Anna-Liisa Sarasoja Newsec Suomen Property Asset Management -liiketoiminnan uusi toimitusjohtaja

Newsec on vahvalla kasvumatkalla keskittyen erityisesti kansainvälistymiseen, sisäisten prosessien parantamiseen sekä asiakassuhteisiin. Liiketoimintamme siirtyessä yhä enemmän yli maiden rajojen, kasvavat myös vaatimukset yhtenäisille organisaatiorakenteille ja toimintavoille.

Yhtenäisen Newsecin rakentaminen on edennyt keväällä hyvää vauhtia, ja yhdessä kehittäminen jatkuu. Tavoitteemme mukaisesti olemme jo vakiinnuttaneet asemamme markkinajohtajana Pohjoismaissa ja Baltiassa, ja uskomme Newsecin mahdollisuuksiin olla tulevaisuudessa johtava kiinteistöpalveluyritys koko Euroopassa.

Uusia kehitysaskeleita Suomessa

Suomen Property Asset Management -liiketoiminnan uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 20.6.2022 alkaen TkT Anna-Liisa Sarasoja nykyisen toimitusjohtaja Miro Karttusen siirtyessä uusiin haasteisiin talon ulkopuolelle.

Anna-Liisa on työskennellyt Newsecillä lähes kymmenen vuoden ajan useissa johtavissa tehtävissä ja rakentanut menestyksekkään uran Newsecissä ensin Corporate Real Estate -yksikössä ja viimeisen viiden vuoden ajan yrityksen varatoimitusjohtajana. Ennen Newsecille tuloaan Anna-Liisa työskenteli Aalto-yliopistossa ja Tanskan teknillisessä yliopistossa mm. professorina ja tutkijana kiinteistöjohtamisen ja kiinteistöjen ympäristövastuullisuuden parissa.

”Kiinteistöala on jännittävässä vaiheessa ja käy läpi suuria muutoksia nopeassa tahdissa. Integroidut ja innovatiiviset palvelut ovat tärkeitä rakennuspalikoita Newsecin asiakastarjonnassa. Meillä on ainutlaatuinen markkina-asema ja alan vahvin tarjonta “Full Service Property House” -yrityksenä. Toivon Miro Karttuselle onnea tuleviin haasteisiin, ja odotan innolla Anna-Liisa Sarasojan ja Suomen toiminnan tukemista uudella tiellä”, toteaa Eric Johansson, Head of Property Asset Management, Nordic and Sweden.

”On hienoa olla mukana Newsecin matkassa kehittämässä alaa yhä digitaalisemmaksi ja ympäristötehokkaammaksi. Meillä on mahtava joukko alan parhaita asiantuntijoita ja osaajia sekä parhaimmat asiakkaat, joiden kanssa tulemme yhdessä ottamaan seuraavan askeleen!”, sanoo toimitusjohtaja Anna-Liisa Sarasoja.

Newsec - Transforming real estate, and beyond

Newsec keskittyy entistä enemmän digitalisaatioon ja kestävään kehitykseen20.4.2022 10:53:59 EEST | Tiedote

Newsecin uusin lanseeraus, Newsec Digital Accelerator, vahvistaa Newsecin asemaa digitalisaation ja kestävän kehityksen saralla. Digital Acceleratoria johtamaan ja jatkamaan Newsecin pitkäjänteisen työn kehittämistä kiinteistöalan digitalisoimiseksi on nimitetty Christoffer Börjesson. Börjessonilla on laaja kokemus digitalisaatiosta, IoT:stä ja IT-turvallisuudesta kiinteistöalalla.

Newsec: Vuosi 2021 oli pohjoismaisille kiinteistömarkkinoille poikkeuksellisen vahva vuosi2.3.2022 11:32:08 EET | Tiedote

Talous on elpynyt ripeästi pandemian aiheuttaman pudotuksen jälkeen. Talouden nopea toipuminen näkyi myös kiinteistömarkkinoilla vuonna 2021 ja kiinteistökauppaa on käyty vilkkaasti. Kiinteistömarkkinoiden kaupankäyntivolyymi oli Pohjoismaissa ja Baltiassa ennätykselliset 77 miljardia euroa viime vuonna. Tämä jättää alueelle tavanomaisen 45–50 miljardin euron transaktiovolyymin selvästi varjoonsa. Vuosi 2022 jatkaa niin Pohjoismaiden kuin Suomen kiinteistömarkkinoiden osalta erittäin vahvasti.