Anna Puu tähdittää Gummeruksen kaikkien aikojen suurinta äänikirjatuotantoa Daisy Jones & The Sixiä

Maanantaina 23.8. äänikirjana ilmestyvä Daisy Jones & The Six on Gummeruksen kaikkien aikojen suurin äänikirjatuotanto. Mukana on peräti 8 lukijaa, joista rocktähti Daisy Jonesin nimiroolin esittää Anna Puu.

Daisy Jones & The Six on huumaava tarina kuvitteellisesta 1970-luvun rockbändistä The Sixistä ja sen vetovoimaisesta solistista Daisy Jonesista. Kovakantisena juuri ilmestyneen romaanin äänikirjaversio on Gummeruksen kaikkien aikojen suurin äänikirjatuotanto, kuvailee Gummeruksen digituottaja Suvi Clarke.

”Kaikki ääninäyttelijät tekevät huippusuorituksen, ja aivan omaa luokkaansa on etenkin supertähti Anna Puu, joka on todella omaksunut Daisy Jonesin äänen ja tuo siihen rouheaa rockromantiikkaa”, Clarke kuvailee.

Clarken mukaan kyseessä on muihin suomalaisiin äänikirjoihin verrattuna poikkeuksellinen kuuntelukokemus.

”Siinä on kahdeksan lukijaa, jotka jakavat kirjan yli 20 roolia keskenään. Kyseessä on käytännössä lukudraama, joka sisältää repliikkejä ja vuoropuhelua.”

Daisy Jones & The Six on poikkeuksellinen romaani myös muodoltaan, sillä se on kirjoitettu dokumentaariseen tyyliin, jossa bändin jäsenet muistelevat vaiheitaan huimasta suosiosta shokkihajoamiseen, kukin omasta näkökulmastaan. Kirja kuvaa tarkasti 1970-luvun rockmaailman ahtaita sukupuolirooleja, bändin sisäisiä jännitteitä ja egojen kamppailua, riippuvuutta sekä perhe-elämän ja uran yhteensovittamista.

Ennen kaikkea Daisy Jones & the Six on rakkaustarina ja nostalginen ylistyskirje musiikille, levyille ja laulujen säveltämiselle suoratoiston aikakaudella. Tekstistä välittyy arvostus populaarimusiikkia, bändejä ja biisinkirjoittamista kohtaan. Samalla kirja parodioi rock´n´roll -elämäkertoja lämmin pilke silmäkulmassa.

Los Angelesissa asuvan kirjailijan Taylor Jenkins Reidin Daisy Jones & The Six on fiktiivisen päähenkilönsä lailla ilmiömäinen menestystarina. New York Times ja Sunday Times -myyntihitti valittiin lukuisille vuoden parhaiden kirjojen listoille, ja GoodReadsin käyttäjät äänestivät sen vuoden parhaaksi historialliseksi romaaniksi. Siitä on tekeillä Reese Witherspoonin tuottama tv-sarja.

Taylor Jenkins Reid: Daisy Jones & The Six

alkuteos Daisy Jones & The Six
suomentanut Inka Parpola

Kovakantinen kirja saatavilla kaupoista
Ilmestyy äänikirjana 23.8., lukijoina Anna Puu, Anna Saksman, Meri Nenonen, Markus Järvenpää, Ville-Veikko Niemelä, Maruska Verona, Ville Tiihonen ja Anssi Niemi. Kesto 10 h 49 min

Lisätietoja sekä haastattelu-, arvostelukappale- ja kuvapyynnöt:

Pauliina Pietilä, tuottaja, p. 040 779 2942, pauliina.pietila@gummerus.fi

Pauliina Pietilä
Tuottaja
pauliina.pietila@gummerus.fi

PL 1000 / Käenkuja 3 A

Haluaisin vaan jutella jollekin – Antti Ervastin ja Matti Pikkujämsän Yksi näistä hetkistä on ajankohtainen kirja yksinäisyyden taakasta ja voimasta7.9.2021 08:57:37 EEST | Tiedote

Psykoterapeutti Antti Ervasti ja kuvittaja Matti Pikkujämsä avaavat uutuuskirjassaan CupOfTherapy: Yksi näistä hetkistä – 100 ajatusta yksinäisyydestä ja yksinolosta (Gummerus), miltä yksinäisyys ja eristäytyminen tuntuvat lapsen, nuoren, aikuisen ja ikääntyvän näkökulmasta. Samalla kirja kuvaa, mitä voimaa yksinolosta voi saada. Kansainväliseksi someilmiöksi kasvanut CupOfTherapy käsittelee mielenterveyttä samaistuttavien eläinpiirrosten ja voimatekstin avulla.

Miten kyetä tekemään suuria päätöksiä, kun niistä aiemmatkin ovat olleet huonoja? – Sisko Savonlahden romaani kertoo naisesta, joka ei kasva ihmisenä5.9.2021 00:01:00 EEST | Tiedote

Kai minä halusin tätä (Gummerus) on Sisko Savonlahden odotettu toinen romaani. Se on koominen ja säälimättömän terävä kuvaus yhden naisen elämästä. Savonlahti lunasti paikkansa nykykirjallisuuden kärkikaartissa jo kriitikoiden ylistämällä ja lukijoiden rakastamalla esikoisromaanillaan Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu (Gummerus 2018).

Juutalaisnaisten vastarintatoiminta Puolan getoissa oli laajamittaista ja rohkeaa – Hätkähdyttävä tietokirja tuo päivänvaloon toisen maailmansodan unohdetut sankarit30.8.2021 09:28:13 EEST | Tiedote

Päivien valo – Hitlerin gettojen vastarintanaiset (Gummerus) kertoo Puolan getoissa toisen maailmansodan aikana toimineesta vastarintaverkostosta. Se koostui juutalaisnaisista, jotka salakuljettivat aseita, tiedustelivat ja vakoilivat, kaivoivat bunkkereita ja toteuttivat sabotaasioperaatioita oman henkensä uhalla. Bestsellerlistoille Yhdysvalloissa nousseen tietokirjan elokuvaoikeudet on myyty Steven Spielbergille.