsamlingen och årets luciaprogram Valet av Finlands Lucia 2018 pågår som bäst. Den sista röstningsdagen är onsdagen den 28 november. Kandidaterna presenteras på www.lucia.fi, där man också röstar. Man kan delta i insamlingen, som stöder utsatta barnfamiljer, fram till slutet av januari 2019. Lucia hjälper barnfamiljer i nöd Luciainsamlingen samlar även i år in medel för att hjälpa finländska barnfamiljer, som av olika orsaker har det svårt att klara av sin vardag. 2017 nådde luciainsamlingen ett rekordresultat på 164 000 euro. Med de medlen har Folkhälsan bland annat ordnat FamiljeKraft-läger för utsatta familjer. Lucia ute i vimlet Finlands Lucia kröns i Helsingfors domkyrka torsdagen den 13 december klockan 17 av professor Sixten Korkman. Efter det åker luciakortegen genom Helsingfors centrum. Lucia har redan närmare 100 besök inbokade. Finlands Lucia öppnar luciamarknaden lördagen den 8 december klockan 11.00 på Ce