Anna Bertills lämnar Folkhälsan

Anna Bertills vd vid Folkhälsan Utbildning Ab sedan 2010 lämnar Folkhälsan för att driva ny verksamhet som co-funder och partner i ett samägt bolag. Bertills jobbar kvar inom Folkhälsan till årsskiftet 2018-2019.

- Det har varit en förmån, en lycka och en oerhörd utmaning att få jobba inom Folkhälsan, med idrott och utbildning på nationell och nordisk samt internationell nivå, och med ett bolag där förändringarna varit stora de senaste åren. Folkhälsan Utbildning Ab klarade yrkesutbildningsreformens avgörande skede och har en stabil grund att stå på, säger Bertills. Jag är så tacksam för att jag fått vara med och bygga upp helt nya helheter med nya varumärken både nationellt och regionalt.

- Min nästa utmaning blir att bygga upp en helt ny bolagshelhet som partner och co-founder. Det blir offentligt i slutet av juli och till det återkommer jag då, fortsätter Bertills.

Folkhälsan Utbildning Ab består idag av Solvalla idrottsinstitut, Norrvalla idrottsinstitut & folkhögskola, restaurangen Elsas Kök inom Folkhälsan Sport Ab samt arbetsverkstaden Resurscentret Föregångarna.

Enligt uppdrag,
Camilla Westerlund, kommunikationschef/Folkhälsan

Solvalla Swimrun - Haastava kilpailu upeassa maastossa 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun järjestetään nyt viidennen kerran Nuuksion vaativassa, vaihtelevassa ja kauniissa suomalaisessa metsämaastossa lauantaina 22.9. Kilpailussa juostaan metsäpolkuja pitkin ja avokallioiden yli järveltä järvelle. Järvet ylitetään uiden, minkä jälkeen kilpailijat jatkavat kilpailua juosten. Solvalla Swimrunissa on kolme kilpailu­matkaa: ÖTILLÖ Merit Race, Endurance ja Sprint. Kaikilla matkoilla on kolme kilpailuluokkaa; naiset, miehet ja sekajoukkueet. Solvalla Swimrun on yksi ensimmäisistä ÖTILLÖ-kilpailusarjan kauden 2019 Merit Race -kilpailuista.

/Årtalet korrigerat/ Solvalla Swimrun - En utmanande tävling i en extraordinär terräng 22.9.201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun ordnas nu för femte gången i Noux krävande, omväxlande och vackert finländska skogsterräng. Tävlingen löps längs skogsstigar och över kala berg från sjö till sjö varefter deltagarna simmar över sjöarna för att sedan fortsätta löpa. Tävlingen består av tre olika distanser, ÖtillÖ Merit Race, Endurance och Sprint. Alla distanser har tre tävlingsklasser; damer, herrar och mixed. Solvalla Swimrun är ett av de första Merit Racen för ÖTILLÖ- tävlingsseriens säsong 2018.

Solvalla Swimrun - A challenging event in extraordinary terrain 22 September 201813.9.2018 11:00Tiedote

Solvalla Swimrun is being held for the fifth time in the beautiful, varied and demanding forest setting of Nuuksio, Finland. The course leads competitors down wooded tracks and up exposed crags from lake to lake, which they have to swim across before getting back up and running. There are three different race distances: the ÖtillÖ Merit Race, Endurance and Sprint. All distances have three race classes: women, men and mixed. Solvalla Swimrun is one of the first Merit Races for the ÖTILLÖ competition series 2019 season.